حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پادشاه جدید دوربین ها؛ گوگل نمونه تصاویر ادیت نشده ی پیکسل 2 را منتشر کرد

به‌تازگی نمونه‌تصاویر بدون تغییر یا به اصطلاح ادیت‌نشده‌ی پیکسل 2 توسط گوگل منتشر شده است که قدرت بسیار زیاد این اسمارت‌فون در بخش عکس‌برداری را به رخ می‌کشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی کامل این تصاویر بپردازیم.

چندی پیش گوگل با معرفی پرچمدار جدید سری اسمارت‌فون‌هایش یعنی پیکسل 2 همگان را با ویژگی‌های عالی آن به حیرت واداشت و مدتی نگذشت که این اسمارت‌فون با کسب امتیاز خارق‌العاده 98 در سایت معتبر DXOMark و کسب رتبه اول در بخش دوربین‌ها در بین تلفن‌های‌هوشمند این حیرت را چند برابر نیز کرد زیرا تنها با یک دوربین اصلی، 4 امتیاز از گلکسی نوت 8 و آیفون 8 پلاس با دوربینی دوگانه و نمره 94 بیشتر کسب کرد.

گوگل در هنگام معرفی، نمونه‌تصاویری ثبت شده با این اسمارت‌فون را به نمایش گذاشت اما امروز و در تازه‌ترین اقدام تصاویر جدیدی بدون ادیت و البته در سایز اصلی که توسط این اسمارت‌فون ثبت شده‌اند را منتشر کرده است. تصاویر نام‌برده به این صورت است:

نسل قبلی گوگل پیکسل استانداردهای دوربین یک اسمارت‌فون را با کسب امتیاز 89 (در پروتکل جدید 90) در وب‌سایت DXOMark و دارا بودن دامنه‌دینامیک (dynamic range) عالی و همچنین تکنولوژی +HDR جابه‌جا کرد و حال نسل جدید این اسمارت‌فون یعنی گوگل پیکسل 2 نیز رقبا را پشت سر گذاشته و قابلیت‌ها و تصاویری را ارائه می‌کند که به معنای واقعی کلمه ما را تحث تاثیر قرار می‌دهند و باعث می‌شوند تا قادر به کاری جز تحسین گوگل نباشیم. برای مثال ما در این اسمارت‌فون شاهد حالت عکاسی پرتره هستیم که با انجام بوکه در پس‌زمینه زیبایی خاصی به تصاویر می‌بخشد و پیش از این، آن را تنها در موبایل‌هایی با 2 دوربین مشاهده کرده بودیم. درست است که این قابلیت در این موبایل دقت و کیفیتی برابر با همین قابلیت در موبایل‌هایی با 2 دوربین مانند گلکسی نوت 8 ندارد اما همین که گوگل این قابلیت را با استفاده از ویژگی dual pixels که از آن اکثرا برای انجام فوکوس‌های سریع استفاده می‌شود به این اسمارت‌فون وارد کرده است به نوبه خود عالی است.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا کیفیت تصاویر فوق به نظر شما نیز مناسب است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

عکس ها فوق العاده بینظیر اند. ( عبارت جدید?) . انصافا با اینکه تک دوربینه اما حالت پرتره از نوت ۸ دو دوربینه خیلی بهتره و مرز هارو خیلی بهتر تشخیص داده.

Sajad

کارش خیلی درسته! البته کاش میشد یه مقایسه بین تصاویر ادیت نشده پرچمدارهای مطرح انجام بشه.

Faraz

Doorbin do tayy be dard nemikhore faghat janbeye tablighati dare…man ba s shish ba s haft ba s hasht ham mishe axe injoori andakht be hamoon khoobi ke doorbinaye do tayy daran…alan pixel fogholadas

Mortazavi

دوستان کسی از اندازه و نوع سنسور و همچنین نوع لنز این گوشی خبری داره؟

Mortazavi

واقعاً دوربین بی نظیری هستش و عکسبرداری واقعاً حرفه‌ای داره.
در مورد افکت بوکه گوشی من X سونی هست و با نرم‌افزار بکگراند دی فوکوس عکس های بوکه میگیره تازه گوشی های قبلیم یعنی زی5 و زی3 و زی2 هم همین ویژگی رو داشتند و با یک دوربین و بصورت نرم‌افزاری عکسهای بوکه میگرفتند به طوری که قشنگ سوژه از عکس متمایز میشد و حتی میشه بعد از ثبت عکس میزان تاری بکگراند و حتی نوع اون رو تغییر داد و که اتفاقا من عکسهای زیادی به این صورت گرفتم

Peiman

آخه مسئله اینجاس به این خوبی میگیره .؟؟ جواب قطعا نه اگه مخالفی میتونی چند عکس آپلود کنی ک ببینیم کیفیت خوبه یا نه

REZA

گوگل نشون داد دوربین های دوتایی بیشتر جنبه تبلیغ دارن،چون با تک دوربین خیلی بهتر از اوناس
واقعا شاهکاره،البته کسی که این عکسارو گرفت خیلی حرفه ای بود

Sajad

دوربین دوتایی تبلیغ نیست دوست عزیز. هدف استفاده از لنز دوم زوم هست. توی گوشی های با دوربین دوگانه هم تصویربرداری با سنسور اصلی انجام میشه. فقط در مواقع عکاسی پرتره و زوم لنز دوم میتونه واسه عمق سنجی میدان تصویر یا زوم 2X استفاده بشه. بعضی شرکت ها مثل هواووی از سنسور دوم واسه افزایش نور ورودی به دوربین و سنجش دقیقتر روشنایی و نهایتا افزایش کیفیت تصویر استفاده میکنن که تا حدی میشه به اونها ایراد وارد دونست که چرا نتیجه خروجی بهتر از مثلا دوربین تکی پیکسل نشده ولی همونطور که میدونید در مواقعی که لنز دوم تصاویر زوم میگیره کیفیت بهتری نسبت به زوم دیجیتال داره.

ahmad

خیره کننده هست تصاویر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پارسا گل‌نیا
زندگی یعنی تِک، سریال و فوتبال :)اگه سوالی بود با Parsagolnia@gmail.com در ارتباط باشید.