حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مسئول بخش طراحی آیفون ایکس می‌گوید این تلفن تنها یک آغاز بود؛ آیا فصل تازه‌ای برای آیفون‌ها رقم می‌خورد؟

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، اخبار

طراحی آیفون ایکس، شاید در جهان، و در بین تمام تلفن‌های حداقل کم‌حاشیه، شاهکار یا فوق‌العاده نباشد، اما طبق گفته‌های جانی آیو، مسئول بخش طراحی این شرکت، اطلاعاتی بدست آورده‌ایم در رابطه با زبان جدید طراحی اپل که تا 5 سال زمان برده! از این جهت 5 سال، که این طراحی به تکامل و به بلوغ برسد. با ترنجی در ادامه همراه باشید.

هنوز نمی‌دانیم چه خبر است؟ چه کانسپت‌ها و چه برنامه‌ریزی‌هایی برای دیزاین و طراحی محصولات بعدی، به ویژه تلفن‌های هوشمند این شرکت شده‌است، هیچ‌چیز معلوم نیست! یا برعکس، برای 5 سالی که گذشته!؟ به گفته جانی آیو، تا قبل از این که آیفون ایکس عرضه شود، ما بارها مدل‌ها و نمونه‌های اولیه‌ای از این تلفن که قرار بود صفحه‌نمایش تقریبا بی‌حاشیه داشته باشد طراحی کرده بودیم… و اکنون، برای کانسپت‌هایی به مدت 5 سال، وقت گذاشته‌ایم و برنامه‌ریزی کردیم!

اپل - آیفون ایکس - طراحی

جانی آیو توضیح داده‌است که شرکت، دارای چند نمونه اولیه از طراحی تلفن‌های بعدی، با صفحه‌نمایش بدون حاشیه، با وجود سنسور و فیس‌آیدی است! این روند، هرروز جدی‌تر دنبال می‌شود تا طراحی را ظرف سال‌های بعدی به تکامل برساند. براساس گزارش روزنامه “هند تایمز”، طراحی فعلی در آیفون ایکس، نتیجه بارها شکست و کسب تجربه برای طراحان این شرکت بوده‌است تا این نتیجه حاصل شود.

در 99 درصد از وقایع، آن چیزی که ما فکر می‌کنیم کارساز نیست! برای قشر وسیعی از ما توسعه‌دهندگان، آن‌چیزی که ما در ذهن داشته‌ایم، در هنگام اجرا با شکست روبرو شده… و طبق این تعریف، اگر شما در مسیرتان با شکست مواجه نشوید، پس کار به درستی انجام نمی‌شود و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

جانی آیو همچنان توضیح می‌دهد که معرفی آیفون ایکس باعث شد نگاه تازه، و شروع تازه‌ای برای دنیای اسمارت‌فون‌ها رقم بخورد، و وقتی این نگاه ایجاد شد که طراحی و سخت‌افزار با هم ادغام شدند…

نظر شما درباره این مطلب چیست؟ سال‌ها مانده‌است تا آیفون ایکس و طراحی جدید اپل، در آیفون‌های بعدی به بلوغ برسند و طراحی کامل شود. آیا دید اپل به سیر تکامل در طراحی را منطقی می‌دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

برای شروع یه تحول بزرگ در طراحی فکر کنم آیفون 10 شروع خوبی بود شاید فکر هایی تو سرشونه واسه آینده

Peiman

اپل تا چهار پنج نسل از گوشی هاش رو با همین طراحی نزنه ول کن نیست .مثل ایفون 6

Mortazavi

اولش که این باشه ببین آخرش چه طراحی غولی میشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرداد چراغی
کدنویس وب، توسعه‌دهنده اندروید، سرپرست تیم The Future، سرپرست تیم Best Team، سرپرست تیم طنزنامه، نویسنده وب با 3 سال‌ونیم تجربه کار حرفه‌ای، عضویت در تیم‌های مختلف از سال 90، 3 سال‌ونیم کاربر ترنجی، 6 سال کاربر دنیای‌بازی، و از حامیان جناب علی‌اصغر هنرمند. بهترین سال‌های تجربه تکنولوژی، با وب‌سایت نارنجی. ایمیل: mehrchh@yahoo.com آی‌دی تلگرام: Professional_Writer