حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

9 موضوع در رابطه با فیس‌آیدی آیفون ایکس؛ خوب یا بد؟

آیفون ایکس در مقایسه با تمام آیفون‌های قبلی، یک ویژگی جدید دارد! آن هم استفاده از فیس‌آیدی است. این موضوع را همگی به خوبی می‌دانیم اما، 7 موضوع امشب، کاملا متفاوت از تفکرات شماست… با ترنجی همراه باشید.

پیش‌گفتار

هنوز یک ماه نشده‌است که ما با فیس‌آیدی آشنا شده‌ایم. اما همانطور که می‌دانید، اخبار روز به روز درحال گسترش هستند. یکی از این اخبار، اطلاعاتی درباره فیس‌ایدی است که پاسخی‌ست به تمام سوالات شما… این مطلب، به این سوالات پاسخ می‌دهد: فیس‌آیدی چگونه کار می‌کند؟ فیس‌آیدی چگونه راه‌اندازی شده؟ فیس‌آیدی چیست؟ و…

فیس‌آیدی چیست؟ فیس‌آیدی چگونه کار می‌کند؟ فیس‌آِیدی در کدام آیفون استفاده شده؟ ترنجی - اختصاصی ترنجی - Toranji.ir

فیس‌آیدی، برای کودکان زیر 13 سال توصیه نمی‌شود

اولین موضوعی که به چشم می‌خورد، این است که واقعا چه کسی یک تلفن گران‌قیمت حدودا هزاردلاری را برای فرزند خود می‌خرد؟ و یا آن را به فرزند خود برای مدتی قرض می‌دهد؟ پس طبیعتا مشکلی برای من و شما نیست اما با این وجود، شرکت اپل استفاده از فیس‌آیدی را برای کودکان زیر 13 سال، بنابر دلایل خاصی مجاز نمی‌داند.


آیفون ایکس، نیاز به یک پسورد در کنار فیس‌آیدی دارد، مثلا زمانی که تلفن ری‌استارت می‌شود یا 5 بار تلاش با خطا داشته‌اید

همانطور که شما دوست دارید از آیفون ایکس خود با فیس‌آیدی مراحل ورود را بگذرانید، گاهی اوقات هم نیاز می‌شود تا با یک پسورد ساده یا یک راه گذر دیگر قفل تلفن را باز کنید… یا مثلا وقتی که 5 بار تلاش ناموفق با فیس‌آیدی ظاهر شد، نیاز به پسورد بسیار بالا است و یا حتی وقتی که در حالت SOS هستید (فشردن دکمه صدا و دکمه کناری، برای 2 ثانیه)، یا 48 ساعت پس از آنکه قفل ایفون ایکس باز شده‌است! و…

فیس‌آیدی چیست؟ فیس‌آیدی چگونه کار می‌کند؟ فیس‌آِیدی در کدام آیفون استفاده شده؟ ترنجی - اختصاصی ترنجی - Toranji.ir

فیس‌آیدی آیفون ایکس، نیاز به باز شدن چشم شما، و هدایت آن به سمت تلفن دارد، اما این امر می‌تواند غیر فعال شود!

سنجش هدف و قصد شما، برای فیس‌آیدی الزامی است (احتمالا برای مقابله با راه‌های دور زدن قفل)، اما شما می‌توانید براحتی و با مراجعه به تنظیمات مربوط به فیس‌آیدی، آن را غیر فعال کنید.


فیس‌آیدی نباید با تصاویر و ماسک‌ها کار کند

اپل می‌گوید فیس‌آیدی بر چیپی بر یک شبکه وابسته (یک برنامه سازگار با استفاده از یادگیری زبان ماشین) کار می‌کند و فعلا نمی‌تواند برای ابعاد مسخره‌بازی (اشاره به ماسک‌ها ?) کار کند، همچنین، ما فعلا از آن برای این‌جور کارها استفاده نکرده‌ایم و فعلا تستی از آن در این ابعاد انجام نشده.

فیس‌آیدی چیست؟ فیس‌آیدی چگونه کار می‌کند؟ فیس‌آِیدی در کدام آیفون استفاده شده؟ ترنجی - اختصاصی ترنجی - Toranji.ir

این قابلیت، از پس شال و کلاه، عینک با لنزهای مختلف، و حتی بسیاری از عینک‌های آفتابی براحتی بر می‌آید و به‌درستی کار می‌کند

این موضوع، خبر خوشحال کننده‌ای برای آیفون‌دارهاست اما، این قابلیت، تنها در زاویه و درجه‌ی خاص خود کار می‌کند… و همچنان قابل تحسین است.


داده‌های فیس‌آیدی تنها در انحصار چیپ آیفون هستند، درست مانند تاچ‌آیدی

این داده‌ها، شامل تصاویر متعدد 2D، نقشه عمیق و کامل صورت با استفاده از نقاط مادون قرمز، و یک تصویر کامل مادون قرمز 2D است که همگی بر روی چیپ آیفون ذخیره شده‌اند.

فیس‌آیدی چیست؟ فیس‌آیدی چگونه کار می‌کند؟ فیس‌آِیدی در کدام آیفون استفاده شده؟ ترنجی - اختصاصی ترنجی - Toranji.ir

هربار که قفل باز می‌شود، آیفون ایکس تمام تصاویر ذخیره شده و تمام اطلاعات فیس‌آیدی مربوط به شما را بر چیپ خود بررسی می‌کند، از جمله نقاط مادون قرمز و تصاویر 2D (برای امنیت بیشتر)

طبق گفته اپل، راه‌های امنیتی دیگر مثل الگو یا… بهتر می‌توانند امنیت تلفن را ضعیف‌تر کنند، و با راه‌های مختلف از آن‌ها گذر داشت، و همین امر باعث شد تا برتری فیس‌آیدی به دیگر روش‌ها نمایان شود، و هربار که قفل را باز می‌کنید، تمامی منابع اطلاعاتی صورت شما بررسی شوند تا مشکلی پیش نیاید.


هر برنامه یا پسورد ورودی که با تاچ‌آیدی قابل استفاده باشد، به‌صورت اتوماتیک این امکان را می‌دهد تا ازاین پس با فیس‌آیدی باز شوند

این موضوع به این معناست که، فیس‌آیدی می‌تواند در موقعیت‌های مناسب و به‌جا، فعال شود تا کار شما راحت‌تر انجام شود.


اپل هرگز از اطلاعات چهره‌ی شما استفاده شخصی نمی‌کند

اپل هرگز درخواستی از اطلاعات چهره‌ی شما ندارد، اما این به شرطی اتفاق می‌افتد که شما درخواست عیب‌یابی و ساخت حساب برای فیس‌آیدی نکرده باشید! برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید درباره AppleCare برای نمونه، بیشتر تحقیق کنید.

فیس‌آیدی چیست؟ فیس‌آیدی چگونه کار می‌کند؟ فیس‌آِیدی در کدام آیفون استفاده شده؟ ترنجی - اختصاصی ترنجی - Toranji.ir

جمع‌بندی

آیا شما حاضر هستید تا برای این تلفن، با این قیمت بالا و نامتعارف همچین هزینه‌ای بپردازید تا از امکاناتی از قبیل فیس‌آیدی و کار با یک تلفن بسیار کم‌حاشیه برخوردار شوید؟ همچنین سوال دیگری که می‌پرسیم، درباره همان فیس‌آیدی هست، که یکبار بیشتر امکان ثبت چهره برای استفاده ندارد و راه دیگری برای بازکردن قفل تلفن در کنار آن نگذاشته‌اند، واقعا شما به خرید این تلفن علاقه دارید؟ من که نه! منتظر نظرات گرم شما هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

گوشی خیلی خوبیه و یکی از بهترین هاست ولی علاقه ای به خریدش ندارم چون همچین قیمتی واسه یه تلفن همراه زیادیه
و دیگه اینکه اگه تاچ آیدی حذف نمیشد خیلی بهتر بود هرچند فیس آیدی هم سریع و ایمنه

ahmad

با همه موارد موافقم و فکر میکنم قیمت ۱۰۰۰ دلاری با توجه به اینکه قیمت اکثر پرچمداران این حدوده زیاد نباشه نوت خودش ۹۴۰ دلاره میت ۱۰ هم این حدود قیمت خواهد داشت من اگه بخوام اس۸ خودمو عوض کنم قطعا یوی از گزینه هامه

Peiman

درسته اما اینو در نظر داشته باش ک قیمت آیفون همیشه یک میلیون بیشتر از قیمت واقعیشه تو ایران

ahmad

اره دقیقا اونم بخاطر نبود نمایندگیه

Peiman

این گوشی اصلا برای من جذابیتی نداره. یه جور نامتعارفه. مخصوصا دوربین بر آمده واقعا رو مخ منه. امیدوارم اپل این ایراد هارو بر طرف کنه. در مورد قیمت هم آیفون توی ایران به خاطر چند دلیل یک میلیون از قیمت واقعیش بیشتره و این واقعا ناراحت کنندس برای ما ک تو ایرانیم. من که هیچ جوره حاضر نیستم پنج میلیون پول گوشی بدم ک ایراد هاش هم کم نیست

Peiman

دوستان یه سوال غیر مربوط
بهترین کیبورد برای اندروید چیه از نظر شما
گوگل کیبورد و سویفت کی رو امتحان کردم خوشم نیومد .شما پیشنهاد بهتری دارید؟؟؟

علی شیخ زاده

Touch pal

ahmad

کیبورد گوگل که عالیه چرا پسند نمیکنی؟

Peiman

راحت نیستم باهاش

Mortazavi

بنظرم ارزش خریدش خیلی از نوت8 بیشتر هست
یه گوشی خاص با صفحه اولد و بهترین دوربین دنیا

mohammad.sza

من كه با گوشي بدون حاشيه نميتونم كار كنم ،بزرگتر از ٤.٥اينچ هم عصابم خورد ميشه موقع كار. ولي كليپ هاشو كه ميديدم صفحش كه عالي به نظر ميرسيد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرداد چراغی
کدنویس وب، توسعه‌دهنده اندروید، سرپرست تیم The Future، سرپرست تیم Best Team، سرپرست تیم طنزنامه، نویسنده وب با 3 سال‌ونیم تجربه کار حرفه‌ای، عضویت در تیم‌های مختلف از سال 90، 3 سال‌ونیم کاربر ترنجی، 6 سال کاربر دنیای‌بازی، و از حامیان جناب علی‌اصغر هنرمند. بهترین سال‌های تجربه تکنولوژی، با وب‌سایت نارنجی. ایمیل: mehrchh@yahoo.com آی‌دی تلگرام: Professional_Writer