حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نتایج بنچمارک نظریه کند کردن آیفون‌های قدیمی توسط اپل را رد می‌کنند

یکی از آخرین شایعاتی که در جامعه آیفون داران رواج پیدا کرده این است که اپل هر بار با عرضه آیفونی جدید، نسخه‌های قدیمی را کندتر می‌کند، حال نتایج بنچمارک‌های گرفته شده پاسخی به این نظریه می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ظاهرا این موضوع هنگامی اتفاق می‌افتد که ورژن جدیدتری از iOS بر روی آیفون‌های قدیمی تر نصب می‌شود. با استفاده از برخی از مدارک غیر رسمی می‌توان به این نظریه‌ی مصرف کنندگان آیفون پاسخ داد. هر بار که نسخه جدیدی از آیفون معرفی می‌شود نتایج جستجوی عبارت ” آیفون کند” در گوگل بالا می‌رود. این نظریه از این قرار است که اپل این کار را برای دادن انگیزه به دارندگان آیفون قدیمی تر انجام می‌دهد تا به دنبال خرید نسخه جدیدتر آیفون بروند.

Futuremark شرکتی است که آزمایشهای بنچمارک را فراهم می‌کند. با استفاده از اطلاعات مربوط به یک سال پیش، آن‌ها صد هزار آیفون مختلف را آزمایش کردند تا متوجه اثری که نسخه ‌های iOS از نسخه 9 تا نسخه 11 بر آن‌ها می‌گذارند را متوجه شوند. برای مثال، این شرکت آیفون 5s که را قدیمی ترین نسخه آیفون قادر به اجرای iOS 11 است آزمایش کرد. از ماه آپریل 2016 تا ماه سپتامبر 2017 تست 3 بعدی Sling Shot Extreme هر ماهه انجام شد. نتایج این آزمایش به نظریه ما پاسخ خواهد داد. نتیجه این آزمایش در تمامی ماه‌های انجام شده برای CPU و GPU تقریبا یکسان بود که به این معنی است که گوشی‌های مورد آزمایش به هیچ عنوان در دوره خاصی کندتر نشده بودند.

البته در آزمایش نسخه ‌های آیفون 6s، 6 و 7  نتیجه بدست آمده در بخش GPU یکسان ماند اما در بخش CPU با مقدار بسیار کمی کاهش  روبرو بودیم. این مقدار کاهش کم ابدا در استفاده روزمره باعث کند شدن دستگاه‌های گفته شده تا حدی نیست که دارندگان آن‌ها به جستجوی عبارت ” آیفون کند” روی بیاورند.

نتیجه آزمایش انجام گرفته واضح است و مدرکی برای رد نظریه گفته شده است.

نظر شما درباره این نظریه و نتیجه آزمایش چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

چرا اینقدر شایعه پشت سر ایفون هست

moh3n

از قدیم گفتن سنگ رو به قطار در حال حرکت میزنن نه قطاری که ایستاده …

Mortazavi

خیلی جالب، آیفون 5اس ios11 رو گرفته حالا گوشی های همزمانش کجاند
اکسپریا زی1 ،گلکسی نوت3 ،الجی جی2 و اچ تی سی وان مکس گوشی های معرفی شده همزمان با فایو اس هستند که در بهترین حالت اندروید 5.1 رو گرفتند.
اینجاست که برتری های اپل نسبت به اندرویدی ها مشخص میشه.

Peiman

دقیقا به همین خاطر ک میخوام آیفون بگیرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید