حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

Nextpad همان ویرایشگر متنی است که شما در ویندوز به آن نیاز دارید: عملکرد و ظاهری خوب

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | ترنج‌نما

یک ویرایشگر متنی خوب به عملکردی متعادل نیاز دارد، شما به تمام امکانات و ابزارات لازم برای نوشتن لازم دارید ولی در همان لحظه لازم است که با سرعت کافی به شما امکان نوشتن را نیز بدهد. این عمل متعادل سازی آسان نیست به ویژه هنگامی که این ویژگی‌های پیشرفته نیاز به راحتی و سرعت عمل خوبی داشته باشند. همچنین از آنجایی که به مدت طولانی به صفحه خیره می‌شوید، بنابراین یک ویرایشگر متنی خوب باید برای چشم‌ها نیز مناسب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

Nextpad این تعادل را به خوبی حفظ کرده است؛ این برنامه یک ویرایشگر متنی ساده با طراحی جدید می‌باشد که بسیاری از ویژگی‌های موجود در آن را نمی‌توانید در سایر نرم افزار‌های مشابه پیدا کنید و علاوه بر این یک رابط کاربری بسیار شیک و مدرن نیز دارد.

این برنامه از Continuum پشتیبانی می‌کند که در نتیجه هر وقت دوباره وارد برنامه بشوید، شما را دقیقا در همان جایی که از آن خارج شدید، باز می‌گرداند. Nextpad برای ویندوز 10، ویندوز 10 موبایل، HoloLens و Surface Hub به صورت رایگان در دسترس است اما لازم است که برخی از گزینه های آن را خریداری کنید.

Nextpad در ویندوز استور

ویژگی ها

در ظاهر نرم افزار، دسته بندی برنامه در یک برنامه ویرایشگر متنی، دسته بندی پیچیده‌ای نیست و نباید هم باشد. در کل شما فقط در داخل یک قسمت دارید تایپ می‌کنید. Nextpad در بهبود تجربه نوشتن، دارای تعدادی ویژگی خوب و مفید است. تنوع فرمت‌های پشتیباتی شده، قابلیت چاپ، جستجو و جایگزینی و موارد مشابه، همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند قابلیت تبدیل صدا به متن و خواندن متنی که از طریق قابلیت صدا به متن نوشته‌اید با صدای بلند وجود دارد که بسیار مفید و کارآمد می‌باشند.

یکی از ویژگی‌های موجود، نمایش تعداد کلمات درون متن است اما به نظر نمی‌رسد که این ویژگی به درستی کار کند. به نظر می‌رسد که Nextpad به جای شمردن تعداد کلمات، تعداد کاراکتر‌ها را می‌شمارد. خوشبتانه این یک باگ بسیار ساده و کوچک است که امیدواریم در آینده رفع شود.

یکی از بهترین ویژگی‌های NextPad، پشتیبانی از Continuum می‌باشد که برای مثال، کاربر را قادر می‌سازد تا قسمتی از متن خود را در کامپیوتر نوشته و ادامه آن را در موبایل خود بنویسد. همچنین می‌توانید بدون هیچ مشکلی کار خود را بر روی یک دستگاه ویندوز 10 دیگر ادامه دهید. فقط برنامه را باز کنید تا به صورت خودکار به جایی که آن را بسته بودید هدایت شوید.

برای امنیت بیشتر می‌توانید از رمزهای عبور سفارشی و یا Windows Hello استفاده کنید که با پرداخت 1.49 دلار به برنامه اضافه می‌شوند، هزینه حذف تبلیغات نیز 1.99 دلار می‌باشد.

یکی از ویژگی‌هایی که جای خالی آن در برنامه حس می‌شود، قابلیت نمایش markdown است که در نرم افزار Appy Text وجود دارد. به غیر از این ویژگی، Nextpad ویژگی‌های بسیاری که برای ویرایش متن به آن نیاز دارید را دارد و در نتیجه نوشتن و ویرایش متن را برای شما ساده و لذت بخش‌تر خواهد کرد.

طراحی

Nextpad دارای موارد شخصی سازی مختلفی است که به شما کمک می‌کند تا آن را مطابق با میل و سلیقه خود، شخصی سازی کنید. می‌توانید از بین تم‌های روشن، تیره و تم فعلی ویندوزتان یکی را انتخاب کنید. همچنین امکان محو یا بلور کردن هر چیزی که پشت نرم افزار هست نیز وجود دارد. از آنجایی که این زبان طراحی مانند زبان طراحی در حال تکامل ویندوز 10 است، ممکن است هنگام استفاده از ویرایشگر متن باعث حواس پرتی شود.

همچنین می‌توانید یک تصویر دلخواه را به عنوان پیش زمینه نرم افزار استفاده کنید و میزان محوی آن را تنظیم کنید. اما Nextpad تنها متن‌ها را با رنگ سفید نمایش می‌دهد، پس اگر می‌خواهید از پیش زمینه‌های دلخواه خود استفاده کنید، بهتر است که از پیش زمینه‌های تیره بهره ببرید. اما پشتیبانی از انتخاب رنگ دلخواه در کنار پس زمینه سفارشی می تواند خیلی خوب باشد.

جمع بندی کلی

می توانید Nextpad را در زیر دسته “مخصوص کار” قرار دهید. این برنامه طراحی جذابی دارد و تقریبا تمام ویژگی‌های لازم که یک ویرایشگر متن باید دارا باشد را داراست و علاوه بر این برای انواع متخلف دستگاه‌ها نیز در دسترس می‌باشد. Nextpad  می‌تواند جایگزین مناسبی برای ویرایشگر متنی پیشفرض ویندوز یعنی NotePad باشد.

نظر شما در مورد Nextpad چیست؟ آیا شما هم قصد استفاده از آن را دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

پست آموزنده و کاربردی خوبی بود
درود بر شما و سایت پدرمادر دارتون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یوسف روشندل
Linkedin: linkedin.com/in/yrlp98