حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل، سیستم‌عامل MacOS 10.13 High Sierra را منتشر کرد

اپل، نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل MacOS 10.13 High Sierra را برای کاربران منتشر کرد. در حال حاضر نیز در اپ استور مک، به طور رایگان قابل دسترسی است و حجم آن حدود 4.8 گیگابایت می‌باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

کمپانی اپل با بروزرسانی‌های سالانه‌ی خود که قبلا تعدادی ویژگی بزرگ به این سیستم‌عامل افزوده بود را کاهش داده و به ویژه در نسخه‌ی High Sierra تمرکز بیشتری بر بهبود ویژگی‌های موجود در این سیستم‌عامل داشته است تا اینکه بخواهد ویژگی‌های جدیدی به آن بیافزاید. با وجود تمامی این تغییرات هنوز یک سری ویژگی‌ مهم در این سیستم‌عامل وجود دارد که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

یکی از این افزونه‌ها، پشتیبانی از سیستم فایل AFPS می‌باشد. این افزونه جایگزینی برای سیستم فایل قدیمی HFS می‌باشد که سال‌هاست کمپانی اپل به روی آن برنامه‌ریزی کرده و بروزرسانی‌های متعددی را نیز ارائه داده است. AFPS در درجه‌ی اول براساس حافظه‌ی ذخیره‌سازی فلش طراحی شده است و مزیت‌های بیشتری نسبت به حافظه‌های ذخیره‌سازی فلش در مک بوک‌ها دارد و این قابلیت نوید آینده‌ای بهتر را می‌دهد و قطعا در آینده خود را اثبات خواهد کرد.

این طراحی جدید سریع، کارآمد، قابل اعتماد و ایمن‌تر از قبل می‌باشد. این قابلیت در حال حاضر تنها در بخش فلش مک موجود می‌باشد و کاربرانی که از فیوژن درایو یا HDD استفاده می‌کنند احتمالا در آینده این قابلیت را دریافت خواهند کرد.

افزونه‌ی بعدی، پشتیبانی از کدک HEVC می‌باشد. HEVC یا H.265 جایگزین کدک محبوب H.264 بوده و نسبت آن بسیار کارآمدتر می‌باشد. با استفاده از کدک HEVC، فایل‌ها بدون کاهش کیفیت و فشرده‌سازی 40 درصد فضای کمتر اشغال می‌کنند و به شما این اجازه را می‌دهند که بتوانید فایل‌های بیشتری را ذخیره و با سرعت بیشتری دانلود کنید و به راحتی نیز آن‌ها را اجرا نمایید.

حتی ویدیوهایی که توسط iOS 11 اجرا می‌شوند، از این کدک استفاده می‌کنند. این امکان یک آینده‌ای برای فشرده‌سازی ویدیوها می‌باشد که هم اکنون برای مک قابل دسترس است. آخرین مدل‌های مک‌بوک پرو (MacBook Pro) و آی‌مک (iMac) با پردازنده‌های اینتل Kaby Lake قادر به رمزگشایی سخت افزاری کدک می‌باشند، در حالی که مک‌های قدیمی تنها می‌توانند این‌ کار را در سطح نرم‌افزاری انجام دهند.

همچنین High Sierra با پشتیبانی از Metal 2، گرافیک‌های سطح پایین مک‌بوک‌های اپل نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر بهبود عملکرد، Metal 2 این امکان را می‌دهد که دستگاه شما یادگیری بیشتری در زمینه‌های تشخیص گفتار و پردازش زبان طبیعی داشته باشد.

علاوه بر بهبود مهارت‌های یادگیری دستگاه، یکی از این افزونه‌های Core ML می‌باشد که در واقع چهارچوب یادگیری دستگاه‌های اپلی است و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا مدل‌های یادگیری دستگاه را با استفاده از نرم‌افزارهای خود در مک تغییر داده و با آن ادغام کنند.

پشتیبانی از واقعیت مجازی نیز به این سیستم‌عامل افزوده شده است. توسعه دهندگان می‌توانند با استفاده از مک‌بوک خود برنامه‌هایی را طراحی کنند که قابلیت واقعیت مجازی را در بازی‌ها فعال کند. Valve نیز پلتفرم SteamVR خود را برای سیستم‌عامل MacOS بهینه‌سازی کرده است و HTC Vive نیز هم اکنون در این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌شود. برنامه‌ی Final Cut Pro X نیز در آینده برای پشتیبانی از ویدیوهای 360 درجه‌ی VR به روزرسانی خواهد شد.

همچنین توسعه دهندگان نیز قادر خواهند بود که رسما از کارت‌های گرافیک اکسترنال به روی کانکتور Thunderbolt برای اجرای کارهای گرافیکی سنگین استفاده کنند.

سایر پیشرفت‌های این سیستم‌عامل شامل بهبود گالری تصاویر با ابزارهای جدید ویرایش عکس، مرورگر سافاری جدید با امکان مسدود کردن اجرای ویدیوها به صورت خودکار و جلوگیری از ردیابی هوشمند کوکی‌های مجازی سایت‌ها، ارتقای سیری با صداها و قابلیت‌های جدید، بهبود برنامه‌ی Notes با قابلیت پشتیبانی از جداول و در آخر نیز بهبود Spotlight با امکان پشتیبانی از اطلاعات flight status.

 

دانلود MacOS 10.13 High Sierra

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

دوستدارم سیستم مک رو امتحان کنم اما متاسفانه تا حالا فرصتش پیش نیومده

ahmad

طبق بررسی ها سافاری خیلی سریعتر شده من یه فیلم دیدم عالی بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h