حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سه تا از بدترین و بهترین ویژگی‌ها گوگل پیکسل 2 (Pixel 2) و پیکسل 2 ایکس ال (Pixel 2 XL)

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، گوگل

شرکت گوگل در هفته گذشته تلفن‌های پیکسل جدید خود را معرفی کرد که توسط خود گوگل طراحی شده‌اند. هردو دستگاه بسیار زیبا و قدرتمند هستند و شرکت سازنده گفته است که بهترین دوربین را در میان گوشی‌های هوشمند این گوشی‌ها دارند. این بار با سه ویژگی خوب و بد این گوشی‌ها در خدمت شما هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شاید شما یک استفاده کننده محصولات شرکت اپل باشید ولی از آیفون خود خسته شده‌اید و قصد خرید آیفون 8 یا ایکس را هم ندارید. خب پیکسل 2 و برادر بزرگترش انتخابی مناسب و اما گران قیمتی برای شما خواهند بود و قیمت آن‌ها از 649 دلار شروع می‌شود و به 949 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی پایان می‌یابد.

برای تصمیم گیری ساده تر امروز پستی برای بهترین و بدترین ویژگی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال برای شما آماده کرده‌ایم.

 

پیکسل‌های جدید دارای یک مدل دوربین هستند

دوربین پیکسل‌های جدید بسیار عالی است، حتی از محصول سال گذشته که هنوز بر سر زبان‌ها مانده بهتر عمل می‌کند. ولی حتی اگر گوگل بهترین عملکرد را در ثبت عکس داشته باشد هنوز هم در مقابل دوربین‌های دوگانه کمی ضعف دارد.

قسمت خوب این است که مجبور نیستید بخاطر دوربین محصول گرانتر را خریداری کنید زیرا سنسورها در هر دو گوشی مثل هم است و گوگل مانند شرکت اپل فرق بزرگی در نسخه بزرگتر قرار نداده است. قابلیت بوکه هم در این گوشی با این که دارای یک سنسور است وجود دارد که در نور مناسب بسیار خوب عمل می‌کند.

 

لنز ساخته گوگل، برچسب های واقعیت افزوده و دستیار هوشمند

وعده گوشی‌هایی ساخته شده توسط گوگل همیشه بیشتر در نرم افزار بوده تا سخت افزار، گوگل در دستگاه‌های اندروید خود از هوش مصنوعی قدرتمند و همچنین ویژگی‌های واقعیت افزوده برای رقابت با ARKit در اپل و دستیار بیکسبی در سامسونگ استفاده کرده است.

در پیکسل‌های جدید از لنز ساخته گوگل استفاده شده است که توانایی شناسایی اجسام را دارد. پیکسل 2 اولین گوشی هوشمندی است که به طور کامل از این پلتفرم پشتیبانی می‌کند و تعداد انگشت شماری از کتاب، پوستر فیلم، کارت‌های کسب و کار و برچسب‌های واقعیت افزوده را شامل می‌شود.

یکی از عجیب ترین و امیدوار کننده ترین امکانات پیکسل‌ها روش باز شدن دستیار گوگل است که اگر دست خود را از بقل به وسط گوشی بکشید فعال خواهد شد. این ویژگی با صدا کار می‌کند و از هوش مصنوعی بهره می‌برد.

صفحه نمایش و میکروفون همیشه روشن

صفحه نمایش همیشه روشن از چند سال قبل تا به حال دیگر به یک ویژگی ثابت در محصولات اندرویدی تبدیل شده است ولی مصرف کنندگان نگران مصرف باتری این ویژگی هستند. این ویژگی در پیکسل‌های جدید با هوش مصنوعی کار می‌کند تا مصرف باتری شما کاهش یابد.

نمایشگر همیشه روشن این گوشی مانند باقی گوشی‌ها ساعت و اعلانات را نشان می‌دهد ولی هم چنان دستیار گوگل در این زمینه فعال است و از طریق گفتن اوکی گوگل می‌توانید به این دستیار دسترسی داشته باشید که مهم ترین قابلیت آن در صفحه نمایش همیشه روشن شناسایی آهنگ‌ها توسط Shazam است.

 

برای بار دوم: پیکسل2 و پیکسل 2 ایکس ال دارای یک مدل دوربین هستند

همان طور که گفتیم هر دو نسخه دارای سنسور شبیه به هم هستند که بسیار خوب است ولی این به این معنی است که شما با پرداخت 200 دلار بیشتر و خرید پیکسل 2 ایکس ال فقط دارای گوشی‌ای با صفحه نمایش و باتری بزرگتر خواهید شد. برای مثال شرکت اپل در نسخه بزرگتر دوربین دوگانه استفاده کرده است که باعث افزایش فروش این گوشی شده است.

 

پیکسل‌های جدید دارای جک 3.5 میلی متری صدا نیستند

این یک بحث جنجالی است زیرا قبل از گوگل، اپل و دیگر شرکت‌های اندرویدی نیز این جک را از گوشی حذف کرده‌اند. سال قبل گوگل در مراسم معرفی اولین پیکسل‌ها اپل را مسخره کرده بود ولی این بار خود این جک را در پیکسل جدید استفاده نکرده است و برای استفاده هم زمان برای شارژ کردن و اتصال هندزفری نیاز دارید تا مبدلی تهیه کنید.

در جعبه گوشی یک تبدیل Type-C به 3.5 میلی متری وجود دارد ولی اگر آن را گم کنید مجبور هستید که 20 دلار هزینه کنید و آن را دوباره خریداری کنید و همچنین آداپتور شارژ و استفاده از هدفون در یک زمان نیز به صورت جداگانه با قیمت 45 دلار به فروش می‌رسد.

 

پیکسل 2 ایکس ال دارای صفحه نمایش لبه به لبه نیست

صفحه نمایش کم حاشیه برادر بزرگتر هنور به پایه محصولات کم حاشیه شرکت سامسونگ نرسیده است و در هر چهار طرف این نمایشگر تا حدودی دارای حاشیه سیاه است که البته زیاد مورد توجه نیست ولی اگر شما نیازمند محصولاتی با حاشیه کمتر و زیباتر هستید آیفون ایکس یا گلکسی نوت 8 گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

نظر شما درمورد خوبی‌ها و بدی‌های محصولات جدید شرکت گوگل چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

دلیل آخر منو کشته.
بچه گونه ترین دلیل برای نخریدن غول زیبای غول دنیای تکنولوژی

Peiman

من از بین اینا فقط نبود جک هفون رو ایراد حساب میکنم .

zanyar

نمایشگر لبه به لبه تجربه کاربری بدی ارائه میده ، لمس تصادفی تعدادش خیلی زیاد میشه و هنگام کار یک دستی که فاجعه میشه و مدام لمس میشه. نه مثل سامسونگ و نه مثل اینم زیاد. ولی باز اینو ترجیح میدم حداقل مزاحم نیست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور