حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باکس آفیس آخرهفته: تازه کارها وارد می‌شوند!

تقریباً می‌توان گفت عنوان‌های تازه‌کار در هفته‌های قبل زیاد وضعیت خوبی نداشتند و حکمرانی جدول باکس آفیس در اختیار عنوان It بود! در ادامه با ترنجی همراه باشید…

تقریباً چند هفته‌ی متوالی شاهد عنوان «آن» در صدر جدول فیلم‌های پرفروش آخرهفته بودیم! ظاهرا این فیلم قصد ندارد از پنج فیلم پرفروش آخر هفته خارج شود و پیش بینی می‌شود همچنان شاهد آن باشیم! فیلم «آن» دو هفته‌ی اول اکران خود را در رده‌ي اول و دو هفته‌ی دوم در رده‌ی دوم جدول قرار داشت. این فیلم در آخرهفته ای که گذشت موفق شد با مبلغی در حدود ده میلیون دلار در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار بگیرد و با روندی که در هفته‌های قبل مشاهده کردیم ممکن است هفته‌ی بعد نیز شاهد این فیلم در همین رده از جدول باشیم! «آن» با فروش 9,972,002 دلاری آخر هفته و فروش کل 305,250,480 دلار در پنج هفته‌ی اکران خود موفق شد عنوان پرفروش ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما را از آن خود کند! این فیلم فراطبیعی و ترسناک به کارگردانی آندرس موچیتی و نویسندگی کری فوکوناگا است که داستان فیلم را بر اساس یک رمان با نامی مشابه از استیون کینگ نوشته است. فیلمبرداری این اثر در تاریخ 27 ژوئن سال 2016 در شهر تورنتو، واقع در کشور کانادا آغاز و در تاریخ 5 سپتامبر 2017 در شهر اوشاوا همین کشور به پایان رسید. اولین نمایش این فیلم در شهر لس آنجلس بود  و سه روز پس از آن شاهد اکران گسترده‌ی آن در سراسر دنیا بودیم و در همان هفته‌ی اول «آن» توانست رکورد افتتاحیه فیلم‌های پاییزی را با مبلغی نزدیک به 180 میلیون دلار بشکند و حالا نیز به جایی رسیده است که عنوان پرفروش‌ترین فیلم ترسناک طول تاریخ از آن این فیلم است!

آن

اما اگر در 5 رده‌ی اول جدول باکس آفیس به دنبال فیلم‌های نام آشنا که هفته‌ی پیش آن‌ها را در این جدول دیده بودید، بگردید پس از “It” صدر نشین جدول هفته‌ی قبل یعنی “Kingsman: The Golden Circle” را خواهید دید! در واقع تنها بقایای هفته‌ی قبل در 5 عنوان اول پرفروش آخر هفته همین دو فیلم هستند یعنی «آن» و «کینگزمن: محفل طلایی»! فیلم «کینگزمن: محفل طلایی» با افت 48 درصدی خود نسبت به هفته‌ی قبل این‌بار به‌جای رده‌ی اول در رده‌ی پنجم قرار گرفته است! محفل طلایی موفق شد در این آخرهفته مبلغ 8,675,412 میلیون دلار بدست آورد. همچنین مجموع مبلغ فروش این فیلم در سه هفته‌ی اکران خود مبلغی در حدود 80.5 میلیون دلار است که هنوز با بودجه‌ی 104 میلیون دلاری این عنوان فاصله‌ی تقریبا زیادی دارد. فیلمبرداری این فیلم در تاریخ 15 می سال 2016 در شهر بیرمنگام آغاز شد. داستان فیلم را می‌توان دنباله‌ی قسمت قبلی خود یعنی «کینگزمن: سرویس مخفی» محسوب کرد که دو سال پس از آن،  یعنی امسال به کارگردانی متیو وان اکران شد.

کینگزمن: محفل طلایی

و اما می‌رسیم به تازه واردهایی که در این هفته قصد تصاحب جدول باکس آفیس را کرده‌اند! در صدر جدول عنوان «بلید رانر 2048» دیده می‌شود که دنباله‌ای بر قسمت اول این فیلم است که در حدود 35 سال پیش یعنی در سال 1982 منتشر شد! عنوان «بلید رانر 2048» فیلمی در ژانر علمی-تخیلی و به کارگردانی «دنی ویلنو» و نویسندگی «مایکل گرین» و «همپتون فانچر» است. فیلمنامه‌ی این اثر بر اساس داستان «آیا آدم مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» به نوشته‌ی «فیلیپ کی. دیک» نوشته شده است. «هریسون فورد» نیز پس از 35 سال مجددا نقش ریک دکارد را بازی می‌کند و همچنین در این فیلم شاهد ایفای نقش بازیگران برجسته‌ی دیگری همچون «رایان گاسلینگ»، «رابین رایت»، «دیوید باتیستا»، «لنی جیمز»، «جرد لتو» و «آنا د آرماس» نیز هستیم. موسیقی این فیلم را «یوهان یوهانسون» در کنار «هانس زیمر» و «بنجمامین والفیش» ساخته است که می‌توان از نقاط قوت این فیلم محسوبش کرد. عنوان «بلید رانر 2048» در هفته‌ی اول اکران خود به سر می‌برد که با فروش 32,753,122 دلاری خود صدر جدول را از آن خود کرده است. با اینکه این فیلم در صدر قرار دارد اما انتظارها از فروش آن بسیار بالا است و 32.7 میلیون دلار مقدار مناسبی برای شروع فیلمی مانند این به نظر نمی‌رسد. لازم به ذکر است که ساخت این فیلم مبلغی در حدود 150 میلیون دلار به عنوان بودجه خرج برداشته است!

بلید رانر 2048

دومین رده‌ی جدول فیلم‌های پرفروش این هفته به عنوان «کوه میان ما» اختصاص یافته است. «کوه میان ما» فیلمی در ژانر رمانتیک و ماجراجویی است که به کارگردانی «هانی ابو-اسعد» در روزهای ابتدایی اکران خود قرار دارد. از آثار ابو-اسعد می‌توان به فیلم «اینک بهشت» اشاره کرد که به عقیده‌ی بسیاری از طرفداران سینما بهترین اثر وی است. نویسندگی «کوه میان ما» نیز به عهده‌ی «کریس وایتز» و «جی مایلز گودلو» بوده است که بر اساس داستانی با همین نام و نوشته‌ی «چارلز مارتین» نوشته شده است. آهنگسازی این فیلم به عهده‌ی «رامین جوادی» آهنگساز آلمانی – ایرانی تبار بوده است که از آثار مشهور وی می‌توان به آهنگ سازی سریال‌های «بازی تاج و تخت»، «دنیای غرب» و «فرار از زندان» اشاره کرد،‌ بنابراین از موسیقی این فیلم انتظار زیادی می‌توان داشت. نخستین پخش فیلم «کوه میان ما» در تاریخ 9 سپتامبر سال جاری در فستیوال جهانی فیلم تورنتو انجام شد و مدتی بعد یعنی در 6 اکتبر در ایالات متحده توسط کمپانی «فاکس قرن بیستم» اکران شد. این فیلم در هفته‌ی اول اکران خود موفق به فروشی بالغ بر 10,551,336 دلار از 3088 سالن سینمایی شد و همین موضوع باعث شد رده‌ی دوم جدول باکس آفیس آخرهفته برای این عنوان نام‌گذاری شود.

کوه میان ما

«پونی کوچولوی من: فیلم» انیمیشنی در سبک فانتزی و موزیکال است که بر اساس مجموعه تلوزیونی «پونی کوچولوی من: دوستی معجزه است» ساخته شده است. این عنوان توسط «جیسون ثیسن» کارگردانی شده است و در طول تماشای آن صدای صداپیشه‌هایی همچون «آندریا لیبمن»، «تارا استرانگ»، «اشلی بال» و … را خواهید شنید که به‌خوبی صدای کاراکترهای خود را اجرا می‌کنند. فیلمی (یا انیمیشن) که در مورد آن صحبت می‌کنیم در آخرهفته‌ای که پشت سر گذاشت در رده‌ی چهارم جدول فیلم‌های پرفروش آخرهفته قرار گرفت و  توانست 8,885,899 میلیون دلار کسب کند که برای هفته‌ی اول این عنوان وضعیت بدی به‌نظر نمی‌رسد.

پونی کوچولوی من

نظر شما در مورد فیلم‌های پرفروش این آخرهفته چه بود؟ به‌نظر شما در هفته‌های آینده شاهد رشد عنوانی مثل «بیلد رانر 2048» خواهیم بود یا خیر؟ در مورد فیلم “It” چگونه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

چند وقته به خاطر مشغله نمیتونم فیلم ببینم عقدش به دلم مونده

Peiman

شاید عقده کلمه نامناسبی باشه بهتر بود میگفتم حسرت

Mortazavi

فکر کنم دوباره یه فیلم ترسناک واقعی متولد شده

خیلی دوست دارم آن رو ببینم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر
بازنده ها کسایی هستند که از باختن خیلی می ترسن، اونقدر که حتی امتحانم نمی کنن...