حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی inno3D دو کارت گرافیک P106-090 مخصوص ماینینگ را معرفی کرد!

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کارت گرافیک

شرکت inno3D به تازگی به معرفی دو کارت گرافیک P106-090 جدید خود جامه عمل پوشانده است. در ادامه مطلب با ترنجی همراه باشید.

این روزها بحث استخراج ارزهای دیجیتالی بسیار داغ است، بخصوص در ایران! در این روزها به راحتی می‌توان مشاهده کرد که بحث ماینینگ که در چند مدت اخیر آنچنان شناخته نشده بود، به تازگی باعث شده تا بسیاری افراد به سمت این کار و سرمایه گذاری بر روی این گونه از ارزها (ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین یا اتریوم) مشتاقانه فعالیت کنند؛ و به این دلیل این روزها می‌توان شاهد کمبود موجودی کارت گرافیک، و افزایش قیمت این قطعه بود. شرکت‌های سازنده کارت گرافیک دنیا نیز به سوی ساخت کارت گرافیک‌هایی مخصوص ماینینگ مشغول شده‌اند تا نیاز بازار را از این قسمت رفع کنند، که در ادامه مطلب به معرفی رسمی یکی از این کارت گرافیک از سوی شرکت سازنده آن در قالب خبر خواهیم پرداخت.

شرکت inno3D نامی آشنا در صنعت کارت گرافیک در هنگ کنگ، همانطور که از تیتر مطلب خوانده‌اید به تازگی دو کارت گرافیک جدید موسوم به P106-090 را مخصوص استخراج کریپتو کارننسی ها معرفی کرده است. این دو کارت گرافیک هر در مدل P106-090 هستند، که تفاوت بزرگ و قابل دید آنها در ظاهر کولر اکتیو این دو مشخص است. کارت گرافیک مدل کوچکتر مجهز به یک کولر اکتیو با یک فن خنک کننده، 3 گیگابایت حافظه ویدیوئی است؛ همچنین نسخه بزرگتر نیز با دو فن خنک کننده در همان مدل یعنی P106-090 می‌باشد که با همراه با مشخصات کلی مدل کوچکتر خود است. این دو کارت گرافیک از 768 هسته پردازشی کودا (CUDA) همانند کارت گرافیک GTX 1050Ti است، اما درباره باس حافظه این میزان به 192 بیت رسیده، که همانند کارت گرافیک GTX 1060 است. با توجه به این مشخصات از این دو کارت گرافیک انتظار می‌رود تا در استخراج کریپتو کارننسی‌ها نتیجه عملکرد مطلوبی را داشته باشند، زیرا در ماینینگ با کارت گرافیک رابط حافظه ویدیوئی از اهمیت خاصی برخوردار است.

همانطور که گفته شد، این دو کارت گرافیک در مدل P106-090 از 3 گیگابایت حافظه ویدیوئی برخوردار هستند؛ این در حالی است که اکثر ماینرها از استفاده کارت گرافیک‌هایی که حافظه ویدیوئی 3 گیگابایتی یا کمتر پرهیز می‌کنند. علت این پرهیز مشکل DAG یا همان Directed Acyclic Graph است که سبب محدودیت برای کارت‌های گرافیک در ماینینگ با چنین حافظه‌های ویدیوئی است. به هر حال این کارت گرافیک معرفی شده و در آینده‌ای نه چندان دور احتمالا عرضه خواهد شد. این دو کارت گرافیک توان مصرفی معادل 75W (وات) را دارند، که این توان معادل توان رابط PCI-E است، که باز هم می‌تواند یکی از نکات منفی برای استفاده از چنین کارت گرافیکی باشد. اکثر ماینر ها به دلیل استفاده چندین کارت گرافیک بر روی یک مادربرد، از درگاه PCI-E X1 استفاده می‌کنند که این درگاه نیز مجددا به یک کابل رایزر متصل می‌شود که در نهایت به کانکتور خارجی ورودی توان مورد نیاز برای کارت گرافیک لازم است. کارت گرافیک‌های P106-090 از کلاک هسته 1354 مگاهرتز بصورت پایه و 1531 مگاهرتز بصورت افزایشی و فرکانس موثر حافظه 8000 مگاهرتزی برخوردار است.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

قرار شد شورای عالی فضای مجازی نظرشو راجب ارزهای دیجیتالی اعلام کنه…

mega08

اگه ب اینا باشه همه چی حرامه باید فیلتر بشه . ولی ی خوبیی این پولها مثه بیت کویین دارن. هیچ کشوری قادر ب تحریم یا فیلترش نیست. همه جا میشه ازش استفاده کرد.
خودم تا الان حدودا 8 میلیون دراوردم. 0.5میلی بیت کویین دادم صرافی برام چنج کرد به راحتی

mega08

آخ آخ. پول ندارم. ولی ب شدت بهش نیاز دارم. فعلا با ی i5 و gt720 کارمو راه میندازم. ک خیلی کنده . مجبور شده شبکه کنم تا بتونم قدرت بیشترب بگیرم. از یطرف لپتاپم داغ میشه خیلی.
ولی این مدل کارت گرافیک ها . مخصوصا مدلی که amd چند وقت پیش معرفی کرد .خیلی خوبن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist