حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرسدس در حال طراحی چراغ‌هایی هوشمند جهت جلوگیری از منحرف شدن دیگر رانندگان است

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | خودرو، شایعات، فناوری‌های نوین

مطمئنا بسیاری از ما این مشکل را حین رانندگی تجربه کرده‌ایم که هنگام راندن خودرو، اتومبیل‌هایی که از طرف دیگر جاده به سمت ما ‌می‌آیند با چراغ‌های بیش از حد پر نورشان باعث نابینا شدن لحظه‌ای و همچنین خستگی چشم می‌شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا راه حل کمپانی مرسدس در این باره را بررسی کنیم.

این پدیده که در جاده‌های باریک و دو طرفه بیشتر به چشم می‌خورد، علاوه بر خستگی راننده، احتمال وقوع تصادفات جاده‌ای را نیز به میزان زیادی افزایش می‌دهد. با این حال مهندسان این شرکت بزرگ خودروسازی در آلمان سعی دارند تا با ایجاد چراغ‌های هوشمند، این مشکلات را از بین ببرند.

این فناوری که از سیستمی مانند پروژکتور بهره می‌برد، قصد دارد تا با تشخیص خودرو مقابل بخشی از چراغ‌ها را غیر فعال کند. استفاده از چنین تکنولوژی به آن معناست که می‌تواند با تشخیص خطوط و در اختیار گذاشتن اطلاعات بیشتری از جاده، راننده را از خطرات احتمالی آگاه و میزان تصادفات را به میزان زیادی کاهش دهد.

با وجود تمامی این‌ها، سوال اصلی این است که آیا فناوری چراغ‌ها به حقیقت پیوسته و شاهد استفاده از آن‌ها در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود؟ نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

بین خودرو سازها المانی ها از همه بهتر هستند و بین المانی ها پورشه رو به همشون ترجیح میدم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا