حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا محافظ سافیر اپل واچ 3 بهتر از شیشه معمولی است؟

نسخه عادی اپل واچ 3 با شیشه‌ایی مشابه آیفون که به کمک روش یونیزه کردن مقاوم شده به بازار عرضه می‌شود اما نسخه گرانتر آن از سافیر( شیشه محافظ از جنس یاقوت کبود) که سخت‌تر و در برابر خراش مقاومتر است استفاده می‌کند. اما آیا همه محافظ‌‌های سافیر یکسان هستند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

یوتیوبر معروف JerryRigEverything ، این موضوع را با استفاده یک ساعت 300 دلاری Tissot که دارای محافظ نمایشگر از جنس یاقوت کبود است به آزمایش گذاشته است، نتیجه آن را در ویدیو پایین مشاهده کنید:

[aparat id=”bctWS”]

در حالی که اپل از محافظ سافیر استفاده می‌کند این محافظ بهترین نوع از جنس خود نیست. ناخالصی‌های موجود آن را شکننده‎تر از محافظ یاقوت کبود ساعت معمولی سوییسی می‌کند.

آزمایشی مشابه بر روی آیفون 7 انجام شد و نمایشگر آن با درجه سختی 6 خراشیده شد. این موضوع به معنی این است که محافظ یاقوت کبود اپل از شیشه یونیزه آن در برابر خراش مقاوم‌تر نیست. ساعت سوییسی که از محافظ یاقوت کبود استفاده می‌کند با درجه سختی 8 خراشیده شد.

در درجه سختی Mohs هر چه درجه سختی یک مرتبه بالاتر رود مقاومت آن دو برابر می‌شود به این معنی که جسمی که در درجه 8 خراشیده می‌شود 4 برابر مقاوم‌تر از نمونه خراشیده شده در درجه 6 است.

نظر شما درباره نتیجه این آزمایش چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

یاقوت کبود اپل فرق داره و احتمالا نا خالصی داره خخخ

Mortazavi

و باز هم حقه های تبلیغاتی کمپانی های بزرگ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید