حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا می‌دانستید آیفون 8 پلاس سنگین‌ترین و بزرگترین گوشی آیفون می‌باشد؟

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، اخبار، ترنجی، مقایسه از هر نوع

در تاریخ 22 سپتامبر، همزمان با معرفی آیفون 8 با صفحه نمایش 4.7 اینچی، آیفون 8 پلاس پس از آیفون 6 پلاس، آیفون 6 اس پلاس و آیفون 7 پلاس، چهارمین گوشی کمپانی اپل با صفحه نمایش 5.5 اینچی می‌باشد. همچنین ممکن است انتظار داشته باشید که آیفون 8 پلاس نسبت گوشی‌های آیفون سری قبل نازک‌تر باشد ولی درواقع ضخیم ترین آیفون به حساب می‌آید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در واقع آیفون 8 پلاس، بزرگترین و سنگین ترین آیفونی است که تاکنون ساخته شده است. آیفون 8 پلاس اولین گوشی آیفونی است که وزن آن بالای 200 گرم بوده و احتمالا این سنگینی به دلیل پنل شیشه‌ای پشتی این گوشی می‌باشد (از آنجا که باتری آن نسبت به مدل‌های قبلی کوچک‌تر می‌باشد).

اگر کند و کاوی در وزن گوشی‌های هوشمند در گذشته بیندازیم، خواهیم دید که وزن آیفون 8 پلاس با گوشی نوکیا E90 (210 گرم)، یعنی گوشی یک دهه‌ی پیش، تقریبا برابری می‌کند!. اگر به وزن سری‌های قبلی این گوشی نیز نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که آیفون 7 پلاس با وزن 188 گرم، آیفون 6 اس پلاس با وزن 192 گرم، آیفون 6 پلاس – اولین گوشی 5.5 اینچی- با وزن 172 گرم به بازار عرضه شده‌اند.

آیفون 8 پلاس سنگین‌ترین و بزرگترین گوشی آیفون می‌باشد

موضوع حیرت‌انگیز این است که گوشی آیفون ایکس بدون حاشیه که در ماه نوامبر عرضه خواهد شد، تنها 174 گرم وزن دارد. این در حالی است که بقیه‌ی گوشی‌های کوچکتر آیفون، به وضوح در مقابل 8 پلاس وزنی نداشته و بسیار سبک تر می‎باشند. جالب‌تر از همه‌ی این‌ها، این است که آیفون 8 پلاس در مقایسه با سایر گوشی‌های برندهای معروف که دارای صفحه نمایش بزرگی هستند نیز بسیار سنگین تر است. به عنوان مثال گلکسی نوت 8 سامسونگ 195 گرم وزن دارد و گوشی ال‌جی وی 30 نیز به طور حیرت انگیزی تنها 158 گرم، به عنوان سبک‌ترین گوشی این کمپانی عرضه شده است.

از لحاظ اندازه و ابعاد، آیفون 8 پلاس یک گوشی در ابعاد 7.5 * 78.1 * 158.4 میلی‌متر می‌باشد و هیچ کدام از گوشی‌های آیفون به بزرگی آن نمی‌باشد، هرچند که آیفون 7 پلاس کمی به این ابعاد نزدیک تر می‌باشد. می‌توانید ابعاد دقیق این چار گوشی را در تصویر زیر مشاهده نمایید.

آیفون 8 پلاس سنگین‌ترین و بزرگترین گوشی آیفون می‌باشد

شاید در حالت واقعی، سخت بتوانید متوجه این تفاوت ابعاد در چهار نسخه‌ی آیفون بشوید اما تفاوت وزن این گوشی با سایر آیفون‌های قبلی به خصوص آیفون 6 پلاس که تقریبا 30 گرم از این گوشی سبک تر می‌باشد، کاملا قابل تشخیص است. این موضوع از همان ابتدا جالب به نظر می‌رسید و در واقع آیفون 8 پلاس سنگین‌ترین و بزرگترین گوشی ‌آیفون تا کنون می‌باشد اما این موضوع هیچ تاثیری در موفقیت تجاری و یا شکست این گوشی نخواهد داشت و آنقدرها هم بزرگ و غیرعادی نسبت سری‌های قبلی آیفون به نظر نمی‌رسد.

 

آیا سنگینی و بزرگ بودن یک گوشی هوشمند در زمان خرید برای شما اهمیت دارد؟ چقدر؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

به نظرتون ۲۰۰ گرم اذیت کنندس؟؟؟؟؟؟؟

علی شیخ زاده

برای یه گوشی 5.5 اینچی هم سنگینه هم بزرگ

ahmad

چندان اختلاف وزنی با نوت ۸ و اکسپریا xzp نداره دلیلشم شیشه هست و حاشیه های اضافیش

Pouya

احمد جان نوت ۸ ۶.۳ اینچه ها این ۵.۵ به نظرم وزن نوت ۸ برای اون اندازه عادیه ولی برا ایفون عادی نیس xzp هم همینطور که همونطور که خودت گفتی به خاطر حاشیه هاشه

ahmad

منم ایکو میگم دیگه بخاطر حاشیه های زیاده والا مثلا ایفون ایکس با اندازه بزرگتر از آیفون ۸پلاس ۱۷۴ گرمه ولی فکر نکنم زیاد تو دست حس بشه

علی شیخ زاده

باتری ایفون 8 نمیترکه اما باد میکنه تا الان دو مورد گزارش شده پست قبلی هم مشخص بود نترکیده خیلی تمیز بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h