حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شایعات جدید ادعا می‌کنند که وان پلاس 5تی (OnePlus 5T) در ماه نوامبر عرضه خواهد شد

تا پیش از این اخبار و شایعات مختلفی درباره پرچمدارهای کنونی همچون گوگل پیکسل 2 (Pixel 2)، گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8)، و الجی وی 30 (LG V30)  منتشر شده بود، اما هنوز هم چندین پرچمدار دیگر برای سال 2017 وجود دارند که برای آن‌ها نیز به میزان زیادی اخبار و شایعات مختلف درز کرده است و نیز بیشتر از این هم پخش خواهد شد، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که گفتیم برای باقیمانده سال 2017 هنوز هم چندین پرچمدار دیگر باقی مانده که اخبار و شایعات مختلف و همچنین توجه رسانه‌های مختلف را به خود اختصاص دهند، در بین این گوشی‌های هوشمند نام‌هایی همچون هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) و وان پلاس بعدی که با قرار است در آینده با پیشوند T عرضه گردد که تا کنون اگر هم اخبار و شایعاتی هم در مورد آن‌ها وجود داشته، در میان موج خبری سایر گوشی‌های ذکر شده، نام این تلفن‌های هوشمند گم بوده است.

یکی از آن مواردی که گفته شد، گزارش جدیدی از طرف وب سایت تکنولوژی گیزمو چین (GizmoChina) است که بر اساس ادعاهای این وب سایت، شرکت وان پلاس (OnePlus) تصمیم دارد تا به زودی چرمدار جدید خود را معرفی کند به همین دلیل تا پیش از عرضه اخبار و شایعات زیادی درباره آن‌ها به بیرون درز خواهد کرد.

این ادعاهای جدید که مطرح شده و توجه زیادی را نیز به خود جلب نموده، تاریخ عرضه وان پلاس 5T را (OnePlus 5T) در ماه نوامبر میلادی سال جاری اعلام کرده است، نکته جالب این است که درست همانند سال قبل، وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) نیز در ماه نوامبر سال 2016 به بازار عرضه شده بود. بر اساس اخبار واصله از گیزمو چین ، انتظار می‌رود که گوشی هوشمند وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) دارای مشخصات و ویژگی‌های گوشی هوشمند نسل قبل خود یعنی وان پلاس 5 (OnePlus 5) که در ماه ژوئن سال جاری عرضه شد را در خود به همراه داشته باشد.

اگر به یاد داشته باشید سال قبل دو گوشی هوشمند وان پلاس 3 (OnePlus 3) و وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) دارای طراحی و مشخصات یکسانی نسبت به هم بودند که البته در بخش ظرفیت و حجم باطری و پردازنده و چیپست، وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) پیشرفت و ارتقایی مناسب نسبت به نسل قبل خود را دارا بود. اما در این گزارش به این نکته تاکید شده است که نسل جدید گوشی هوشمند وان پلاس یعنی وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) دارای رویکردی متفاوت نسبت به آنچه که در سال قبل رخ داد خواهد بود.

در این گزارش همچنین، بر اساس آنچه که به عنوان مشخصات این گوشی به آن اشاره شده است، نسل جدید گوشی هوشمند وان پلاس دارای یک صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن و وضوح تصویر 2160×1080 پیکسل که نشان دهنده این است که با تلفن هوشمندی روبرو هستیم که از صفحه‌نمایشی با ابعاد 18:9 عرضه خواهد شد. اگر به یاد داشته باشید وان پلاس 5 (OnePlus 5) دارای یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن و وضوح تصویر 1920×1080 و نسبت تصویر 16:9 بودکه نسل جدید خود یک تغییر در خور و شایسته را در بخش صفحه‌نمایش این دستگاه به همراه دارد.

این خبر بدان معنی خواهد بود که شرکت وان پلاس به جای ارتقا چند مورد و ویژگی کوچک از طراحی و صفحه‌نمایشی کاملا متفاوت در وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) بهره خواهد برد که قطعا این خبر برای طرفداران این شرکت،خبری خوشحال کننده خواهد بود.

پیش از این انتظار می‌رفت که تغییرات گسترده و متفاوت در وان پلاس 6 (OnePlus 6) صورت گیرد اما چنین که از اخبار منتشر شده برمی‌آید این اتفاق مثبت به زودی در وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) صورت خواهد گرفت. همچنین انتظارها حتی در بخش صفحه‌نمایش نیز همین گونه بود و انتظار می‌رفت وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) دارای همان ابعاد و مشخصات قبلی در بخش صفحه‌نمایش باشد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چه چیزی باعث شده تا توجه و تاکید و باور به صحت این گزارش بسیار بالا باشد و دیگران آن را این چنین مطرح سازند؟ اصل قضیه این است که چند روز پیش ردی از گوشی هوشمند نسل بعد وان پلاس یعنی OnePlus 5T به بیرون درز کرده بود که از لحاظ بخش صفحه‌نمایش، شباهت بسیار نزدیکی به صفحه‌نمایش گوشی هوشمند اوپو اف 5 (OPPO F5)  دارد که این تلفن هوشمند نیز چند وقت پیش اطلاعاتی درباره آن منتشر شده بود.

شایعات وان پلاس 5T

این دو تصویر نه تنها از لحاظ شباهت و طراحی بسیار نزدیک به هم دیگر هستند بلکه تصویر منتشر شده که نشان دهنده اطلاعاتی از وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) است با نرم‌افزار و رابط کاربری شرکت اوپو (OPPO) نمایش داده شده است، نه نرم‌افزار و رابط کاربری اکسیژن وان پلاس (OxygenOS). با اطمینان خاطر می‌توان گفت که تصویری که از وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) منتشر شده، نمی‌تواند یک تصویر درست و دقیق از آنچه که ویژگی‌های خاص این گوشی نامیده شده، باشد.

تا کنون این تنها جزئیات و مشخصات درز شده از گوشی هوشمند وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) است که در دست کاربران وجود دارد، بنابراین شاید بهتر باشد زمان بیشتری را برای درز و انتشار اطلاعات بیشتر از نسل بعدی گوشی هوشمند وان پلاس یعنی وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) منتظر ماند.

در سال گذشته، وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) از چیپست اسنپدارگون 821 استفاده می‌کرد که قدمی مثبت و پیشرفتی قابل توجه نسبت به چیست اسنپدارگون 820 استفاده شده در گوشی هوشمند وان پلاس 3 (OnePlus 3) بود. با این حال چیپ‌ست فعلی که مورد استفاده در پرچمدارهای بسیاری خواهد بود، چیپست اسنپدراگون 835 (Snapdragon 835) محصول شرکت آمریکایی کوالکام (Qualcomm)  است که برای پرچمداران سال 2017 ترتیب داده شده است.

منابع بسیاری در اظهار نظر اخیر خود بر این مساله اشاره داشته‌اند که شرکت کوالکام قصد ندارد اسنپدراگون 836 را معرفی و عرضه کند، به همین دلیل برای شرکت وان پلاس (OnePlus) گزینه‌های زیادی برای آنکه ارتقا و پیشرفتی از لحاظ سخت‌افزاری در نسل جدید تلفن هوشمند یعنی وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) خود اعمال کند در دسترس نخواهد بود.

صادقانه اگر بگوئیم، آیا واقعا در حال حاضر یک تلفن هوشمند به چیپستی قوی‌تر و سریع‌تر از اسنپدارگون 835 نیاز دارد؟ یعنی اگر اسنپدارگون 836 در کار نباشد دیگر گوشی سریع‌ نخواهد بود؟ قطعا چنین نیست و حتی اسنپدارگون 835 هنوز هم بسیار قدرتمند و سریع خواهد بود و تفاوت‌های بین چیپست اسنپدارگون 835 و اسنپدارگون 836 بسیار کم خواهد بود به طوری که شاید اصلا در عملکرد روزانه تغییری به وجود نیاورند.

اگر نگاهی داشته باشیم بر سایر بخش‌های این تلفن همراه اندرویدی باید به چیزهای دیگری اشاره کنیم، همچون پیشرفت در ظرفیت و میزان شارژدهی باطری، همانطور که حتما اطلاع دارید، وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) با یک باطری قدرتمند 3400 میلی آمپری با به عرصه رقابت با بزرگان اندروید گذاشت که نسبت به وان پلاس 3 (OnePlus 3) با باطری 3000 میلی آمپری، پیشرفتی مثبت و قابل ملاحظه ارزیابی می‌شود.

اما وان پلاس 5 (OnePlus 5) کمی در بخش باطری کاهش ظرفیت را به خود دید و مجهز به  یک باطری 3300 میلی آمپر بر ساعت بود اما در عمل شاهد این بودیم که باطری نسبت به نسل قبل قدرتمندتر بود و میزان شارژدهی بیشتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. اکنون چه چیزی در وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) جذاب‌تر خواهد بود و شما چه چیزی را از آن حدس می‌زنید؟ باطری قوی‌تر با شارژدهی طولانی‌تر؟ دوربین پیشرفته‌تر با امکانات بیشتر؟

 

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ آیا شرکت وان پلاس (OnePlus) در نسل جدید تلفن‌های هوشمند پرچمدار خود نسبت به قبل موفقیتی را تجربه خواهد کرد یا خیر؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

بهتر بود وان پلاس این فبلت رو در یه سری جدا عرضه میکرد نه هم اسم گوشی های 5.5 اینچیش، مثل سری اس و نوت در سامسونگ.
امیدوارم کیفیت دوربینش بیشتر شده باشه

Sajad

طراحی جلو گوشیا یکی شد رفت… ?

ahmad

جلوشو از اس۸ اسکی رفتن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان