حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش 117 درصدی درآمد اچ‌تی‌سی در ماه سپتامبر

در جدیدترین گزارش مالی اچ‌تی‌سی که امروز منتشر شد، شاهد افزایش 117 درصدی درآمد این شرکت نسبت به ماه پیشین میلادی هستیم که اصلی‌ترین دلیل آن را می‌توان ساخت گوشی هوشمند پیکسل 2 گوگل توسط این شرکت دانست. در ادامه همراه ترنجی باشید.

البته سال گذشته اچ‌تی‌سی تولید هر دو گوشی پیکسل و پیکسل ایکس ال را عهده‌دار بود اما امسال گوگل ساخت نسخه ایکس ال را به ال‌جی سپرد. با این وجود طبق گزارش مالی منتشر شده از سوی اچ‌تی‌سی، سود عملیاتی این شرکت در ماه سپتامبر میلادی به عدد 6.51 بیلیون دلار تایوانی رسیده است که برابر با 215 میلیون دلار آمریکا می‌باشد.

Google Pixel 2

این در حالی است که سود عملیاتی اچ‌تی‌سی در ماه آگوست 99.2 میلیون دلار بود و حالا این عدد در گزارش مالی جدید به بیش از دو برابر رشد پیدا کرده است. البته اگر بخواهیم نگاهی به آمار سال گذشته بی‌اندازیم، کاهش 30 درصدی درآمد این شرکت را شاهد هستیم و علت آن هم ساخت نسخه ایکس ال توسط ال‌جی است.

شایعات از آمادگی اچ‌تی‌سی برای معرفی یک پرچمدار جدید صحبت می‌کنند که U11 پلاس نام دارد و قرار است به یک صفحه نمایش لب به لب و بدون حاشیه همانند V30 و سری S8 سامسونگ مجهز باشد. در مجموع اگر آمار مالی سال گذشته این شرکت تایوانی را بررسی کنیم متوجه کاهش 17 درصدی درآمد اچ‌تی‌سی تا به اینجا در مقایسه با سال گذشته می‌شویم.

اچ‌تی‌سی U11 پلاس

اما بایستی در نظر داشته باشیم که گوگل به زودی و در ازای استخدام مهندسین این شرکت که بیشترشان در ساخت گوشی پیکسل مشارکت داشتند و همینطور حقوق معنوی آن 1.2 بیلیون دلار را به اچ‌تی‌سی پرداخت خواهد کرد که بی‌شک تاثیر به سزایی در پیشرفت این شرکت خواهد داشت. البته این پایان کار بخش موبایل اچ‌تی‌سی نیست و این شرکت تایوانی به کسب و کار خود در این بخش ادامه خواهد داد اما با افراد جدید و البته با تمرکز بیشتر بر روی دیگر قسمت‌ها مانند هدست Vive.

هدست Vive

نظر شما چیست؟ اچ‌تی‌سی با پول حاصل از قرارداد خود با گوگل چه خواهد کرد؟ این شرکت می‌تواند دوباره به روزهای اوج خود بازگردد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

چه عجب بالا خره خبر سود دهی اچ تی سی رو هم شنیدیم!

REZA

چه خبر خوبی.امیدوارم پیشرفت کنه و میزان فروشی و که حقشه بدست بیاره.

Peiman

نتیجه لجبازی هاشو دید اگر لجبازی نکرده بود زمان معرفی m9 اینطوری نمیشد

Mortazavi

دقیقاً
جزو بهترین خبرها بود که البته مدیون گوگل هست.

Mortazavi

Htc هم چوب طراحی با حاشیه شو خورد و گوگل نسخه بزرگتر رو به الجی داد تا کم حاشیه باشه ولی احتمالا با معرفی یو11 پلاس با حاشیه کم فروش خوبی رو تجربه کنه و سال آینده هم دو مدل پیکسل رو دست بگیره

Phinkeralexis

باید بیشتر از اینام بفروشه این کمپانی قدیمی حقش خیلی بیشتر از خیلی کمپانی های دیگس که فقط و فقط با تبلیغات زندن

ahmad

هیجان زده نباشید خیلی هم رشد درامد نکرده بخاطر تولید گوشیهای پیکسل درامدش رفته بالا و همچنین قراردادش با گوگل

mTAAHAAm

جالبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی