حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سازمان FBI مجبور نیست جزئیات آیفون 5C هک شده تروریست کشته شده را فاش کند

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، اسمارت‌فون، سیاست، موبایل

بر اساس نظر دادگاه که معتقد است نیازی نیست که FBI چگونگی هک کردن آیفون 5C تروریست کشته شده و سایر جزئیات مربوط به این قضایا را فاش نماید، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در اوایل سال گذشته سوالی که ذهن مخاطبان و دوست‌داران دنیای تکنولوژی را به خود جلب نمود این بود که چگونه FBI توانسته است گوشی هوشمند آیفون 5C متعلق به تروریست معروف Syed Farook، (که در روز دوم دسامبر، در سن برناردینو، 14 نفر را به قتل رساند و همان روز نیز توسط پلیس کشته شد) را هک کند؟ قطعا این سوالی خواهد بود که نیاز به بررسی و تامل بیشتری خواهد داشت.

در حالی‌که جست و جوی خانه این تروریست برای یافتن شواهد و مدارک بیشتر و کشف اطلاعات موجود توسط پلیس شروع شده بود، گوشی این تروریست توسط کارفرمایش به پلیس تحویل داده شده بود و تلاش بر این بود که اطلاعاتی در داخل گوشی وجود داشته باشد که جزئیات، نقشه یا هر طرح بعدی را که ترتیب داده شده است به دست آورد.

در ابتدای امر، دادگاه به شرکت اپل دستور داد تا قفل این تلفن هوشمند را باز کند اما این شرکت درخواست و دستور دادگاه را رد نمود و به گفته مدیر ارشد شرکت اپل یعنی تیم کوک، این شرکت نگران این مساله بود که FBI راه نفوذی را برای به دست آوردن اطلاعات کاربران داشته باشد و این می‎‌توانست امنیت کاربران اپل را تهدید نماید.

هقته‌ها پس از این ماجرا گذشت و در حالیکه نامزدهای حزب جمهوری خواه از جمله دونالد ترامپ اپل را به خاطر خودداری از این مساله مورد هجمه قرار داده بود دولت خود توانست قفل این تلفن هوشمند را باز کند و معلوم شد هیچ اطلاعات مفیدی که بتواند ردی از تروریست‌ها را بگیرد یا نقشه‌های آنان را لو دهد پیدا نشد، اپل از این مساله متعجب بود و میخواست چگونگی باز کردن این تلفن هوشمند را بداند، بر طبق شایعات می‌توان حدس زد که FBI مبلغ یک میلیون دلار را برای کسی که بتواند قفل دستگاه را باز کند جایزه تعیین کرده بود.

ظاهرا شرکت اپل پس از بررسی و تحقیقات فراوان نتوانسته بود که نحوه هک کردن و باز شدن قفل آیفون 5C آن تروریست را پیدا کند. قاضی محلی اما در روز شنبه در معرض دید خبرگزاری‌های همچون Associated Press، Vice News و USA Today اقدام به صدور حکمی کرد. سه نفر که در دادگاه قانون آزادی اطلاعات ثبت نام کرده بودند به دنبال این گوشی برای باز کردن قفل آن و دریافت مبلغ تعیین شده آن بودند. این اطلاعات در حال حاضر سری بوده و محافظت می‌شوند هرچند حکم دادگاه می‌تواند مورد تجدید نظر قرار گیرد.

 

نظر شما در این باره چیست؟ آیا این مسئله شما را نیز کنجکاو نمود یا نسبت به آن بی اعتنا بودید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان