حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به وضعیت خانواده گلکسی اس 8 در بازار جهانی 6 ماه پس از عرضه ؛ وضعیت قرمز!

نوشته

6 سال قبل | 16 دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، سامسونگ

تولد 6 ماهگیتان مبارک! امروز پس از 6 ماه می‌توانیم در خصوص این موضوع صحبت کنیم که گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در بازار جهانی چگونه عمل کرده‌اند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر این موضوع را بشکافیم…

6 ماه از تولدشان گذشته است. اصولا برای 6 ماهگی یک تلفن جشن تولد نمی‌گیرند و قاعدتا خبری از کیک هم نیست! اما می‌توانیم در ششمین ماه بعد از عرضه این دو تلفن ، در خصوص عملکرد آن‌ها در بازار صحبت کنیم. ابتدا از غربی‌ترین نقطه کره خاکی یعنی ایالات متحده آمریکا شروع می‌کنیم

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا یکی از بازارهای اصلی فروش گلکسی‌ها است. سامسونگ همیشه برای آمریکا برنامه‌ی ویژه‌ای دارد و روی این بازار برای گلکسی اس 8 هم حساب ویژه‌ای باز کرده است. متاسفانه گلکسی اس 8 عملکرد جالبی نسبت به دیگر برادران خود همانند اس 7 نداشته است. گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس مجموعا 5.8 بازار را از آن خود کرده‌اند. این درحالی است که گلکسی اس 7 و اس 7 اج به همراه هم در حدود 10.3 درصد از مارکت آمریکا را تصاحب کرده‌اند. فروشی تقریبا نصف گلکسی اس 7 و اس 7 اج برای گلکسی اس 8 ها اصلا جالب نیست!

کانادا

گلکسی اس 5 براساس آمار 4.6 درصد از بازار را در اختیار گرفته است (در زمان عرضه این آمار ثبت شده است) . گلکسی اس 7 و اس 7 اج در حدود 12.6 درصد از خریداران را به خود جذب کرده بودند. این درحالی است که گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس کمتر از 5 درصد بازار را در دست دارند. چیزی در حد یک فاجعه برای سامسونگ.

بریتانیا

اوضاع در بریتانیا کمی عجیب و غریب است. اس 7 اج در این کشور آقایی می‌کند و سهم خانواده گلکسی اس 2016 در بازار این کشور تقریبا 15.4 درصد است. اگر بخواهیم به سهم گلکسی اس 8 ها در سال 2017 اشاره کنیم به عدد 6 درصد می‌رسیم!

آلمان

گلکسی اس 8 پلاس کمتر از دو درصد از خریداران را به خود جذب کرده است. این آمار در گلکسی اس 8 کمی بهتر است و به عدد 3.1 درصد می‌رسیم.

سوییس

دو پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در این کشور 8.6 درصد از بازار را در اختیار دارند.

سوئد و نروژ

خانواده گلکسی اس 2017 سامسونگ در این دو کشور اسکاندیناوی در حدود 6.8 درصد از مشتریان را مجذوب خود کرده‌اند.

فرانسه

به کشور خروس‌ها برویم. جایی که مردم برای تکنولوژی‌های نوین ارزش زیادی قائل هستند. می‌خواهیم از آماری برای شما صحبت کنیم که خود ما را نیز متعجب کرده است. پر طرفدارترین تلفن هوشمند اندرویدی در فرانسه گوشی گلکسی J3 2016 است!! گلکسی اس 7 اج و اس 7 با یکدیگر تقریبا 4.1 درصد را به دست آورده‌اند. این عدد در مقابل 7.4 درصد گلکسی J3 2016 یک شوخی بزرگ است! جالب است بدانید که گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس اصلا در لیست ده گوشی بازار این کشور قدرتمند اروپایی قرار ندارند!

ایتالیا و اسپانیا

همان اتفاقی که برای گلکسی اس 8 در کشور فرانسه افتاد ، برای ایتالیا و اسپانیا نیز رخ داده است. گلکسی اس 8 اصلا در هیچ لیستی دیده نمی‌شود. محبوب‌ترین تلفن سامسونگ در کشور ایتالیا تلفن گلکسی اس 3 است (4.2 درصد) . خانواده گلکسی اس 7 نیز عدد 3.7 درصد را کسب کرده‌اند.

کره جنوبی

احتمالا فکر می‌کنید که حداقل گلکسی اس 8 در کشور خودش یعنی کره اوضاع خوبی داشته باشد. متاسفانه در این کشور نیز خبری از موفقیت گلکسی اس 8 نیست. گلکسی نوت 5 در حدود 7.8 درصد از بازار را در مشت خود دارد. این در حالی است که گلکسی اس 8 در حدود 4.7 درصد از خریداران را مجاب کرده است که این خانواده را خریداری نمایند.

با مراجعه به این لینک ، می‌توانید وضعیت تلفن‌های سامسونگ و دیگر شرکت‌ها را در کشورهای مختلف مشاهده کنید. هوآوی حضور قوی در اروپا داشته است و سامسونگ در بعضی از کشورها در لیست ده گوشی برتر حضور دارد اما در برخی دیگر خبری از این شرکت نیست!

لازم است این نکته را ذکر کنیم که هم اکنون تنها 6 ماه از عرضه گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس گذشته است. مسلما این آمار تا پایان عمر مفید این تلفن برای فروش یعنی 6 تا 12 ماه دیگر ، افزایش خواهد یافت.

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

عجب
همين دوماه پيش بود يه پست گذاشتين سامسونگ رسما اعلام كرده فروش اس٨ به مراتب بهتر از اس٧ بوده

Faraz

این آمار طبیعی هست چون کسی که اس هفت داره لزومی نداره گوشی خودشو عوض کنه وبره اس هشت بخره …اس هفت خیلی فروش خوبی داشت و کسایی که اس هفت دارن مننظر موندن تا اس نه …البته خودم اس هفت ادج داشتم شکست مجبور شدم اس هشت خریدم البته کار میکرد ولی خب میخواستم ببرمش زیر آب برا اون تعویض کردم..خلاصه اینکه توی اس نه این آمار برا سامسونگ تغییر میکنه وخوب میشه ….البته بگم اس هشت بسیار گوشی فوق العاده ای هست واقعا آدم لذت میبره باش کار میکنه ..مخصوصا دوربین خیلی خوبی داره وصفحه نمایش فوق العاده و باتری یک روز کامل دوام میاره

Mortazavi

دوست عزیز این چه حرفیه؟
چه تحلیلی برای این حرف داشتید؟
یه جوری میگی کسی که اس7 داره اس8 نمیخره انگار اس7 کل بازار رو گرفته.
حدود 7تا 10درصد اس7 داشتن پس 93درصد باقی مونده چی؟ ?
از طرفی اکثر افرادی که پرچمدار میخرند افراد عشق گوشی هستند که هر ساله گوشی عوض می کنند.

Faraz

نوشتم لزومی نداره نگفتم که قطعا….اول چیزی که نوشتم رو قشنگ بخون بعد جواب بده….بعدشم اس هفت واس هفت ادج آخرین آمار پنجاه و پنج ملیون فروش گوشی بود که بیشرین فروش پرچمدار سامسونگ بود

Mortazavi

دوست عزیز من میگم ربطی به خریداران اس7 نداره شما میگی من گفتم لزومی نداره☺️
منظور من این بود که تمام درندگان اس7 10درصد از بازارند که در مقابل 90درصد بقیه حساب نمیشن پس فروش کم اس8 دلیل دیگه ای داشته.

Faraz

البته این آمار برا شیش ماه هست ..شیش ماه دیگه مانده تا آمار کلی به دست بیاد

ahmad

چرا این امار با عقل جور در نمیاد

Pouya

راستش برا منم عجیبه چون خود سامسونگ گفته فروشش به مراتب بیشتر از اس ۷ تعجب کردم

ahmad

بهتر بود این آمار با آمار ۶ ماهه اس۷ و اس۷ اج مقایسه بشه این درستره چون بیش از یک سال از عمر اس۷ میگدره در حالی که اس۸ تقریبا ۶ ماهه

Pouya

عه راس میگی من اصلا به این حواسم نبود خب اینجوری که اصلا درست نیس ۶ ماهه رو با یه سال و خورده ای مقایسه کرد?

Phinkeralexis

خوب سامسونگ بلوف زده مثل همیشه کارشه

Peiman

خب منم مثل خیلیا از خواندن این مقاله تعجب کردم اما اگه یکم فکر کنیم می‌بینیم ک زیاد هم عجیب نیست به دو دلیل
۱ فروش اس 7 به خاطر جمع آوری نوت ۷ بالا رفت
۲ همونطور ک احمد جان اشاره کردند این فروش شیشه ماه یک گوشی و درست نیست ک با فروش یکی دو ساله نسل قبل مقایسه بشه

Phinkeralexis

در جواب دوستمون آقا احمد باید بگم که آمار خیلیم واقعیه و کاملا بر پایه واقعیته و اتفاقا کاملا با عقل جور در میا شرکت سامسونگ اصل کار فروشش در خاورمیانه و کشورهای خاور دور و شرق آسیاست مگه بابای آمریکایی بی عقله که بره یه گوشی بخره که دوربینش فقط 5 درصو اونم از لحاظ نرم افزاری با هم تفاوت داشته باشه دیگه وقتی میگن که دگسو منبع معتبری نیست و شرکت های سامسونگ و اپل میاد امتیاز بالا میده که توجه مردم به خصوص خاور میانه و خاور دورو جذب کنن!

Mortazavi

به نظرم سه دلیل عمده برای این کاهش فروش هست.
اولین و مهمترینش مربوط به افتضاح نوت7 هست که باعث ترس مردم از خرید اسمارتفون بعدی سامسونگ شد و لطمه بزرگی به اعتبار سامسونگ زد.
دلیل دوم عدم پیشرفت اس8 نسبت به اس7 بود
دوربین، اسپیکر و صفحه نمایش مشابه اس8 از لحاظ کیفیت باعث دلسردی طرفدارای تکنولوژی شد در واقع اس8 جز صفحه بزرگتر و حاشیه کمتر چیز جدیدی نداشت.
سومین دلیل هم پیشرفت چشمگیر پرچمداران خوش قیمت چینی هست که باعث کاهش فروش تمام کمپانی های برتر شده و البته محصولات با کیفیتی مثل u 11 یا Xz premium یا حتی الجی g6 با حاشیه کم و طراحی نوین و 800 هزار تومان ارزانتر.

Phinkeralexis

البته برادرم قیمت جی 6 32 گیک حدود 1909 هست و اس 8 2300 که میشه 400 تومن تفاوت با اس 8 و حدود 700 تومن تفاوت با اس 8 پلاس!

Mortazavi

بله من نسخه پلاسشو گفتم
حالا این همه من حرف زدم ادد گیر دادی به اون تفاوت قیمته ??

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com