حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی از Adobe Flash در نسخه 56 فایرفاکس اندروید متوقف خواهد شد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | Android، مرورگر

در گذشته پلتفرم Adobe Flash در بین مردم بسیار محبوب بود و توسعه دهندگان زیادی از آن برای ساخت صفحات وب سایت و محتویات آنلاین تعاملی مانند بازی‌ها استفاده می‌کردند. علاوه بر این یکی از نکات اصلی فروش دستگاه‌های اندروید پشتیبانی از فلش بود، به‌طوری که شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی اعلام می‌کردند که دستگاه‌هایشان از فلش پشتیبانی می‌کند در حالی که دستگاه‌های iOS اپل از آن پشتیبانی نمی‌کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حالا در این روز‌ها، فلش مانند گذشته محبوب نیست و به نظر می‌رسد که موزیلا به وعده خود برای کشتن فلش در آپدیت بعدی نسخه فایرفاکس اندروید، عمل خواهد کرد. کاربران اندرویدی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنند، باید توجه داشته باشند که فایرفاکس 56، دیگر از فلش پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین اگر به طور منظم سایت‌هایی را مرور می‌کنید که هنوز از فلش استفاده می‌کنند، شاید تصمیم بگیرید که از یک مرورگر دیگر استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بسیاری از توسعه دهندگان وب، دیگر از HTML 5 استفاده می‌کنند و امروزه سایت‌های کمی پیدا می‌شود که از فلش استفاده کند اما به هر حال کاربران این دسته از وب سایت‌ها بسیار ناراحت خواهند شد. موزیلا تنها شرکتی نیست که تصمیم دارد به پشتیبانی از فلش در مرورگر خود پایان دهد، بلکه شرکت‌های دیگر مانند مایکروسافت نیز اعلام کردند که مرورگر Edge بزودی شروع به مسدود کردن محتوای فلش خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که خود شرکت Adobe نیز این واقعیت را قبول دارد و استناد می‌کند که فلش دیگر مانند گذشته محبوب نیست و تایید کرده است که پشتیبانی از فلش تا سال 2020 به پایان می‌رسد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

کلا از فایر فاکس اندروید خوشم نمیاد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یوسف روشندل
Linkedin: linkedin.com/in/yrlp98