حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توییتر پس از 11 سال ظرفیت حروف هر توییت را افزایش داد

برای اولین بار پس از زمانی که سرویس توییتر در سال 2006 شروع به کار کرد شاهد افزایش حروف هر توییت از 140 کاراکتر اولیه به 280 کاراکتر هستیم. این تغییر در حال حاضر برای عده‌ی کمی ایجاد شده است اما در آینده نزدیک برای عموم اعمال می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

توییتر در پستی در وبلاگ خود توضیح داد که بیشتر کاربران به محدودیت 140 کاراکتر می‌رسیدند. بخصوص برای کاربران انگلیسی زبان که مجبور می‌شدند تا متن مورد نظر خود را طی چند توییت در قالب پاسخ به توییت قبلی ارسال کنند.

برای مقایسه، کاربران کشورهای آسیایی مانند: چین، ژاپن و کره بدلیل نوع زبان و حروف مورد استفاده کمتر با چنین مشکلی روبرو می‌شدند و قادر به بیان موارد بیشتری با استفاده از 140 کاراکتر بدلیل ماهیت زبان خود بودند.

بدلیل گفته شده توییتر افزایش تعداد کاراکتر برای هر توییت به 280  را در کشورهای چین، کره و ژاپن اعمال نکرده است، بقیه کشور‌ها به زودی شاهد این تغییر هستند.

محدودیت 140 کاراکتر در توییتر به زمان گذشته و زمانی که امکان ارسال توییت از طریق SMS وجود داشت بر می‌گردد، بدلیل اینکه بتوان یک توییت را در یک SMS که به 160 کاراکتر محدود است گنجاند توییتر محدودیت تعداد 140 کاراکتر را برای هر توییت بوجود آورده بود.

اما ویژگی دریافت توییت از طریق SMS مدت‌هاست که کنار گذاشته شده است و محدودیت 140 کاراکتر برای هر توییت دیگر دلیل منطقی برای وجود خود نداشت اما از آنجایی که این سرویس بر پایه خلاصه بودن مطلب است همچنان برای هر توییت محدودیتی وجود دارد اما حال این محدودیت به 280 کاراکتر کاهش یافته است که این مقدار برای اکثریت کاربران کافی است.

در آینده مشخص می‌شود که کاربران چگونه از این  ویژگی استفاده می‌کنند و مشخص است که برخی از این کاهش محدودیت استفاده درستی نخواهند کرد هرچند  مدت‌هاست استفاده نادرست کاربران از شبکه اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است و این کاهش محدودیت ممکن سلاح بزرگتری به کاربرانی که بدرستی از این شبکه استفاده نمی‌کنند بدهد.

نظر شما درباره کاهش محدودیت هر توییت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

باید همین کارو میکرد . حیف ک نمیشه از توییتر تو ایران بدون محدودیت استفاده کرد

Mortazavi

دوستان توییتر تو ایران فیلتر؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید