حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرونده‌ای جدید علیه کمپانی اپل؛ یکی از پتنت‌های سونی و نوکیا نقض شده است…

شرکت ثبت اختراعات Ironworks شکایتی علیه کمپانی اپل تنظیم کرده است و در متن این شکایت‌نامه ادعا کرده که باید اپل به ازای هر آیفون برای پلتفرم‌های موجود در آمریکا غرامتی 12.5 سنتی را به کمپانی‌های سونی و نوکیا پرداخت نماید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این شکایت بپردازیم.

یکی از این پنت‌های ثبت شده از سوی کمپانی سونی می‌باشد که آن هم قابلیت سایلنت کردن گوشی‌های هوشمند است که در سال 1994 ایده‌ی آن مطرح گردید و در سال 2001 ثبت شد. دو پتنی هم که توسط کمپانی نوکیا در سال‌های 2000 و 2004 به ثبت رسیده بود قابلیت‌های سایلنت کردن آلارم گوشی‌های هوشمند و قابلیت لرزش گوشی‌ در زمان تماس و یا آلارم (ویبره) می‌باشد.

این دادخواست در گذشته توسط Mobile Media مطرح شده بود که حدود 3 میلیون دلار خسارت برآورد شده بود و اخیرا نیز مبلغ این خسارت با گذشت زمان 10.7 میلیارد دلار افزایش یافته است. کمپانی اپل نیز این حکم را تایید کرده بود، اما در اوایل سال جاری Mobile Media –سونی و نوکیا نیز سهام کمی در این شرکت داشتند- به دلیل برخی از مشکلات و مسائل مالی به Ironworks واگذار شد.

این دادخواست Mobile Media هیچ ارتباطی به آیفون‌های جدید این کمپانی ندارد (از آیفون 4 اس تا آیفون ایکس)، تنها مشکل آن با نسخه‌های قدیمی آیفون یعنی آیفون 3G و 4 می‌باشد. در ماه می سال گذشته، کمپانی‌های اپل و نوکیا بر سر یک پتنت با یکدیگر دچار اختلاف شدند و کمپانی اپل برای حل این موضوع ناچار به پرداخت مبلغ 2میلیون دلار به کمپانی نوکیا شد.

 

دیدگاه شما در این خصوص چیست؟ به نظر شما چرا اپل چنین کاری را کرده است؟ آیا از پتنت‌های ثبت شده در آن زمان اطلاعی نداشته و ندانسته دست به چنین کاری زده است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اصلا نمیشه سر در اورد امروزم کوالکام تو تایوان جریمه شده چرا نمیان یه مرکزی تاسیس کنن که قبل تولید گوشی کلیه پتنتهای اون استعلام بشه

Peiman

اپل و نقض پتنت هایش …

Mortazavi

این اپل همیشه یا شاکیه یا متهم و زمانی نیست که یه پرونده پتنتی نداشته باشه

Sajad

اپل خودش اهل شکایت کردن سر چیزای بی مورده. حالا بقیه هم عین خودش رفتار میکنن.

علی شیخ زاده

گهی زین به پشت گهی پشت به زین

BENI.chalton

اپل=دزد فناوری برندهای دیگه
اپل فقط بلده زیرکانه فناوری برندهای دیگه رو بدزده و اسمشون رو عوض کنه بزاره رو محصولاتش.اپل از ایفون 5 به بعد شروع کرد به تقلید کردن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h