حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا گوگل دستیار صوتی خودش را در رقابت با Echo Show آمازون عرضه خواهد کرد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | Android، اخبار، ترنجی، گوگل

آمازون دستیار صوتی خود را با عنوان Echo Show در ماه می سال 2017 عرضه کرد که به عنوان اولین دستیار صوتی الکسا دارای یک صفحه نمایش بود. هفته‌ی گذشته نیز یکی دیگر از دستیارهای صوتی هوشمند خانگی را با عنوان Echo Spot که این دستگاه نیز دارای صفحه نمایش می‌باشد را معرفی کرد. براساس خبرها گویا گوگل درحال کار بر روی دستیار صوتی هوشمند خانگی خود می باشد که قصد دارد در رقابت با Echo Show آن را عرضه نماید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

گفته می‌شود که نام این دستیار صوتی هوشمند “Manhattan” خواهد بود و دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی همانند Echo Show می‌باشد. گزارش شده است که این دستیار صوتی از برنامه‌های Google Photos، یوتیوب و قابلیت تماس ویدئویی نیز پشتیبانی خواهد کرد و همچنین یک گزارش تایید نشده نیز وجود دارد که گویا از شبکه‌ی Netflix نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ویژگی این دستگاه هوشمند به گونه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا در منزل خود سایر دستگاه‌های هوشمند را کنترل نمایید، درست مانند کاری که Google Home انجام می‌دهد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده احتمالا این دستیار صوتی با سیستم عامل اندروید فعال خواهد شد تا توسعه دهندگان بتوانند به راحتی برنامه‌هایی را برای این دستگاه هوشمند طراحی نمایند. قرار بود این دستیار صوتی اختصاصی گوگل در اواسط سال آینده معرفی شود اما انگار گوگل تصمیم گرفته است که این دستگاه هوشمند را درکنار Google Home Mini و نسل دوم پیکسل‌ها، در روز چهارشنبه، تاریخ 4 اکتبر، معرفی نماید.

صادقانه بگوییم، این دستیار صوتی هیچ قابلیت جدیدی نسبت به سایر دستیارهای صوتی هوشمند ندارد و احتمال دارد استقبال چندانی نیز از آن صورت نگیرد. گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، در حال حاضر دارای برنامه‌های یوتیوب و Netflix می‌باشند و همچنین برخی از تلویزیون‌های هوشمند نیز این قابلیت‌ها را دارند و برنامه‌هایی نیز وجود دارد که امکان برقراری تماس تصویری را برای همه فراهم کرده است، بنابراین این دستگاه قابلیت جدید و فناوری پیشرفته‌‌تری نسبت به سایر دستیارهای صوتی نداشته و به نظر نمی‌رسد که ارزش بالایی نیز داشته باشد.

 

دیدگاه شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

دستیار صوتی آمازون طراحی زیبایی داره . امیدوارم اینم همینطور باشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h