حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی به دنبال استفاده از حسگرهای سه بعدی در محصولات آینده خود هستند

امسال شرکت اپل با عرضه آیفون ایکس، همانند شرکت‌های اندرویدی، اولین تلاش خود را برای عرضه یک گوشی هوشمند متفاوت و نو آورانه به کار گرفت که توسعه و تولید آیفون ایکس توسط اپل باعث خوشحالی طرفداران این شرکت شده است، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیفون جدید اپل یعنی آیفون ایکس با قابلیت تشخیص چهره که با نام Face ID شناخته می‌شد عرضه خواهد شد، این تلفن هوشمند اولین گوشی هوشمند در چند سال اخیر است که از حسگر اثر انگشت استفاده نمی‌کند و قابلیت تشخیص چهره به عنوان جایگزین مناسبی برای حسگر اثر انگشت در نظر گرفته شده است.

طبق اطلاعات موجودی که هم اکنون در دسترس است، حدس زدن این که شرکت‌های اندرویدی به دنبال تعبیه حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش هستند چندان کار سختی به نظر نمی‌رسد و اکنون تلاش شرکت‌های اندرویدی برای عملی کردن این کار، همانند تلاش برای استفاده از دوربین دوگانه یا کاهش حاشیه صفحه‌نمایش آغاز شده است.

اما نکته دیگری که ممکن است بسیاری آن را نادیده گرفته باشند، این است که بر اساس گزارش اخیر که توسط وب‌سایت‌های مختلف فناوری و اطلاعات منتشر شده است، سازندگان گوشی‌های اندرویدی به دنبال استفاده از حسگر سه بعدی (3D) تشخیص چهره همانند آیفون ایکس در محصولات آینده خود هستند.

کیو (Kuo) در این باره می‌گوید: حسگر‌های سه بعدی نه تنها برای بخش امنیت دستگاه و تشخیص چهره مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه استفاده‌های فراتری در زمینه سرگرمی و طنز همچون قابلیت انیموجی (Animoji) که در تلفن‌های هوشمند جدید اپل تعبیه شده است را دارا خواهند بود و در آینده‌ای نه چندان دور این بخش نقش بسیار مهم و کارآمدی برای توسعه واقعیت افزوده و مباحث دیگر AR خواهد داشت.

بنابراین شرکت‌های مختلفی در این زمینه تمایل به توسعه و نشان دادن توانایی‌های خود دارند و فعالیت‌های خود در این زمینه را آغاز خواهند نمود و در این راه هزینه‌های مختلفی نیز خواهد شد.

هم اکنون شرکت‌های مختلفی هستند که بر این واقعیت باور دارند که در آینده‌ای نه چندان دور، حسگرهای اثر انگشتی که زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده‌اند، ممکن است جای خود را به حسگرهای سه بعدی تشخیص چهره بدهند. البته این همه چیز نیست چرا که هم اکنون حسگر تشخیص عنبیه چشم (Iris Scaner) رقیبی جدی برای حسگر سه بعدی تشخیص چهره خواهد بود.

سال‌ها پیش زمانی که حسگر اثر انگشت به گوشی‌های هوشمند افزوده شد، دنیا تا مدتی توان هضم این مساله را نداشت. البته این تکنولوژی بسیار گسرده‌تر از آن چیزی است که حتی بتوان فکرش را کرد.

در هر صورت اکنون در دنیای تکنولوژی شرکت‌ها در رقابتی سخت و تعیین کننده به سر می‌برند، این رقابت امروزه آنقدر سخت شده است که هرچه شرکت‌های مختلف رو به جلو قدم بر ‌می‌دارند، از نظر خودشان تغیرات خاصی را ایجاد نکرده و باید تلاشی فراتر از این را انجام دهند.

 

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ آیا در آینده نزدیک شاهد بهره گیری از حسگر تشخیص چهره در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود یا حسگر تشخیص عنبیه چشم؟ رقابت نسل بعدی تلفن‌های هوشمند چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Phinkeralexis

خیلی عالیهذاحتمالا اولین گوشی با حسگر عنبیه سه بعدی واقعی الجی جی سونه

ahmad

نمیدونم با این همه سیل انتقاد نسبت به فناوری تشخیص چهره ایفون چرا میخوان بیان سراغش این نشون میده ایفون همچنان لیدر بخش موبایل دنیاس

Peiman

انتقاد ها به خاطر اینه ک تاچ ایدی حذف شده و فیس ایدی هنوز انقدر کامل نیست ک نبود تاچ ایدی رو توجیح کنه.

ahmad

کجاش کامل نیس ویدیوهای بررسیشو ببین خیلی عالی عمل میکنه با عینک و کلاه هم عمل میکنه حتی لازم نیس مستقیم جلوش وایسی سرعتشم عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان