حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روش‌های عکاسی در نورکم (قسمت آخر)

در دو قسمت قبلی، روش‌های عکاسی در نور قابل مشاهده و در نور کم را بررسی کردیم و در این بخش قصد داریم روش‌های عکاسی در تاریکی را نیز برایتان شرح دهیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

3) عکاسی در نورکم؛ تاریکی

درمحیط‌هایی که نور بسیار ضعیف بوده یعنی در شب، تمامی روش‌هایی که در قسمت‌های قبلی بررسی کردیم، بی فایده است زیرا شما هیچ نوری برای عکاسی ندارید.

 

3.1) از سه ‌پایه استفاده کنید

عکاسی دستی در شب، به سادگی امکان‌پذیر نیست (مگر اینکه شما بخواهید یک عکس تار از یک منظره بگیرید که در این صورت فرق می‌کند). برای عکاسی در شب، یک سه پایه‌ی خوب و محکم ضروری است، زیرا با سرعت شاتر بسیار آهسته‌ی دوربین از هرگونه لرزش جلوگیری می‌کند. در شب بهتر است از یک کنترل از راه دور یا یک سیستم پخش کننده‌ی کابلی برای دوربین خود، در این شرایط استفاده کنید، اما اگر چنین تجهیزاتی را با خود به همراه ندارید، سعی کنید از تایمر دوربین استفاده کنید. استفاده از ریموت کنترل یک راه‌حل دائمی نیست زیرا شما هنوز هم باید دکمه‌ی شاتر دوربین را فشار دهید که این کار دوباره باعث می‌شود که تنظیمات دوربین شما تغییراتی را داشته باشد. به نظر، بهترین راه استفاده از یک دوره زمانی طولانی برای تایمر دوربین می‌باشد.

 

3.2) از فلش دوربین برای ایجاد نور مصنوعی استفاده کنید

اگر جایی که در آن عکاسی می‌کنید، بیش از حد تاریک است، از نور فلش برای افزودن نور به آن محیط استفاده نمایید. نقاشی کردن نور و ایجاد نور مصنوعی بسیار جالب است، زیرا شما می‌توانید تصاویر را آن‌گونه که دوست دارید طراحی کنید، بخصوص اگر رنگ‌های مختلفی را دریافت کنید.

3.3) از فوکوس دستی استفاده کنید

وقتی که محیط شما بیش ازحد تاریک است، در حالت فوکوس خودکار، دوربین شما عکس العملی نشان نخواهد داد. اگر چیزی که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، نزدیک است سعی کنید از قابلیت “AF Assist” برای فوکوس خوب استفاده نمایید. اگر چیزی که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، دور است حتما از فلش دوربین برای روشن کردن محیط استفاده کنید و اجازه دهید قبل از گرفتن عکس دوربین به خوبی فوکوس انجام دهد. اگر جسمی که می‌خواهید از آن عکس بگیرید فاصله‌ی زیادی داشته و شما نیز فلش دوربین خود را به همراه ندارید باید به صورت دستی به روی شی مورد عکاسی فوکوس نمایید. اغلب اوقات، تنظیم لنز دوربین بر روی فوکوس بی‌نهایت کار بسیار دشواری است و در این موارد باید یک عکس از شی مورد نظر خود بگیرید و پس از آن با بررسی عکس گرفته شده، فوکوس دوربین خود را تنظیم کنید.

هنگامی که خودتان به صورت دستی فوکوس انجام می‌دهید، حتما اطمینان حاصل کنید که فوکوس اتوماتیک دوربین شما خاموش می‌باشد. پس از انجام فوکوس، هرگز سه پایه‌ی خود را حرکت ندهید.

 

3.4) تمرین، تمرین و تمرین!

بیشتر از این نمی‌توانیم چیزی بگوییم – فقط تا آنجایی که می‌توانید این روش‌ها را تمرین کنید تا اینکه در آن‌ها کاملا حرفه‌ای شوید.

 

عکاسی در نورکم، بسیار سرگرم کننده است قطعا باید دوربین خود را در روشنایی‌های مختلف امتحان کنید تا به تنظیمات آن در هرشرایطی مسلط شوید. اگر یاد بگیرید که چگونه در نور کم عکس بگیرید، خواهید دید که این عکس‌ها چقدر نسبت به عکس‌هایی که در نور مناسب می‌گیرید متفاوت است و حس بهتری را در شما ایجاد می‌کند.

 

شما چه تجربیاتی در عکاسی نورکم دارید؟ با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

خسته نباشید
اگه تو اینجور مطلب های چند قسمتی اگه لینک پست های قبل و توی پست بعدی بزارین خوب میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h