حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل با مادربردهای سری 300 سازگاری ندارند!

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، مطالب ترنجی

به تازگی وب‌سایت Hardware.info به تست یک پردازنده‌های نسل هفتمی شرکت اینتل با یک مادربرد چیپ ست Z370 پرداخته است، بنا بر اطلاعات منتشر شده که نتیجه آن ناسازگاری این دو است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اگر دنبال کننده اخبار دنیای سخت افزار کامپیوتر باشید، در گذشته نیز یکی کارمندان شرکت ازراک نیز بصورت قطعی اشاره کرده است که نسل هشتم (Coffee Lake) پردازنده‌های رده دسکتاپ اینتل، با مادربردهای مبتنی بر چیپ ست سری 200 سازگاری ندارند؛ لزا به همین دلیل برای استفاده از این نسل پردازنده‌های شرکت اینتل لازم است تا یکی مادربردهای سری 300 را تهیه کرد. درباره همین موضوع یکی از وب‌سایت‌های خارجی به نام Hardware.info به امتحان دو پردازنده نسل هفتمی و هشتمی اینتل و دو مادربرد سری چیپ ست 200 و 300 پرداخته و نتیجه را ناسازگاری این دو خوانده‌‍‌ است.

 

 

هر دو سری پردازنده‌های نسل هفتمی با معماری کبی لیک (Kaby Lake) و کافی لیک (Coffee Lake) از یک نوع سوکت پردازنده موسوم به LGA 1151 پشتیبانی می‌کنند؛ در نتیجه می‌توان گفت پس از نظر نبود پین‌های اتصال دهنده مشکلی وجود ندارد. در خصوص سازگاری نداشتن مادربردهای سری 200 با پردازنده‌های نسل هشتمی (Coffee Lake) اینتل می‌توان این احتمال را داد که پیشرفت تعداد هسته‌ها در این نسل باعث عدم سازگاری کارکرد آنها خواهد شد، اما در مورد سازگاری نداشتن مادربردهای سری 300 با پردازنده‌های نسل هفتمی (Kaby Lake) داستان کاملا فرق دارد و ما نیز از نظر دادن درباره این موضوع تا دلیلی منطقی نیابیم خودداری می‌کنیم و تنها احتمالی که می‌توان داد این است که پس از مدتی از عرضه مادربردهای سری 300 شاید با دریافت بایوس (BIOS) این سازگاری فراهم شود؛ در هر صورت ما خوشحال می‌شویم نظر شما را درباره این موضوع بدانیم.

 

تصویر دو پردازنده تست شده

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist