حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل بعدی آیپد پرو (iPad Pro) با حسگر تشخیص چهره Face ID عرضه خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | iOS، اپل، اسمارت‌فون، تبلت، موبایل

امسال شرکت اپل با عرضه آیفون ایکس (iPhone X)، برای اولین بار در چند سال اخیر تلفن هوشمندی را بدون حسگر اثر انگشت به بازار عرضه کرد، مساله‌ای که حرف‌ و حدیث‌ها و نظرات مثبت و منفی زیادی درباره آن در جریان است، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که گفته شد، آیفون ایکس اپل اولین تلفن هوشمندی است که با بهره‌گیری از یک دوربین با ویژگی عمق واقعی (True Depth) همراه است که این امکان را به کاربران خواهد داد تا با استفاده از امکان شناسایی چهره، مکانیزم قفل گذاری جدیدی بر اساس تشخیص چهره را برای امنیت بیشتر کاربران به ارمغان آورد. اما به نظر می‌رسد که طولی نخواهد کشید که این قابلیت اختصاصی آیفون ایکس به سایر گجت‌های هوشمند اپل راه یابد و باید آماده معرفی و عرضه محصولات آینده شرکت اپل که از حسگر تشخیص چهره Face ID بهره می‌برند باشیم.

مینگ چی کیو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر ارشد شرکت KGI Securities در یک نشست خبری با حضور سرمایه گذاران در روز جمعه اظهار نظر کرد که اپل از دوربین های عمق واقعی (TrueDepth) و فیس آیدی Face ID در محصولات آیپد پرو خود در سال آینده استفاده خواهد کرد. بدین وسیله اپل قصد دارد تا رقابت در دنیای تبلت‌های ویژه را افزایش دهد و میزان فروش محصولات خود را با چنین سیاست‌هایی افزیش دهد و سهم قابل توجهی از بازار تبلت‌ها را در دست گیرد.

البته باید نکته‌ای که لازم است گفته شود را یادآوری کرد که نباید کاربران انتظار داشته باشند که تبلت‌های آیپد غیر از نسخه پرو به این زودی مجهز به حسگر تشخیص سه بعدی چهره (Face ID) شوند. از سوی دیگر اپل مجبور خواهد بود تا تمامی آیفون‌های عرضه شده در سال 2018 را به این حسگر تشخیص سه بعدی چهره مجهز کند. پیش‌بینی می‌شود که مدل جدید آپید پرو در نیمه اول سال 2018 معرفی و عرضه گردد و همچنین آخرین بروزرسانی‌های آیپد پرو قبلی تا ماه ژوئن سال جاری عرضه گردد.

مینگ چی کیو (Ming-Chi Kuo)، پیش از این در یک نشست خبری گفته بود که به یک مساله معتقد است و با اشاره به این مساله افزوده بود که سازندگان تلفن‌های اندرویدی شروع به تحقیق و توسعه در زمینه ساخت حسگرهای تشخیص سه بعدی چهره یا Face ID کرده و در محصولات آینده خود از آن بهره خواهند برد و اهمیت این تکنولوژی به حدی بالاست که برخی از آن‌ها قدی استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش را خواهند زد.

این تحلیلگر در ادامه سخنان خود ادعا کرده است که شرکت سامسونگ، نسل بعدی قلم‌دار اندرویدی خود یعنی گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) را مجهز به حسگر اثر انگشتی در زیر صفحه‌نمایش خواهد کرد، بنابراین ممکن است منظور وی از تولیدکنندگان اندرویدی شرکت کره‌ای سامسونگ نباشد.

بنابر آنچه که گفته شد می‌توان انتظار داشت به زودی محصولات آیپد پرو اپل به حسگر تشخیص چهره سه بعدی (Face ID) مجهز شوند و همچنین این روند در بین تولید کنندگان اندرویدی نیز مرسوم گردد.

 

 

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ به نظر شما اقدام اپل در استفاده از حسگرهای تشخیص سه بعدی چهره در آیپد پرو اقدامی صحیح و موفقیت آمیز است یا خیر؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

خیلی عالی خواهد شد تاچ ایدی در کتار فیس ایدی. چیزی ک ارزو میکردم در ایفون x هم وجود داشت

Mortazavi

فیس آیدی میتونه به عنوان یه مکمل برای فینگرپرینت باشه نه جایگزینش چون هنوز به پختگی کامل نرسیده و اصلا به راحتی استفاده از فینگرپرینت نیست و امیدوارم تکنولوژی اثرانگشت زیر صفحه هرچه زودتر نهایی بشه

ahmad

ظاهرا قراره اپل سال آینده تاچ آی دی رو کلا حذف کنه و اینو جایگزین کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان