حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جو بلیفوره: من نیز از یک تلفن اندرویدی استفاده می‌کنم ؛ از ویندوز 10 موبایل در حد رفع باگ پشتیبانی خواهیم کرد!

خبر عجیبی دیگر! بعد از اظهارات عجیب بیل گیتس مدیر عامل اسبق و موسس شرکت مایکروسافت ، جو بلیفوره یکی از مدیران ارشد و مسئولین ویندوز موبایل در توییتی جنجالی اعلام کرده است که من از یک تلفن اندرویدی استفاده می‌کنم!!

هیچ شرکتی به اندازه مایکروسافت برای ما شگفت انگیز نیست! شرکتی کاملا غیرقایل پیش‌بینی که هنوز اهداف خود را به صورت واضح مشخص نکرده است. اگر قرار بود ویندوز موبایل نیز شکست بخورد ، چه دلیلی داشت که چنین سیستم عاملی وارد بازار شود؟

جو بلیفوره یک سال در مرخصی به سر می‌برد و حالا بعد از یکسال که به مایکروسافت بازگشته ، به سمت نایب رییس بخش ویندوز منصوب شده است.

توییت‌های دیشب بلیفوره ، سر و صدای زیادی به پا کرده است. چند توییت از او را با هم مرور می‌کنیم:

سوال: نظر شما در مورد تلفن‌های هوشمند چیست؟ چه سیاستی را پیش گرفته‌اید؟

به صورت شخصی من به پلتفرم اندروید مرفته‌ام، دلیل اصلی این مهاجرت تنوع نرم افزارها در این سیستم عامل است. باید نکته را نیز اضافه کنم که ما در مایکروسافت مشتریان اندروید را نیز همراهی می‌کنیم! شما چیزی را انتخاب کنید که با توجه به نوع کاربرد شما مناسب‌ترین گزینه باشد.

وقتی یک مدیر بالارده مایکروسافت این حرف را بزند ، شما از دیگران چه انتظاری دارید؟؟

توییت بعدی نیز تایید شایعات قبلی است. جو بلیفوره رسما تایید کرده است که از ویندوز 10 موبایل صرفا در حد رفع باگ و مشکلات قبلی پشتیبانی خواهد شد. این یعنی مرگ رسمی ویندوز 10 موبایل! شاخه توسعه ویندوز 10 موبایل از ویندوز 10 کامپیوتر در چند بیلد اخیر عملا جدا شده است و بخش موبایل در بخشی به نام فیچر 2 در حال توسعه دادن است.

البته مایکروسافت روند فعلی را با ارائه دادن وصله‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های کوچک برای برطرف کردن مشکلات فعلی ادامه خواهد داد. ویژگی های جدید دیگر در دستور توسعه در ویندوز 10 موبایل قرار ندارند.

از جو بلیفوره در خصوص خروج مایکروسافت از سیستم عامل‌های موبایلی پرسیدند. جوابی که جو داد بسیار قابل تامل بود:

ما تمام تلاش خود کردیم تا توسعه‌دهندگان را با خود همراه سازیم. پول به آن‌ها پرداخت کردیم. برای آنها اپلیکیشن‌های مختلفی توسعه دادیم اما تعداد کاربران ویندوزموبایل برای توسعه نرم افزار درنظر بسیاری از کمپانی ها بسیار کمتر از حدی بود که برای آن نرم افزار توسعه دهند.

نظر شما در خصوص اظهارات جدید جو بلیفوره چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خدا حافظ ویندوز فون ها

Sajad

به نظر من طراحی گرافیکی جالبی نداشت، در واقع گرافیک ویندوز ده روی پی سی خوبه ولی مناسب گوشی نیست. به علاوه که محدودیت های زیادی هم داشت. طراحی ظاهری گوشیهاش خاص بود ولی از پایین رده تا بالا رده همه نزدیک به هم بودن. پشتیبانی ضعیف و آپدیت هایی که بهبود چندانی از نظر کاربر نداشت و فقط یه سری امکانات محدود بهش اضافه میکرد باعث شکستش شد.

Mortazavi

فقط با مورد اول موافقم

siavash-t

خب بنده خدا حقیقت رو گفته. دروغ که نگفته!

Mortazavi

چقدر حیف
کلاهم را به احترام ویندوز موبایل بلند می کنم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com