حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستگاه پاناسونیک CaloRieco میزان کالری غذاهای مصرفی شما را می‌سنجد

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | تناسب اندام

اگر قصد کاهش وزن دارید یا می‌خواهید از شر چربی‌های اضافی خود خلاص شوید، باید به کالری مصرفی روزانه خود توجه کنید. اپلیکشن و برنامه‌های متعددی برای کمک به ارزیابی کالری غذاهایی که در طول روز می‌خورید وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا در مسیر رژیم خود درست پیش رفته و با اعلام میزان انرژی و کالری هر غذا شما را از مصرف بسیاری از موادی که ممکن است مضر باشد، منع می‌کند. البته باید گفت این اپلیکیشن‌ها نیز همیشه به صورت 100% درست نبوده و گاهی ممکن است خطاهایی جزئی داشته باشند. این موضوع هم باید در نظر گرفته شود که کالری غذاها متفاوت می‌باشد. شاید شما یک همبرگر در یک رستوران بخورید، این بدان معنی نیست که با همبرگری که در رستوران دیگری سرو می‌شود دارای کالری مشابهی باشد. نحوه پخت غذاها در میزان کالری آن‌ها موثرند.

طراحان شرکت پاناسونیک با معرفی دستگاه  CaloRieco این امکان را برای مصرف کنندگان خود فراهم کرده‌اند که قبل از خوردن هر غذایی کالری آن را ارزیابی کنند.

دستگاه پاناسونیک CaloRieco

تصویری که در بالا می‌بینید، عکس دستگاهی است که شرکت پاناسونیک اخیرا تولید کرده است. با قرار دادن این دستگاه در غذای خود به آسانی کالری آن توسط این وسیله مشخص شده و در صفحه مانیتور نشان داده می‌شود. این دستگاه از تکنولوژی انعکاس نور برای تعیین ارزش غذای مواد مانند کربوهیدرات، چربی و پروتئین استفاده می‌کند، به طوری که کار این دستگاه شبیه طیف سنج جرمی در شیمی است اما کمی پیچیده و پیشرفته تر!

لازم به ذکر است دستگاه فوق فقط یک نمونه آزمایشی بوده و محصول نهایی پس از بررسی‌های آخر به بازار عرضه خواهد شد. شرکت پاناسونیک تاریخ دقیقی از زمان ارائه این دستگاه اعلام نکرده و قیمت آن نیز هنوز نامشخص است. اما این شرکت امیدوار است این دستگاه در کنترل و مدیریت کالری غذا به افرادی دیابتی کمک کرده و باعث ارتقای سلامت عمومی جامعه شود.

 

دیدگاه شما در مورد این دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

خیلی عالیه. با این غذاهای پرکالری که امروزه میخوریم وجود این وسیله خیلی میتونه مفید باشه.

Peiman

« با قرار دادن این دستگاه در غذای خود به آسانی کالری آن توسط این وسیله مشخص شده و در صفحه مانیتور نشان داده می‌شود»
فکر کنم باید میگفتین با قرار دادن غذا در دستگاه

Mortazavi

عجب وسیله بدرد بخوریه
به امید روزی که اسمارتفون ها هم این کارایی رو داشته باشند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h