حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

الجی مجددا چیپست‌های اختصاصی خود را توسعه خواهد داد

اگر به یاد داشته باشد در سال 2014 میلادی، شرکت الجی به دنبال جو رقابت‌های بازار و به دنبال شروع رقابت با شرکت‌هایی همچون سامسونگ و هواوی شروع به توسعه چیپست‌های اختصاصی خود نمود و حاصل اولین رقابت‌‌های این شرکت با رقبا، توسعه چیپست جدید با نام نوکلوئن (NUCLUN) بود، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در آن زمان در حالیکه شایعات بسیاری دال بر عدم توسعه و تکمیل فرآیند تولید چیپست‌های اختصاصی شرکت الجی وجود داشت و این هدف هرگز عملی نشد، اما جدیدا قضیه کمی تغییر کرده است، چرا که دو علامت تجاری جدید و جالب توجه در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ثبت شده است که ممکن است داستان گذشته چیپست‌های اختصاصی شرکت الجی را از ذهن‌ها پاک کند و روند جدیدی در فرآیند توسعه و تولید SoC های این شرکت به صورت اختصاصی انجام گیرد.

این دو پردازنده جدید با نام‌های کرومکس (KROMAX) و اپیک (EPIK) ثبت شده اند که شاید در دوره استفاده عملی از آن‌ها نیز با همین نام روانه بازار گردند. البته در حال حاضر هیچ تضمینی بر این که این دو پردازنده حتما با همین نام‌ها راه خود را به گوشی‌های هوشمند باز کنند وجود ندارد، اخیرا نیز شرکت اینتل (Intel) رسما تایید کرده است که تراشه‌های هوشمند ARM را در کارخانجات خود به تولد خواهد رساند.

بر اساس گزارش‌های واصله این تراشه‌ها از تکنولوژی فعلی 10 نانومتری بهره خواهند برد که این تکنولوژی باعث بهینگی هرچه بیشتر چیپست و پردازنده و همچنین کاهش مصرف انرژی و میزان گرمای تولیدی در کنار بهره‌وری بالاتر خواهد شد.

به نظر می‌رسد که شرکت الجی به زودی دست به توسعه و تولید تراشه‌های اختصاصی خود خواهد زد و از این تراشه‌ها نیز در گوشی‌های هوشمند استفاده خواهد کرد. اما چیزی که بیش از پیش واضح و معلوم است این است که این شرکت هرگز ریسک استفاده از یک تراشه آزمایشی را در پرچمداران خود نخواهد داشت و در بهترین حالت ممکن است که از این تراشه‌ها در یک گوشی میانرده استفاده نماید.

 

نظر شما کاربران در این باره چیست؟ آیا الجی خواهد توانست مسیر توسعه تراشه‌های اختصاصی خود را با موفقیت پشت سر بگذارید یا خیر؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

قطعا خبر خوبیه ولی احتمالا یکی دو نسل اول نمیتونه چیپ های قابل رقابت با شرکت های دیگه تولید کنه. باید همت کنه و به بلوغ برسونه…

Peiman

باید منتظر بود ک نتایج تست های چیپست ها بیرون بیاد بعد در موردش نظر داد اما چیزی که واضح اینه که هرگز الجی نمی تونه راه صد ساله رو یه شب رفته باشه و این چیپست ها حتی در حد رقبا باشن

Phinkeralexis

دقیقا از کدوم راه حرف میزنی مثل اینکه رو به راه نیستی ها الان غیر از هوآوی چبپست همه پرچمدارای موبایلو شرکت های اینتل و amd میزنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان