حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی تخصصی دوربین سامسونگ گلکسی نوت 8 توسط DXOMark: برترین گوشی هوشمند در بزرگنمایی

سامسونگ گلکسی نوت 8 که اولین گوشی هوشمند این کمپانی کره‌ای با دوربین دوگانه محسوب می‌شود، دارای دو سنسور 12 مگاپیکسلی بوده که یکی از آن‌ها به لنزی 26 میلی‌متری با زاویه دید عریض و گشودگی دیافراگم F1.7 و دیگری به لنز تله‌ 52 میلی‌متری با F/2.4 تجهیز شده است تا زوم 2 برابری را بدون افت کیفیت در اختیار کاربر بگذارد. با توجه به آن‌ که دوربین دوگانه این پرچمدار، نخستین تجربه سامسونگ در این زمینه به حساب می‌آید، اما توانسته تا نسبت به رقبا برترین کیفیت و میزان زوم را در آزمایش اخیر DXOMark ارائه دهد که قابل تحسین است. همچنین اضافه شدن فوکوس خودکار PDAF، لرزشگیر اپتیکال تصویر برای هر دو سنسور، ویژگی HDR خودکار و نمایشگر 6.3 اینچی سوپر امولد نیز سبب شده تا این دستگاه به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربرانی که به عکاسی با گوشی‌های هوشمند علاقه‌مندند بدل شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مشخصات دوربین:

  • دوربین اصلی با سنسور 12 مگاپیکسلی و ابعاد 1/2.55 اینچ به همراه لنز 26 میلی‌متری واید و گشودگی دیافراگم F/1.7 (اندازه هر پیکسل: 4 میکرومتر)
  • دوربین ثانویه با سنسور 12 مگاپیکسلی و ابعاد 1/3.6 اینچ به همراه لنز 52 میلی‌متری تله و گشودگی دیافراگم F/2.4 (اندازه هر پیکسل: 1 میکرومتر)
  • قابلیت زوم 2x بدون افت کیفیت و 8x به صورت دیجیتال
  • فوکوس خودکار PDAF
  • لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)
  • فلاش LED دوگانه
  • صفحه‌نمایش 6.3 اینچی سوپر امولد با دقت 521ppi
  • فیلم‌برداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه

درباره آزمون‌های DXOMark: برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل گوشی هوشمند مورد نظر، مهندسان ما به ثبت بیش از 1500 تصویر در محیط آزمایشگاه و با نور تماما کنترل شده و همچنین در محیط‌های باز و طبیعی پرداخته‌ و نزدیک به دوساعت با آن فیلم‌برداری کرده‌اند تا ویژگی‌های دوربین کاملا برجسته شوند. برای مطالعه پروتکل جدید DXOMark اینجا را کلیک کنید.

خلاصه‌ای از آزمایش

گلکسی نوت 8 توانسته تا با کسب امتیاز جامع 94، نمره‌ای یکسان را با آیفون 8 پلاس به دست آورد و دیگر گوشی‌های هوشمند را در این زمینه رهبری کند. با این حال این دستگاه به لطف کیفیت عالی زوم، کاهش نویز و حفظ جزئیات و همچنین فوکوس خودکار بسیار سریع قادر به کسب نمره 100 در بخش عکاسی شده است که آن را با فاصله بسیار زیادی نسبت به رقبا برتر می‌سازد. در هر صورت شاهد چنین کیفیتی در قسمت فیلم‌برداری این کهکشانی نبوده و با دریافت امتیاز 84 در این بخش، پیش از گوگل پیکسل با نمره 91 و آیفون 8 پلاس و اچ‌تی‌سی U11 با امتیاز 89 در این بخش قرار می‌گیرید. البته لازم به ذکر است فوکوس خودکار آن کاملا خوب بوده و می‌تواند به همراه نویز پایین، تعادل رنگ سفید عالی و رنگ‌هایی واقعی، شما را در این زمینه راضی نگه دارد.

عکس‌برداری در شرایط نوری مناسب

تصاویر به ثبت رسیده در نور مناسب توسط نوت 8 بسیار برجسته بوده و رنگ‌هایی زنده را همراه با سطح بالایی از جزئیات به نمایش می‌گذارد.

در تصویر ثبت شده رنگ‌های زنده به وضوح قابل مشاهده اند و این در صورتی است که رنگ‌ها کمی به صورتی تمایل دارند

گلکسی نوت 8 در محیط باز قادر به گرفتن تصاویری با رنگ‌های زنده، اکسپوژر مناسب و جزئیاتی در سطح عالی است

با این حال دامنه دینامیکی عکس‌ها در مقایسه با بهترین الگوریتم‌های حالت HDR که تا کنون دیده‌ایم کمی محدود بوده و روشنایی بیش از حد سایه‌ها و اکسپوژر زیاد را از آن شاهد هستیم. همچنین با اینکه تصویر با تنظیمات پیشفرض گرفته شده است، اما با دارا بودن حالت HDR خودکار انتظار ثبت جزئیات بیشتری را در سایه‌ها از آن داشتیم. در صحنه زیر قادر خواهید بود تا به وضوح، جزئیات بیشتر گوگل پیکسل را در بستر رودخانه نسبت به نوت 8 ببینید که البته هردوی آن‌ها نتوانسته‌اند چیزی را در آسمان به ثبت برسانند.

دامنه دینامیکی محدود نوت 8 کنتراست را به چالش کشیده و شاهد از دست رفتن جزئیات در سایه‌ها هستیم

این تصویر که در صحنه مشابهی توسط گوگل پیکسل گرفته شده است، جزئیات بیشتری را در سایه‌ها به نمایش می‌گذارد

لازم به ذکر است که گاهی شاهد ناهماهنگی‌هایی در تعادل رنگ سفید (به خصوص در صحنه‌هایی با نور غنی) بوده و دمای بالای رنگ‌ها نیز در آن کاملا مشهود است. با این حال اشباع رنگ‌ها در این پرچمدار می‌تواند در برخی مواقع شما را متحیر کند.

عکس‌برداری در شرایط نوری ضعیف

با قرار دادن این محصول در شرایط نوری ضعیف همچنان عملکرد آن بی‌نظیر بوده و مدیریت خوب نویز، حفظ جزئیات و رنگ‌هایی زنده را از آن شاهد بودیم. اگر چه جزئیات در زمان عکاسی از اشیا متحرک در شرایط نوری ضعیف کمی تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اما تا کاهش شدید نور، گلکسی نوت 8 برای حفظ جزئیات تقلا نمی‌کند.

گلکسی نوت 8 در فضای بسته قادر به ثبت تصاویری با اکسپوژر عالی، رنگ‌های زنده و جزئیات زیادی است و می‌تواند نویزها را به راحتی مدیریت کند

عملکرد فلاش نیز بدون منبع نوری دیگر بسیار مناسب تلقی شده و تصاویر ثبت شده تعادل رنگ سفید و همچنین رنگ‌هایی زنده‌ای را دارا هستند. با این حال در گوشه‌های عکس سایه‌هایی ایجاد می‌شود که کاملا مشهود است. در کنار منبع نوری دیگر هم اکسپوژر، تعادل رنگ سفید و دقت رنگ‌ها همچنان صحیح بوده و در عکاسی پیاپی هم به نتیجه‌ای مشابه دست یافتیم. با این وجود در عکاسی پرتره و در شرایطی یکسان شاهد افکتی بر روی تصاویر بودیم که رنگ صورتی در مرکز و رنگ سبز را در اطراف عکس ایجاد می‌کرد.

زوم و بوکه

همان طور که در تیتر مطلب هم ذکر کردیم، یکی از ویژگی‌های نوت 8 زوم آن است. به طوری که علاوه بر بزرگنمایی دو برابری بدون افت کیفیت، شاهد وضوح چشمگیر تصاویر در زوم 4 و 8 برابری آن هم بودیم که در نوع خود بی‌همتاست. اگر شما برای گرفتن تصاویر پرتره با گوشی هوشمندتان جدی هستید، لازم به ذکر است که کهکشانی کره‌ای قادر به ثبت عکس‌هایی فوق‌العاده با استفاده از سنسور ثانویه مجهز به لنز تله‌اش در این زمینه است که البته دوربین اصلی با لنز واید نیز به کمک آن آمده تا پس زمینه را با حداقل خطا از سوژه مورد نظر جدا کند. جزئیات در زوم 2 برابری گلکسی نوت 8 در سطح قابل قبولی بوده و می‌توانید حساب ویژه‌ای بر روی آن باز کنید. با این حال در زوم دیجیتال شاهد افت کیفیت محسوسی بودیم؛ به طوری که نویز در بزرگنمایی 8 برابری کاملا قابل رویت بود. البته تصاویر ثبت شده در این حالت نیز به خصوص در شرایط نوری مناسب قابل قبول بوده و در شرایط نوری کم نیز در حال حاضر بهترین عملکرد را در میان دیگر گوشی‌های هوشمند داراست.

این عکس که با بزرگنمایی 8 برابری دیجیتال و در شرایط نوری مناسب گرفته شده است، زوم قدرتمند دوربین گلکسی نوت 8 و نتیجه نهایی قابل قبول آن را نمایش می‌دهد

برای درک بهتر کیفیت نوت 8، تصویر مذکور توسط آیفون 8 پلاس با بزرگنمایی 8 برابر ثبت شده است

برای هرچه بهتر شدن تصاویر پرتره، حالت شبیه‌ساز بوکه نوت 8 از الگوریتم ویژه‌ای بهره برده است تا بتواند با ایجاد عمق میدان دلپذیر، پس زمینه تصاویر را بسیار تمیز و دقیق مات کند. با این وجود برخی اوقات، هنگام مشاهده دقیق می‌توان خطاهایی را در لبه‌های سوژه مورد نظر یافت که البته مشهود نبوده و در صفحه‌نمایش دستگاه قابل مشاهده نیست. این خطاها اکثرا زمانی رخ می‌دهند که سوژه برجسته، نزدیک به پس زمینه باشد و دوربین نتواند عمق میدان را به خوبی تشخیص دهد. نکته جالب توجه، تکرارپذیری در گرفتن این گونه تصاویر است که سبب از دست رفتن افکت بوکه از برخی عکس‌ها می‌شود. در تجربه کاربری ما، با آن که سوژه ثابت بود اما متوجه شدیم که این حالت بر روی سه عکس ما اعمال نشده.

تصویر پرتره گرفته شده برای سنجش افکت بوکه توسط گلکسی نوت 8

تصویر پرتره گرفته شده برای سنجش افکت بوکه توسط آیفون 8 پلاس

ویدیو

با توجه به امتیاز کلی 84 این گوشی هوشمند در بخش ویدیو، نوت 8 محصولی کامل در این زمینه بوده و قادر به ضبط ویدیوهایی در رزولوشن 2160 با نرخ 30 فریم بر ثانیه و همچنین ویدیوهای آهسته با کیفیت 720 و نرخ 240 فریم بر ثانیه است. از نقاط قوت آن نیز می‌توان به رنگ‌های زنده، نویز کم در شرایط نوری مناسب و تعادل رنگ سفید اشاره کرد. با این که اکسپوژر در فیلمبرداری کاملا عالی تلقی می‌شود، اما با تغییر شرایط دامنه دینامیکی فدای کنتراست بالا شده که در نهایت موجب از دست رفتن جزئیات سایه‌ها و همچنین سوژه قرار گرفته مقابل منبع نوری می‌شود. در هر صورت فوکوس خودکار این پرچمدار عملکرد خوبی داشته و لرزشگیر اپتیکال آن هم تمامی لرزش‌های دست را به راحتی خنثی می‌سازد.

توضیحاتی درباره ریز نمرات بخش عکاسی

همان طور که در مقدمه خواندید، نوت 8 توانسته تا در بخش عکاسی امتیاز 100 را بدست آورد و در بین گوشی‌های هوشمند برترین باشد. این نمره که از آزمایش‌ها متعدد حاصل شده است را می‌خواهیم به صورت ریز بررسی کنیم تا ضعف و برتری آن در هر بخش مشخص شود.

اکسپوژر و کنتراست (82)

با اینکه گلکسی نوت 8 در نوردهی و به خصوص در محیط‌های باز عملکرد مناسب و نه در سطح عالی را داراست، اما ویژگی HDR خودکار به کمک آن آمده تا کنتراستی بی‌نظیر را در کنار اکسپوژر مناسب رقم زند.

در شرایط نوری مناسب، نوت 8 عکسی با اکسپوژر عالی و کنتراست خوب را به ثبت رسانده است

با این حال در طرف دیگر آیفون 8 دامنه دینامیکی بهتری داشته و جزئیات بیشتری از آسمان را در پنچره ثبت کرده است

تحت شرایط نورپردازی داخلی و نوردهی به میزان 20 واحد، اکسپوژر همچنان در سطح خوبی قرار می‌گیرد که البته با کاهش نوردهی به 5 واحد، از عملکرد آن به شدت کاسته می‌شود. با این حال در چنین شرایط نوری تصاویر قابل بهره برداری بوده و تنها کیفیت عالی را به ارمغان نمی‌آورد.

