حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به گفته تحلیلگر KGI سامسونگ در گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش استفاده خواهد کرد

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، سامسونگ

سنسورهای اثر انگشت همه جا را فرا گرفته‌اند، بیش از 70 درصد تلفن‌هایی که در سال 2018 ساخته می‌شوند دارای یک حسگر اثر انگشت خواهند بود ولی شرکت سامسونگ قرار است این سنسور را در جای خاصی قرار دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همان طور که می‌دانید سامسونگ اولین شرکتی نیست که می‌خواهد حسگر اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش قرار دهد زیرا که اولین گوشی با اثر انگشت در زیر صفحه نمایش توسط شرکت چینی Vivo ساخته شده است اما این دستگاه هنوز به طور رسمی عرضه نشده است.

بر اساس یادداشت ارسال شده توسط تحلیلگر KGI آقای Ming-Chi Kuo سامسونگ ممکن است گلکسی نوت 9 را با اثر انگشت در زیر صفحه در پاییز سال آینده معرفی کند. Kif Leswing نیز گزارش‌هایی از نمونه‌های فناوری جدید سامسونگ دریافت کرده است. گفته شده که چند تامین کننده تخصصی برای گرفتن کسب و کار حسگر اثرانگشت سامسونگ رقابت می‌کنند که شامل Synaptics ،BeyondEyes و تامین کننده سنسورهای معمولی این شرکت با نام سامسونگ LSI و Egis می‌باشند.

از میان این چهار شرکت، آقای Kuo شرکت BeyondEyes و سامسونگ LSI را بهترین گزینه برای برنده شدن می‌داند زیرا که فناوری آن‌ها اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش OLED به عنوان منبع نور برای سنسور عمل کند و باعث افزایش عمر باتری شود.

متاسفانه اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار نگرفته است و گلکسی اس 9 که در اوایل سال دیگر معرفی خواهد شد دارای اثر انگشت در زیر صفحه نمایش نخواهد بود. گزارش‌های قبلی گفته‌اند سامسونگ سعی کرده تا در گلکسی اس8 و گلکسی نوت 8 از حسگر زیر صفحه نمایش استفاده کند ولی در این کار ناامید شده بود زیرا زمان زیادی برای اجرای آن نداشت. اگر گفته‌ی Kuo درست باشد تا یک سال دیگر شاهد حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ نخواهیم بود.

اپل هم همین تصمیم را در آیفون ایکس داشت ولی در آخر مجبور به استفاده از سنسور تشخیص چهره در این گوشی شد و تحلیلگر شرکت KGI تشخیص چهره سه بعدی را به عنوان بهترین روش تایید هویت می‌داند.

نظر شما درمورد قرار گیری حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اگه بتونه این کارو بکنه عالیه بنظرم در این زمینه با اپل همکاری کنه خوبه یعنی سامی تکنولوژی اثر انگشت رو به امل بده و امل هم تکنولوژی تشخیص چهره

BENI.chalton

احتمال این هست که سنسور اثر انگشت رو زیر صفحه نمایش اس 9 بیاره البته 50 درصد ممکنه این کار رو بکنه،ولی نوت 9 رو خیلی میخواد رویایی روش کار کنه،همین الانش نوت 8 یه گوشی بی رقیب هست تو بازار، هر برندی رو که ببینی چند تا نقطه ضعف داره ولی نوت 8 واقعا بدون ایراد هست و تو دنیای موبایل بی رغیب هست،واقعا هم برازندشه که بهترین گوشی 2017 شناخته شد.

Peiman

کاش میتونست برای اس۹ این کارو انجام بده . اولین و تنها گوشی با اسنپ ۸45 و سنسور اثر زیر صفحه برای تضمین فروش عالی کافیه

Sajad

اگه به اس ۹ میرسید خیلی عالی میشد…

ahmad

ظاهرا سازندگان گوشیهای اندرویدی رفتن سراغ فیس آی دی طبق گزارش جدید دیگه کم کم دارن بیخیال اثر انگشت زیر صفحه نمایش میشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور