حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه وضعیت باتری را در آیفون بررسی کنیم

آیفون‌های اپل اطلاعات ارزشمندی را پیرامون وضعیت سلامت باتری مانند تعداد چرخه‌های شارژ و تعداد دفعاتی که باتری آیفون را 100 درصد شارژ کرده‌اید، ذخیره و نگهداری می‌کنند. در ادامه قصد داریم به چگونگی دسترسی به این اطلاعات بپردازیم پس با ترنجی همراه باشید.

در نظر داشته باشید که هر چرخه‌‌ی شارژ به معنی استفاده از کل ظرفیت باتری است و برای مثال اگر آیفون شما 25 درصد شارژ داشته باشد و شما تا انتها از آن استفاده کنید و مجددا تا 75 درصد شارژ آن را پر کنید، یک چرخه شارژ را طی کرده‌اید و اطلاعات به این صورت ذخیره می‌شوند.

چرخه‌های باتری

به هر حال باتری دستگاه همواره به یک اندازه شارژدهی نمی‌کند و بعد از یک تعداد چرخه مشخص که بسته به نوع باتری و ظرفیت آن دارد، کارایی آن به کلی تغییر می‌کند و شارژدهی آن عوض می‌شود. در زیر می‌توانید بیشتر درباره‌ی تعداد چرخه‌های باتری آی دیوایس‌ها اطلاعات کسب کنید:

  • آیفون به‌گونه‌ای طراحی شده است که 80 درصد شارژ را در 500 چرخه اولیه ارائه دهد
  • اپل واچ نیز تا 1000 چرخه اول می‌تواند 80 درصد شارژدهی کند
  • آیپد نیز همانند اپل واچ در 1000 چرخه 80 درصد ظرفیت باتری را استفاده می‌کند
  • آیپاد در این میان از همه کمتر است و تنها در 400 چرخه اول این گونه عمل می‌کند
  • مک‌بوک نیز عملکردی مشابه دو نمونه‌ی قبلی دارد و عدد 1000 برای چرخه‌های اولیه آن ذکر شده است

چرخه شارز در آیفون

علاوه بر اینکه اطلاعات سلامت باتری آیفون در برنامه‌های iOS قابل رویت هستند، می‌توانید با اتصال گوشی هوشمند خود به کامپیوتر (ویندوز یا مک) نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید و آن‌ها را مشاهده نمایید. در ادامه قصد داریم به توضیح این فرآیند در هر دو سیستم عامل یاده شده بپردازیم:

اگر یک مک بوک در اختیار دارید، پیشنهاد می‌کنیم برنامه coconut battery را بارگذاری و نصب کنید؛ در این برنامه می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را درباره‌ی باتری آی دیوایس خود مانند درصد شارژ فعلی، ظرفیت و تعداد چرخه‌های شارژ، مدل و کارخانه سازنده، تاریخ ساخت و دمای آن مشاهده کنید.

مک بوک

در صورتی که کامپیوتر شما مجهز به سیستم عامل ویندوز است، می‌توانید از پیش نمایش برنامه iBackupBot استفاده کنید و برای مواقعی که می‌خواهید بطور آنی اطلاعات باتری دستگاه خود را بررسی کنید، کارآمد است. البته اگر می‌خواهید برای زمان‌های گوناگون از این برنامه استفاده کنید، بایستی 35 دلار برای خرید آن بپردازید تا بتوانید همواره به اطلاعات باتری دستگاه خود دسترسی داشته باشید.

تصاویر بالا مراحل استفاده از برنامه iBackupBot از بارگذاری تا مشاهده اطلاعات باتری آیفون است و می‌توانید از آن جهت اطلاع از وضعیت باتری دستگاه خود استفاده کنید. باتری گوشی هوشمند شما تا به حال چند چرخه شارژ را طی کرده است؟ اگر دستگاه شما همچون قبل کارایی و شارژدهی ندارد و چرخه‌های شارژ آن به پایان رسیده است، پیشنهاد می‌کنیم یک باتری جدید و نو را خریداری کنید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

يه برنامه برا خوده گوشى نيست ك از وضعيت سلامت باترى باخبرشيم؟!

Sajad

باتری معمولا بعد دوسال افت محسوسی داره. یه چیزی حدود 15 درصد ظرفیتشو از دست میده.

Peiman

خیلی کاربردیه . برای اندروید همچین قابلیتی نیست؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی