حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باکس آفیس آخر هفته؛ it همچنان در جای خود!

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، برترین‌های ترنجی، سینما

بیش از چهار هفته است که شاهد فیلم “آن” در بین پرفروش‌ترین فیلم‌های جدول باکس آفیس هستیم. عنوان “آن” یا به انگلیسی “It” با افتتاحیه شگفت انگیز خود همه‌ی مارا غافل گیر کرد… در ادامه با ترنجی همراه باشید…

همه‌ی شما در هفته‌های قبل با عنوان it آشنا شدید. این فیلم در چهارمین هفته‌ی اکران خود به سر می‌برد که پس از افتتاحیه‌ای شگفت انگیز مدت زمانی حدود دو هفته در صدر جدول باکس آفیس آخر هفته دیده شد و دو هفته پس از آن یعنی تا به امروز نیز در رده‌ی دوم دیده می‌شود. طبق آمار ذکر شده در باکس آفیس موجو فیلم “It” در این هفته با اختلاف بسیار کم با “کینگزمن: محفل طلایی” در رده‌ی دوم قرار گرفته است. این فیلم در آخر هفته موفق شده 16 میلیون و 902 هزار و 442 دلار کسب کند. همچنین فروش کل این فیلم نیز نسبت به بودجه‌ی آن مبلغ خیره کننده‌ای است که ممکن است باورتان نشود این فیلم با بودجه‌ی 35 میلیون دلاری خود 290,775,232 فروش کرده است.

بسیاری از دنبال کنندگان سینمای روز انتظار دیدن عنوان “مادر!” را در باکس آفیس آخرهفته در هفته‌های اول اکران خود داشتند حتی قبل از اکران آن نیز انتظار می‌رفت پس از اکران با فیلم It وارد رقابت شود، اما ساخته‌ی جدید دارن آرنوفسکی ظاهراً با رکود مواجه شده و در سومین هفته‌ی اکران خود با افت 56 درصدی نسبت به هفته‌ی قبل به رده‌ی دهم سقوط کرده است و در پنج فیلم اول دیده نمی‌شود. شایان ذکر است بودجه‌ی ساخت این فیلم چیزی در حدود 30 میلیون دلار بوده است که با فروش 16.3 میلیونی خود تا به امروز حتی موفق به جبران مبلغ بودجه نیز نشده است!

و اما فیلم صدرنشین این هفته نیز مانند هفته‌ی قبل “کینگزمن: محفل طلایی” است که با اختلافی 33 هزار دلاری از فیلم “آن” در رده‌ی اول جدول باکس آفیس آخرهفته دیده می‌شود. فروش آخر هفته‌ی این فیلم مبلغی بالغ بر 16,935,565 دلار بوده است همچنین از کل فروش این فیلم مبلغی در حدود 66.6 میلیون دلار حاصل شده است که هنوز تا بودجه‌ی 104 میلیون دلاری آن فاصله‌ی زیادی دارد. انتظارها برای فروش این فیلم بالا بوده است اما ظاهرا در این چند هفته طیف وسیعی از تماشاگران فقط به تماشای It علاقه نشان داده اند!

آن

در رده‌ی سوم جدول باکس آفیس عنوان تازه وارد “ساخت آمریکا” دیده می‌شود که در روزهای ابتدایی اکران خود به سر می‌برد. فیلم ماجرای قرار داد مکفارلین را روایت می‌کند همچنین شاهد ایفای نقش “تام کروز” در نقش اول داستان هستیم. این فیلم به کارگردانی داگ لیمان در 29 امین روز ماه سپتامبر سال جاری در ایالات متحده‌ی آمریکا اکران شد. عنوان “ساخت آمریکا” با بودجه‌ی 50 میلیون دلاری خود توانست در روزهای شروع 16,776,390 میلیون دلار از 3024 سالن سینمایی کسب کند.

بدین ترتیب شاهد رقابت نزدیک سه عنوان برتر “کینگزمن: محفل طلایی”، “آن”و “ساخت آمریکا” در بالای جدول باکس آفیس آخر هفته هستیم که به ترتیب با اختلاف 33 و 126 هزار دلار در رده‌های اول تا سوم قرار دارند و احتمالاً هفته‌ی آینده شاهد خودنمایی بیشتر “ساخت آمریکا” باشیم چرا که وجود بازیگری همچون تام کروز در این فیلم می‌تواند نقطه‌ی قوتی برای فروش آن باشد.

ساخت آمریکا

اگر نگاهی به جدول باکس آفیس داشته باشید در رده‌ی چهارم فیلم “لگو نینجاگو”  به کارگردانی چارلی بین را خواهید دید. هفته‌ی قبل اولین هفته‌ی اکران این عنوان بود که شاهد این فیلم فانتزی در جایگاه سوم جدول بودیم و این هفته با افت فروش 43 درصدی نسبت به هفته‌ی قبل در جایگاه چهارم قرار گرفته است. “لگو نینجاگو” توانسته در این آخر هفته 11,644,237 دلار از 4047 سالن سینمایی کسب کند و مجموع فروش آن نیز چیزی در حدود 35.2 میلیون دلار برآورد شده است.

رتبه‌ی پنجم باکس آفیس آخر هفته و آخرین فیلمی که قصد بررسی فروش آن‌را داریم فیلم “مرگ بازان” یا به انگلیسی “Flatliners” است. این فیلم در ژانر تریلر رواشناسانه علمی – تخیلی قرار می‌گیرد که به تازگی اکران شده است. نیلز آردن اوپلیو و بن ریپلی به ترتیب کارگردان و نویسنده‌ی فیلم یاد شده هستند. عنوان “مرگ بازان” در هفته‌ی اول اکران خود به سر می‌برد و در اولین آخرهفته‌ی خود موفق به کسب 6,574,326 میلیون دلار شد. همچنین بودجه‌ی صرف شده برای ساخت این فیلم چیزی در حدود 19 میلیون دلار بوده است.

مرگ بازان

به پایان بررسی فیلم‌های پرفروش این آخرهفته رسیدیم. نظر شما در مورد این فیلم‌ها و فروش‌شان در این آخرهفته چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

پست خوبی بود
ممنون بابت وقتی که گذاشتید
بخش معرفی فیلم عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر
بازنده ها کسایی هستند که از باختن خیلی می ترسن، اونقدر که حتی امتحانم نمی کنن...