تصویر گرفته شده در صحنه تاریک، اکسپوژر ضعیف اما قابل قبولی را برای نوت 8 رقم می‌زند

دامنه دینامیکی محدود این دستگاه در حالت پیشفرض سبب می‌شود تا هنگام عکاسی پرتره و زمانی که پس زمینه سوژه بسیار قوی (قرار گرفتن منبع نوری) است، شاهد ضعف دوربین در جدا کردن قسمت‌های تیره و روشن عکس باشیم. بدون شک استفاده از فلاش دوگانه برای برجسته کردن سوژه و بهره‌گیری از تنظمیات دستی می‌تواند نتایج را به کلی تغییر دهد.

زمانی که منبع نوری در پس زمینه تصاویر پرتره قرار گیرد شاهد نوردهی ضعیف چهره و اکسپوژر بیش از حد پس زمینه هستیم

رنگ (73)

تصاویر این قلم‌دار سامسونگ رنگ‌هایی زنده را در محیط باز به ثبت می‌رساند. با اینکه عکس‌های گرفته شده در محیط بسته با منبع نوری مصنوعی نیز بسیار قابل قبول است، اما برجسته کردن بیش از حد برخی رنگ‌ها سبب کاهش امتیاز این بخش شده است.

نوت 8 در تمامی شرایط نوری تصاویر را با رنگ‌های زنده ثبت می‌کند که در فضای باز با نور مناسب بسیار مشهود‌تر است

با اینکه تعادل رنگ سفید بسیار دقیق و تمیز است، اما در برخی عکس‌های خارج از منزل می‌توان تمایل رنگ‌ها به صورتی را شاهد بود

در تجزیه و تحلیل بیشتر این قسمت، لازم به ذکر است که نوت 8 رنگ‌ها را به خوبی تشخیص داده و یکنواختی در رنگ‌ها کاملا مناسب است. با این حال تعادل رنگ سفید قوی بوده و در بعضی از عکس‌های گرفته شده در فضای باز شاهد افکتی صورتی و در فضای بسته لایه‌ای نارنجی رنگ قابل مشاهده است.

فوکوس خودکار (94)

این امتیاز فوق‌العاده، عملکرد عالی فوکوس دوربین را چه هنگام عکاسی از جسم ساکن (منظره) و چه در زمان عکاسی از اشیا متحرک (خانواده) به نمایش می‌گذارد. فوکوس دوربین در نور کم نیز بسیار سریع و دقیق است و در هنگام خاموش شدن خورشید هم می‌تواند یک دستگاه قابل اطمینان برای شما تلقی شود.

در فضای باز و شرایط نوری مناسب، عکس‌برداری بسیار سریع و در حدود 100 میلی ثانیه می‌باشد. با اینکه در فضاهای کم نور این رقم به 300 میلی‌ ثانیه افزایش می‌یابد، اما همچنان قابل قبول است.

جزئیات (65)

طبق سنت گذشته، جزئیات هنگام ثبت تصاویر در حضور نور کافی در تمامی شرایط عالی است. با این حال در شرایط نوری ضعیف سطوح پایین‌تر جزئیات کم به خصوص در صحنه‌هایی که جسمی متحرک قرار گرفته، کاملا مشهود است. این مشکل باعث شده تا امتیاز این بخش تحت تاثیر قرار بگیرد.

با اینکه جزئیات در تصاویر محیط باز بسیار عالی است، اما در برخی از عکس‌ها جزئیات کمی را در سایه‌ها مشاهده کردیم

اگر چه در شرایط نوری مناسب جزئیات و بافت جسم متحرک خوب بوده اما عالی نیست و این موضوع رفته رفته با کاهش نور بیشتر به چشم می‌آید. سه پایه نیز عملکرد این قسمت را بهبود نداده و فقط در شرایط نوری ضعیف با سرعت شاتر 1/40، سه پایه سبب ثبت تصاویری شارپ‌تر می‌شود.

سامسونگ گلکسی نوت 8 در محیط پر نور

گوگل پیکسل در محیط پر نور

آیفون 8 پلاس در محیط پر نور

تصاویر گرفته شده در حالت دستی و در نوری با واحد 100 با اینکه بسیار خوب است اما عملکرد ضعیف‌تری نسبت به آیفون 8 پلاس و گوگل پیکسل را از خود به نمایش می‌گذارد.

سامسونگ گلکسی نوت 8 در شرایط نوری ضعیف

گوگل پیکسل در شرایط نوری ضعیف

آیفون 8 پلاس در شرایط نوری ضعیف

نویز (75)

این امتیاز خوب، نوید کنترل عالی نویز را در شرایط نوری ضعیف و مناسب توسط گلکسی نوت 8 می‌دهد. با اینکه برخی اوقات در قسمت سایه تصاویر نویزهایی به چشم می‌خورد اما در مقایسه با آیفون 8 پلاس و گوگل پیکسل در تمامی شرایط شاهد نویز کمتری در عکس‎های گرفته شده توسط نوت 8 بودیم که خود قابل تقدیر است.

سامسونگ گلکسی نوت 8 در شرایط نوری ضعیف

گوگل پیکسل در شرایط نوری ضعیف

آیفون 8 پلاس در شرایط نوری ضعیف

چه در فضای باز و چه در فضای بسته، نوت 8 به خوبی میزان نویز را مدیریت کرده و تنها در برخی از عکس‌ها شاهد نویز در سایه‌های صحنه هستیم.

در این تصویر مدیریت صحیح نویز قابل رویت بوده و فقط در مناطق تاریک کمی نویز قابل مشاهده است

درست‌نما یا آرتیفکت (68)

در واقع افت شارپنس و کنتراست در اطراف تصاویر سبب کاستن از امتیاز این بخش شده است. البته حاشیه‌دار کردن عکس و از بین بردن وضوح اطراف قسمت فوکوس نیز در برخی تصاویر قابل رویت است. با اینکه چنین ایرادی در نمایشگر این دستگاه به چشم نمی‌آید، اما در صورتی که قصد چاپ کردن آنها را دارید باید بیشتر نگران این موضوع باشید.

در برخی تصاویر گرفته شده با این دستگاه، شاهد رنگ‌هایی با کنتراست بسیار بالا در لبه‌های عکس هستیم

فلاش (82)

نمره کلی این بخش حاکی از عملکرد خوب فلاش این دستگاه است. ماژول LED دوگانه نوت 8 تصاویر را با رنگ و بافتی مناسب ثبت می‌کند و تنها در صورت عکاسی از سوژه نزدیک و یا پرتره با منبع نوری علاوه بر فلاش می‌توان شاهد تاریک شدن بیش از حد پس زمینه بود. تعادل رنگ سفید و سطح جزئیات نیز قابل قبول بوده و تنها در برخی از عکس‌ها میزان نویز کمی مشهود است.

زوم (66)

گلکسی نوت 8 در این قسمت بی‌رقیب است. این محصول با سنسور ثانویه تجهیز شده به لنز 52 میلی‌متری در تمامی شرایط زوم 2 برابری با کیفیتی را به نمایش می‌گذارد. بزرگنمایی 4 و 8 برابری دیجیتال آن نیز کاملا قابل قبول بوده و با اینکه جزئیات و درست‌نما را تا حدودی تحت تاثیر قرار می‌دهد اما کنترل خوبی بر روی نویز داشته و نسبت به تمامی رقبا فوق‌العاده عمل می‌کند. با اینکه در شرایط نوری مناسب تصاویر ثبت شده با بزرگنمایی 8 برابر قابل قبول است، اما به شما پیشنهاد می‌دهیم که در صحنه‌هایی با روشنایی کم، به زوم 4 برابری دیجیتال بسنده کرده و خود را محدود سازید.

این عکس که با بزرگنمایی دیجیتال 5 برابری ثبت شده، جزئیات مناسب را در کنار درست‌نمای نه چندان خوب نمایش داده و نویزها نیز در آن قابل رویت هستند. با این حال در نظر بگیرید که این دستگاه برترین زوم را در میان رقبا داراست

به صورت کلی زوم 2 برابری بدون افت کیفیت آن در تمامی شرایط عالی تلقی شده و بزرگنمایی دیجیتالی 4 برابر هم می‌تواند در صحنه‌هایی با نور کافی مناسب عمل کند. بزرگنمایی 8 برابر این دستگاه هم مناسب بوده و تصاویر گرفته شده با آن قابل بهره برداری می‌باشند، به خصوص اگر به تماشای تصاویر در گوشی هوشمندتان قانع باشید.

برش 100 درصدی تصاویر گرفته شده با بزرگنمایی 2 برابری اپتیکال و 4 و 8 برابری دیجیتال

بوکه (45)

شبیه‌ساز حالت بوکه در نوت 8 در تمامی صحنه‌ها عملکردی مناسب و ثابت دارد. نقطه قوت این حالت را هم می‌توان در عمق میدان عالی آن دانست که قادر است تا تصاویری مشابه با آنچه که توسط یک دوربین حرفه‌ای با لنزی تله و دیافراگم گسترده ثبت شده را ایجاد کند. با این حال پس از تکرار پذیری، سه عدد از تصاویر پرتره بدون افکت بوکه ثبت شده بودند که البته مشکلات به اینجا ختم نشده و شاهد نویز زیاد در پس زمینه برخی عکس‌های پرتره بودیم.

گلکسی نوت 8 تصاویر پرتره را با افکت قوی بوکه و عمق میدانی شگفت‌انگیز ثبت می‌کند

در طرف دیگر با اینکه آیفون 8 پلاس پس زمینه را به غلظت نوت 8 مات نکرده، اما هر دوی تصاویر توانایی رقابت با دوربین حرفه‌ای و لنزی تله را دارا هستند

توضیحاتی درباره ریز نمرات بخش فیلم‌برداری

این گوشی هوشمند که به صورت کلی در بخش فیلم‌برداری نمره 84 را کسب کرده نتوانسته تا همانند بخش عکاسی در صدر دیگر رقبا قرار گیرد. ریز نمرات این بخش به شرح زیر است:

اکسپوژر و کنتراست (80)، رنگ (86)، فوکوس خودکار (65)، بافت (47)، نویز (73)، درست‌نما (80) و لرزشگیر (81)

طبق ریز نمرات می‌توان رنگ‌های زنده، بافت، درست‌نما و کنتراست مناسبی را در کنار تعادل رنگ سفید عالی از این دستگاه شاهد بود. با این که فوکوس خودکار گلکسی نوت 8 در اکثر ویدیوها پایدار و سریع است، اما عدم وجود ردیاب خودکار در حالت پیشفرض سبب افت امتیاز این بخش شده. لازم به ذکر است که نوت 8 از یک حالت ردیاب پیشرفته بهره می‌برد که تنها به صورت دستی فعال می‌شود؛ از همین رو در آزمایش انجام شده در نظر گرفته نشده است. لرزشگیر دوربین نیز با اینکه عملکرد مناسبی داشته اما در برابر رقبا ضعیف‌تر حاضر شده و برخی لرزش‌های دست هنگام فیلم‌برداری، در خروجی نهایی نیز قابل مشاهد است.

نتیجه‌گیری: رتبه‌ای بالا مشابه آیفون 8 پلاس و قرارگیری پیش از گوگل پیکسل 2

این دستگاه با کسب امتیاز کلی 94 در جایگاهی همرده با آیفون 8 پلاس قرار گرفته و سبب می‌شود که به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند در زمینه دوربین بدل شود. کهشانی جدید سامسونگ با دوربین دوگانه‌اش که این روزها به یکی از استانداردهای گوشی‌های بالارده تبدیل شده است، در بزرگنمایی برترین عملکرد را داشته و به لطف آن می‌تواند تصاویر بوکه با کیفیتی را همانند دوربین‌های حرفه‌ای به ثبت برساند. فوکوس خودکار سریع و کم نظیر آن به همراه دیگر مشخصات عالی باعث شده تا نوت 8 بتواند با اختلاف زیادی از دیگر رقبا پیشی بگیرد و اولین دستگاه موفق به کسب رتبه 100 در قسمت عکاسی محسوب شود.

شما نخستین تجربه کمپانی کره‌ای سامسونگ در زمینه دوربین دوگانه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خیلی عالیه عکاسیش واقعا حقشه ۱۰۰ بگیره تنها ایرادی که میتونم بگیرم و قبلا هم گفتم ولی یه سری ها منو کوبوندن روشنایی بیش از حد و اکسپوژر زیاد بعضی عکسا هست که تو نمونه تصاویر دیده بودم در کل عالیه حرف نداره یه مساله هم هست و زیاد مورد توجه قرار نمیگیره ویژگیهای کاربردی و همچنین دوربین سلفی هست شما عکسای سلفی آیفون ۷ و ۸ رو باهم مقایسه کنید میفهمید جی میگم از نور دهی فوق العاده با قابلیت جدید گرفته تا ویژگی افکتهای نرم افزاری جدید دوربین سلفی و بوکه . کاش دوربین سلفی هم تو آزمایش ها بود

Rog1

به نظر من ایرادش فقط ضعیف نشون دادن رنگ قهوه ای و شکلاتی هستش که اینا رو روشن نشون میدن و از طرفی کنتراست کمش
ولی درکل گوشی خوبیه دوستاتی که اسپیکر به کارشون زیاد نمیاد واقعا براشون بهترین گزینه برای خریده
صفحه نمایش خارق العاده که خطای رنگش صفر هست( اس 8 فقط 2 درجه خطای رنگ داره) روشنایی 1200 نیتی که تا حالا برای اولین گوشی های موبایل تونستن به چنین روشنایی ای برسن و کلی خوبی ها دیگه
طراحیشم واقعا خاصه حالا به قول بعضیا زشته که سلیقه ای هست ولی خوب من فکر میکنم همین طراحی باعث خاص شدنش شده

Mortazavi

خطای رنگ صفر؟!!
دوست عزیز یه سر به ویدئو مقایسه سرعت xzp و نوت8 تو این سایت بزن تا ببینی رنگ سفید رو چقدر بد نشون میده و توی بعضی رنگ ها هم کمی مشکل داشت.
البته صفحه این گوشی بسیار با کیفیت و قطعاً جزء بهترین هاست ولی بهترین نیست

Rog1

البته احمد جان بنده این حرفایی که گفتم با پیکسل ها مقایسش کردم ولی خوب اینک توی نشون دادن دنگ قهوه ای شکلاتی مشکل داره هیچ شکی ندارم تنایجش هست تو سایتای دیگه
با این وجود دست ترنجی و اقا یاشار درد نکنه واقعا رحمت کشیدین

ahmad

هر گوشی رنگارو به سبک خودش نشون میده مثلا ایفون طبیعیتره و گوشیای سامسونگ پررنگتر ولی مهم خروجی مناسب هست که الان هم پیکسلها و هم نوت و هم ایفون دارن عالی عمل میکنن و میشه گفت تقریبا اختلافشون تو فوکوس و زوم هست

Mortazavi

احمد جان یکی از مهمترین فاکتور های خروجی مناسب دوربین دقت رنگ اون هست که متأسفانه این گوشی از تمام رقبا عقب تره

Mortazavi

احمد جان چجوری میگی 100 حقشه در حالی که تو خیلی موارد اصلی مثل دامنه دینامیکی، دقت رنگ و اکسپوژر و جزئیات در نور زیاد و منبع نوری نمره کمتری از رقبا گرفته؟
بنظر من زمانی 100 حقشه که به پیکسل 97 و پیکسل2 105 بدیم.

Sajad

سامسونگ با فعال کردن اتوفوکوس در حالت پیشفرض میتونست نمره خیلی بهتری بگیره. ولی در کل توانایی خودشو تو عکسبرداری خیلی خوب نشون داده. مطمئنم تو فیلمبرداری هم عالیه.

Peiman

عملکرد بی نظیری تو بخش عکاسی داشته.
به نظرم یکم عکسا رو اغراق شده نشون میده و شخصا رنگ های طبیعی تر آیفون ۸ پلاس رو ترجیح میدم.
پ.ن: این چند وقته فعالیت dxoخیلی زیاد شده

Mortazavi

واقعاً عکس های عالی میگیره و عکاسی باهاش خیلی لذت بخش هست
ولی با توجه به دامنه دینامیکی و دقت رنگ کمتر نسبت به پیکسل و پیکسل2 و یو11 و 8پلاس و وجود حاله صورتی در بعضی عکسها بنظرم نمره 100 کمی زیاد هست برای عکاسی و اگر از زوم عالی این گوشی بگذریم نمره 94 برای عکاسی منصفانه تر بود، که عملکرد عالی زوم و جزئیات در نور کم باعث بالارفتن کاذب نمره عکاسی این اسمارتفون حرفه ای و دوست‌داشتنی شده.
البته این نظر شخصی من هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا