حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ترنج‌نما: تبلت گرافیکی، چیزی که سوالات من باعث خریدش نمی‌شد؛ راهنمایی کامل ترنجی درباره محصولات وکوم

سلام به تمام کاربرهای عزیز ترنجی، امروز در این مطلب، قصد داریم توضیح دهیم اصلا وکوم، وکام، یا Wacom چی هست! کی هست؟ کارش چیه؟ با ترنجی همراه باشید تا با راهنمایی کامل و اختصاصی ما، در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.


تبلت‌های نوری وکوم - ترنجی - Toranji.ir

از زبان مهرداد چراغی


سال‌ها پیش، وقتی گلکسی نوت 5 را خریداری کرده بودم، همیشه به‌این فکر می‌کردم که آیا کسی توانسته‌است تا با قلم آن نقاشی‌های منحصر به فردی بکشد؟ تلاشم را برای یک‌بار هم که شد کردم و برای اولین‌بار بود که با نقاشی دیجیتالی روبرو شدم… نقاشی‌ای که در پایین‌تر مشاهده می‌کنید توسط قلم S Pen در سال‌ها پیش کشیده شد…

کشیده‌شده به‌دست مهرداد چراغی | S Pen | Toranji.irاز آن زمان علاقه‌ی من به نقاشی‌های دیجیتالی بسیار شدت گرفت و دیگر به صفحه‌نمایش یک گوشی چند اینچی قانع نبودم! تحقیق کردم و با محصولات گران‌قیمت وکوم آشنا شدم! قبل از این‌که بیشتر توضیح دهم، می‌خواهم نقاشی معمولی خودم با S Note و S Pen را نشانتان دهم که مدت‌ها پیش آن را کشیدم.

از همان زمان، با زیادشدن علاقه‌من به کوچ‌کردن از مداد و قلم به یک وسیله با نرم‌افزارهای مختلف که بزرگ‌ترین خوبی‌اش نامحدودبودن ابزار، و امکانات آن بود، به‌حدی میلم به خرج‌کردن را بالا برد که تصمیم گرفتم پول‌هایم را جمع کنم و دیگر یکی از تبلت‌های گرافیکی که می‌خواهم را سفارش دهم. به‌سراغ معروف‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی رفتم و وقتی دیدم برخی مدل‌ها بسیار گران‌قیمت هستند و من توان خرید آن‌ها را ندارم، از کار دست کشیدم و بعد از گذشت یکی دو سال، بالاخره دل را زدم به دریا. اینتوس پرو (یک مدل از تبلت‌های گرافیکی وکوم) نظرم را جذب خودش کرد و من هم بلافاصله، یکی از بهترین آن‌ها را خریداری کردم (چندماه قبل).

محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری

و اما این مطلب…

در این مطلب، به‌‌سوالات بسیاری پاسخ خواهیم داد که ماه‌ها برای خرج چندمیلیونی خود برنامه ریخته‌اند و تنها چیزی که نیاز دارند، یک نفس راحت برای ثبت خرید است، اما، چیزی که از آن غافل هستند، این مطلب است. در این مطلب، راهنمایی به‌قدری کامل است که می‌توانید از یک‌سری مشکلات بد این تبلت‌ها، از مدل‌هایی که برای خرید پیشنهاد می‌شود، و حتی نکات و راهنمایی‌های کلیدی و طلایی باخبر شوید، و این هدیه‌ی من، که خود روزی در این مشکلات دست‌وپا میزدم، به شما کاربران عزیز ترنجی‌ست.

اکنون با توجه به تجربه چندماهه شخصی خودم از این تبلت‌ها، شما را با جمع‌بندی و بررسی خودم راحت می‌گذارم تا بهتر تصمیم بگیرید و مانند من، دچار اشتباهات ساده و حتی خرید برخی محصولات که مشکل دارند نشوید.

نقاشی دیجیتال - قلم نوری - ترنجی - Digital Art - Digital Paiting - Toranji.ir

اولین مورد، چرا بخریم؟ دلیل این موضوع چیست؟

فرق نمی‌کند گرافیست باشید یا یک ادیتور برای هرچیز کامپیوتری! اکنون ابرازی در دسترس است که با آن می‌توانید بهتر از همیشه خلق کنید. چه چیزی را؟ از نقاشی با فتوشاپ و ویرایش تصاویر با کورل گرفته تا ویرایش کلیپ‌های سینمایی با برنامه‌های قدرت‌مندی مثل ادوب پریمایر. آیا متن ما درک سختی دارد؟ با چند مثال شما را روبرو می‌کنیم.

وکوم - تبلت گرافیکی - طراحی گرافیک - قلم نوری - ترنجی - Toranji.ir

لمس با دست | لمس حساس و باکیفیت این وسیله‌ها، شاید یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن‌ها باشد. در این وسیله، قادر هستید با انگشتان خود، نقش موس را در کامپیوتر شخصی‌تان ایفا کنید. دقیقا مانند تاچ‌پد‌های لپ‌تاپ‌ها، فقط در اندازه‌ای چندبرابر بزرگ‌تر.


لمس با قلم | تبلت‌های وکوم، به تبلت‌های گرافیکی، یا تبلت‌های نوری هم معروف هستند. دلیل این اسم‌گذاری، به‌خاطر همه‌فن‌حریف بودن این وسیله‌ها با صفحه‌نمایش‌های چند اینچی است که قلم در جعبه این وسایل، کمک می‌کند شاهکارترین عناصر را با آن‌ها خلق کنید.


هماهنگ‌سازی خودکار | براحتی با برنامه‌های مورد نیاز گرافیکی خود، بدون کوچک‌ترین حرکتی هماهنگ شوید، برای اطمینان از این قضیه، کافیست در سرویس‌های ویدیویی مانند سرویس جهانی یوتیوب، با یک سرچ ساده به بررسی این موضوع بپردازید.

یک مثال ساده، اما کارآمد: اگر دقت کرده باشید، ویندوز 10 با لپ‌تاپ‌ها بخوبی هماهنگ است و با فرمان‌های لمسی و حرکتی هم می‌توان براحتی کارهایی مثل اسکرول به بالا و یا به پایین، زوم و… انجام داد. تبلت‌های وکوم نیز، همان تاچ‌پدها هستند و تنها اندازه‌هایشان بزرگ‌تر شده، اما همین تبلت‌ها، بدون هیچ هماهنگی از قبل، در برنامه‌هایی مثل اسکچ‌اپ یا اسکچ‌بوک پرو، یا حتی فتوشاپ و دیگر برنامه‌ها، با دستان شما براحتی عمل زوم، اسکرول، یا حتی تعویض اسلاد را انجام می‌دهند.

این موضوع وقتی جالب می‌شود که حلقه‌ای هم برای این کار در نظر گرفته شده، که وظیفه حلقه که هیچ، بلکه هر دکمه را هم شما تنظیم می‌کنید.


حساسیت به فشار بالا | حتما به‌تازگی با اخبار گلکسی نوت 8، به‌خوبی ارتباط برقرار کرده‌اید، و حتما درباره قلم هوشمند این تلفن، اعدادی به گوشتان خورده. یکی از این اعداد، رقم حساسیت به فشار است که از 4096 سطح مختلف از فشار خبر می‌دهد، و برای یک تلفن، یک امر منحصر به فرد است…

 

فاییده این حساسیت به فشار، در طراحی‌های حرفه‌ای صورت می‌گیرد. اصولا، این قلم‌ها، قلم‌های نوری نام دارند و نه شارژ می‌خواهند و نه انرژی خاصی، این قلم‌ها با نزدیک‌شدن به وسیله، حدودا تا ارتفاع 3 سانتی‌متری در وکوم، فعال می‌شوند و عملیات‌های مختلفی را آن‌طور که شما می‌خواهید انجام می‌دهند. مزیت حساسیت به فشار، در این است که با فشار بیشتر با قلم، در طراحی و حتی نقاشی، شاهد خطوط بزرگ‌تر و با سایز بالاتری هستیم، و با فشار کمتر، خطوط قطر کمتری می‌گیرند.

یک توضیح ساده برای درک بهتر: به‌طور کلی، قلم‌نوری در ظاهر، چیز خاصی ندارد و مانند یک مداد یا خودکار است. اما وقتی با آن برای اولین‌بار کار کنید، احساس بهتری دریافت می‌کنید، قلم‌نوری، براساس کمبودهای موس، و کیبوردها ساخته شد… که در ادامه، صحبتی هم به تاریخچه آن خواهیم داشت. تفاوت با موس و کیبورد، در یک جمله خلاصه می‌شود:

قلم نوری به راحتی در دستان شما جای می‌گیرد، حتی به لحاظ ارگونومیکی هم که حساب کنید، طراحی این قلم کاملا رضایت‌کننده است، بعلاوه اینکه شرکت وکوم، سالانه قلم‌های خود را بروزتر، و باکیفیت‌تر می‌کند. از مزیت‌های این قلم، کارهایی است که با آن می‌توانید انجام دهید اما به دلیل طراحی نافرم موس‌ها، قادر به انجام آن‌ها نیستید. تفاوتی هم که با کیبورد دارد، در دکمه‌های آن است. اکثر قلم نوری‌ها، از دو دکمه رفت و برگشت، برای هر پلتفرمی استفاده می‌کنند که شما هم، می‌توانید عملکرد آن‌ها را به میل خود تغییر دهید.

قلم نوری - سری اینتوس پرو - مدل لارج - تبلت وکوم - ترنجی - Toranji.ir

 

حساسیت به فشار بالای این قلم‌ها، در نسخه‌های ارزان‌تر هم، تا 8192 سطح فشار پشتیبانی داشته، که دیگر شما را به هزینه‌های بالاتر بی‌نیاز می‌کند.

قلم نوری - سری اینتوس پرو - مدل لارج - تبلت وکوم - ترنجی - Toranji.ir


خلق آثار زیبا | واقعا سوال خوبی که می‌توان پرسید، در رابطه با این است که قلم نوری برای چه کاری به کار می‌آید؟ بیاییم به چند مورد اشاره کنیم، که واقعا این تبلت‌ها در چه زمینه‌هایی کاربرد دارند؟

  • به جاي موس
  • امضاء
  • اتوماسيون اداري
  • دانشجويان و دانش‌آموزان جهت نوشتن يادداشت‌ها
  • پزشكي
  • علامت‌گذاشتن روي مدارك پزشكي
  • روي فيلم‌هاي راديولوژي
  • Tablet PC
  • گرافيك
  • انيميشن
  • نقاشي
  • طراحي صنعتي
  • درج متون دست‌نويس
  • آموزش
  • ساخت مولتي‌مديا
  • طراحي در صنايع فرش و پارچه
  • نقشه كشي

در نهایت، با تشکر از استاد رجائی، یک جمع‌بندی از ویژگی‌ها و کاربردها، برای دومین‌بار انجام می‌دهیم. تا اینجای کار، متوجه شدیم در کارهای گرافیکی، پویانمایی، طراحی و دیزاین، طراحی کانسپت، نقاشی دیجیتال، طراحی اسکچ، طراحی صنعتی، آموزش الکترونیکی، آموزش مالتی‌مدیا، و اتوماسیون اداری و حتی امضاء نیز جزئی از کارها و خصوصیاتی هستند که با این تبلت‌ها می‌توان انجام داد.

نقاشی دیجیتال - وکوم - تبلت گرافیکی - دیزاین - نقاشی دیجیتال - Toranji.ir

دومین مورد | پاسخ به سوالات کاربران

در این سرتیتر، به سوالات اولیه پاسخ می‌دهیم. سوالاتی که حتما اولین خریداران نیز، روزی به آن‌ها برخورده‌اند و گوگل هم جوابی برایشان نداشته‌است.

آیا یک برند برای قلم نوری محصول می‌سازد؟ | پاسخ این سوال، با یک سرچ هم برطرف می‌شود، چه بسا سرچ در فروشگاه آمازون صورت بگیرد. اما قبل از هرچیز، بگذارید پاسخی ساده به شما بدهیم. یک وسیله گرافیک یا یک مانیتور لمسی حرفه‌ای که مد نظر شماست، تنها توسط شرکت Wacom ساخته نمی‌شود، چیزی که مدنظر شماست را سالانه توسط شرکت‌هایی چون مایکروسافت یا شرکت Dell، به بازار عرضه می‌کنند اما قیمت‌ها کاملا متفاوت است و اگر ارزش خرید مدنظر شماست، وکوم یک سطح بهتر از دیگر شرکت‌هاست. برای درک بهتر هم، عکس پایین گویای همه‌چیز است.

توجه: این مطلب، بر شرکت وکوم (Wacom) تمرکز کرده، برای اطلاعات بیشتر از محصولات با اسم تبلت گرافیکی، درباره برندها و سری‌های زیر تحقیق کنید:

دل - تبلت گرافیکی - قلم نوری - ترنجی - Toranji.ir

آیا تنها یک مدل تبلت گرافیکی در سال داریم؟ یا گزینه‌های خرید بیشتری روبروی ماست؟ | جواب این سوال نیز ساده است. قطعا خیر، شاید جالب باشد که بدانید شرکت‌های بزرگ انیمیشن‌سازی، مثل والت دیزنی یا پیکسار، یا حتی برخی شرکت‌های انیمیشن‌سازی ژاپنی، از محصولات شرکت وکوم استفاده می‌کنند. حتی انیمیشن موانا، نزدیک به 3 ویدیو در یوتیوب پخش کرد که نحوه کار و طراحی‌های گرافیکی با این تبلت‌ها را نشان می‌داد… ما به چند سری معروف از محصولات وکوم می‌پردازیم تا شما به‌کلی متوجه تفاوت آن‌ها شوید.

ترنجی - تبلت گرافیکی


✔️ سری اینتوس پرو | این سری، جزء پرطرفدارترین سری‌های مجموعه محصولات وکوم است. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این سری، یعنی اینتوس پرو، سایزهای مختلف آن است. جدیدترین محصولات سری اینتوس پرو، با یک کابل از نوع USB TYPE C، با وصل به منبع برق شارژ شده و با بلوتوث، می‌تواند به لپ‌تاپ‌ها متصل شود. البته، با همان کابل هم، به کامپیوتر شخصی شما متصل می‌گردد و حتی می‌تواند شارژ شود. در کشور خودمان، محصولات خوب این سری را با قیمت 1 تا نزدیک به 3 میلیون تومان می‌توان تهیه کرد.

وکوم - تبلت نوری - تبلت گرافیکی - ترنجی - Toranji.ir


✔️ سری موبایل استودیو پرو | در سری بالایی، شما حتما نیاز به یک سیستم یا لپ‌تاپ دارید بعلاوه یک مانیتور جدا، چرا که بخاطر قیمت پایین آن، شرکت سازننده از صفحه‌نمایش و سخت‌افزار جدا استفاده نکرده است. اما سری موبایل استودیو پرو، مثل یک تبلت باریک، ولی گران‌قیمت و گرافیکی، با وزنی نه‌چندان سنگین، براحتی قابل حمل است تا در هرجایی که خواستید، پروژه‌های خود را جلو ببرید.

محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری

در تصویر بالا، آخرین نسخه قلم شرکت وکوم را مشاهده می‌کنید که در سری اینتوس پرو، و در بسیاری از مدل‌های جدید هم استفاده شده… در اکثر مدل‌ها، نوک قلم یدکی 10 تایی، که چندتای آن از جنس پلاستیک، و چندی هم از جنس نمد، برای سختی و القای حس بهتر کشیده شدن نوک ذغالی مداد مانند آن است. قیمت این سری، بسیار بالا است و چندان مناسب برای خرید نیست، چون حتی تا 14 میلیون، مدل 16 اینچی آن به‌فروش رسیده‌است و ارزش ندارد بخاطر یک وسیله، 14 میلیون سرمایه را به‌هدر داد…

Bamboo Folio Type Treament


✔️ سری بامبو | خیلی ساده و شفاف، سری بامبو، مناسب برای افرادی است که یادداشت برداری ذهنی، و حتی ایده‌پردازهای حرفه‌ای، و در نهایت دانشجوهای رشته گرافیک است. بامبو به این صورت است که برروی هر کاغذ طبیعی، هرچیزی که بکشید، یا بنویسید را تنها با فشردن یک دکمه، به فایل‌های زنده‌ی کامپیوتری تبدیل می‌کند. برای مثال، اگر من بنویسیم ترنجی، با هردست‌خطی که باشد، براحتی می‌توانم فایل PNG آن را هم دریافت کنم… سری بامبو، مخصوص ایده‌پردازان، و مخصوصا مناسب برای مدیران و اعضای یک کسب‌وکار بزرگ یا کوچک است. تصاویر 3 سری بالا را با هم مشاهده می‌کنیم:

سری اینتوس پرو

محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری

همانطور که مشاهده می‌کنید، این سری از صفحه‌نمایش لمسی برخوردار نیست، فقط صفحه‌ای شیب‌دار و حساس به فشار در روبروی شماست که تنها نیاز به یک کامپیوتر با مانیتور، یا یک لپ‌تاپ برای اتصال دارد. این موضوع، یک مشکل آفریده، شرکت سازنده، بخاطر اینکه احساس نوشتن برروی کاغذ را خیلی خوب تجربه کنید، از سطح نامناسبی برای قلم استفاده کرده‌است که هیچ‌سایتی هم به آن اشاره نداشته، به‌خاطر همان شیب، و سطح سخت، وقتی به‌مدت یک‌ساعت با قلم و نوک‌های نمدی و پلاستیکی آن بر تبلت کار کنید، متوجه سائیدگی نوک‌ها می‌شوید که خسارات بدی به‌بار می‌آورد.

بسته‌های نوک آن هم، در فروشگاه‌های مختلف، با حداقل قیمت 50 هزار تومان به بالا، به فروش می‌رسد. متاسفانه، این مشکل در سری اینتوس پرو، دیوانه‌کننده‌است و عیبی بزرگ، و بی‌توجیح است… اما راه حل ما، حتما می‌دانید افرادی که این تبلت‌ها را خریده‌اند، بعد از مدتی خش‌های بسیار ریزی را روی صفحه، در فروشگاه‌ها یا حتی فروم‌ها و بعضی سایت‌ها گزارش کرده‌اند و بعضی هم راه‌حل‌های عجیبی ارائه داده‌اند. شما برای اینکه نوک این قلم‌ها عمر بیشتری داشته باشد، و صفحه با خش‌های ریز آسیب جدی نبیند، حتما از محافظ صفحه‌های مخصوص که قیمت بالایی هم ندارند استفاده کنید، تا دستگاه آسیبی نبیند.

به ترتیب تصاویر را بررسی کنیم، همانطور که می‌دانید، ما از همان توضیح اولیه، گفتیم که این مدل‌ها سایز‌های مختلف دارند. مدل اینتوس و اینتوس پرو هم، از 3 سایز اسمال (کوچک)، مدیوم، و لارج (بزرگ) برخوردار است که مدل پیشنهادی ما به شما، مدل مدیوم آن است، به دلیل حمل راحت‌تر، و دسترسی راحت‌تر و کارایی ساده‌تر به ویژه برای کسانی که مانیتورهای بزرگ ندارند. اگر از دسته گرافیست‌های حرفه‌ای هستید، سری موبایل استودیو پرو به شما پیشنهاد می‌شود اما اگر توان مالی شما برای خرج‌کردن بالا نیست، نسخه لارج اینتوس پرو پیشنهاد می‌شود، البته در کنار یک محافظ صفحه :‌)

تصویر آخر هم، 10 نوک قلم یدکی را نشان می‌دهد که در 15 ثانیه قادر به تعویض نوک جدید با نوک قدیمی هستید. 4 نوک یدکی، نمدمانند هستند که لذت بیشتری به شما برای استفاده می‌دهند. بعلاوه، در پرو پن 2، جایگاه نگه‌داری نوک‌های اضافه، با جایگاه یا اسلات نگه‌داری قلم اصلی، مشترک است و این طراحی منحصر به‌فرد شرکت وکوم است.

سری موبایل استودیو پرو

محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری

سری بامبو

محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری

محصولات وکوم | ترنجی | Toranji.ir | تبلت نوری | قلم نوری

مورد سوم | جمع‌بندی نهایی

قبل از جمع‌بندی نهایی، به چند سوال پاسخ دهیم تا خیالتان راحت شود. آیا واقعا نیاز یک گرافیست این است که از این تبلت‌ها داشته باشد؟ بله، گرافیست‌های حرفه‌ای مخصوصا در شرکت‌های پویانمایی و نرم‌افزاری گرافیکی، همگی از این محصولات استفاده می‌کنند… تنوع این محصولات نیز، به‌قدر کافی بالاست و شما را راضی نگه می‌دارد. آیا حتما باید هزینه زیادی بابت آن تبلت‌ها کنیم؟ بستگی به حرفه‌ی شما، هرتبلت یک کار را انجام می‌دهد. این تبلت‌ها، حتی قیمت‌های ارزان‌تر از موارد گفته‌شده هم دارند و از 400000 تومان به بالا، و در نهایت تا 15 میلیون، و کمی بالاتر، به اتمام می‌رسد. نکته مهم این است که، اگر واقعا درآمد بالا دارید، پس ارزش خرید معنایی ندارد، دارد؟

سوال دیگر شما، قطعا این است که این تبلت‌ها با چه چیزی هماهنگ هستند؟ پاسخ این است که این تبلت‌ها، نرم‌افزار خود را دارند که شما را مستقیم به آپدیت‌های نرم‌افزاری و حتی فروشگاه اختصاصی وکوم متصل می‌کند. تنظیمات این تبلت، از جمله تنظیم دکمه‌های اکسپرس، و حتی حلقه اسکرول، یا تنظیم میزان فشار وارد یا حساسیت لمسی، در همان نرم‌افزار انجام می‌شود. شاید بپرسید چقدر وقت می‌برد تا هماهنگ‌سازی بین فتوشاپ و این تبلت انجام گیرد، پاسخ 1 دقیقه هم نیست، شما به‌محض اتصال این تبلت به رایانه یا لپ‌تاپ خود، آن را با برنامه‌ها هماهنگ کرده‌اید.

سوال بعدی، نسخه ادیشن و به اصطلاح Paper برای اینتوس پرو چیست؟ در این نسخه، شما با جوهر و قلم مخصوص وکوم خود، طرح و اسکلت چیزی که می‌خواهید طراحی کنید را بر همان صفحه تبلت، به کاغذ منتقل می‌کنید، و سپس بقیه کار را دیجیتالی انجام می‌دهید. قیمت نسخه ادیشن و Paper، حدودا 200 تومان گران‌تر از نسخه معمولی آن است.

سوال نهایی، آیا واقعا نقاشی‌های منحصر به‌فردی که از آن‌ها خبر می‌دهند، با این تبلت‌ها طراحی شده‌اند؟ بله، اگر شما هم یک طراح عالی باشید، بعد از تمرین با این تبلت‌ها، می‌توانید چنین چیزهایی طراحی کنید که اکنون عکس‌های آن را مشاهده می‌کنید.

نقاشی دیجیتال - ترنجی - Toranji.ir نقاشی دیجیتال - ترنجی - Toranji.ir نقاشی دیجیتال - ترنجی - Toranji.ir نقاشی دیجیتال - ترنجی - Toranji.ir نقاشی دیجیتال - ترنجی - Toranji.ir نقاشی دیجیتال - ترنجی - Toranji.ir نقاشی دیجیتال - ترنجی - Toranji.ir

برای اثبات حرف من، می‌توانید به راحتی و با یک سرچ ساده، در یوتیوب به تماشای اسکرین ریکوردهای جماعت طراح و نقاش دیجیتالی بپردازید.

امیدواریم از مطلب لذت برده باشید، سوالات خود را در پایین این مطلب، مطرح کنید و در اولین فرصت ممکن جواب بگیرید. نظر شما درباره تبلت‌های وکوم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

سلام ..ممنون از مطلب کامل و مفیدتون
ولی من یه سری سوال دیگه هم دارم که هیچ جا جوابشو پیدا نکردم
۱-من نه لپتاپ دارم نه pc
ولی خیلی علاقه به نقاشی دیجیتال دارم
پیشنهاد شما چیه

باید حتما یه لپتاپ جدا بگیرم و منظور از یک مانیتور جداگانه برای استفاده از تبلت وکام چیه یعنی بجز نمایشگر لپتاپ یا همونه
۲- اینکه بدون داشتن لپتاپ یا pc نمیشه از این تبلت ها استفاده کرد
۳- نمونه mobile studio pro نزدیک به ۱۷ میلیونه ایا ارزش خرید داره
۴_اگه بجای اینا یه سرفیس پرو بگیرم با قلم جواب میده
۵- برا نقاشی چه مدل سرفیسی رو پیشنهاد میدین
بازم ممنونم

این شمارمه اگه بتونید و لطف کنین بهم پیام بدین خیلی ممنون میشم
۰۹۱۷۱۶۸۷۰۰۲
مصطفی

سینا عطایی

سلام وقت بخیر
اکثر مدل های سرفیس برای این کار مناسب هستن، آیپد پرو‌ همینطور و البته گلکسی نوت ۸ یاد به زودی نوت ۹

Adrien

سلام من از نقاشی کردن توی تبلت های گرافیکی خیلی خوشم میاد ولی نمیدونم اصلا چجوری ازشون استفاده کنم.
استفاده از اینا رو جایی یاد نمیدن؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرداد چراغی
کدنویس وب، توسعه‌دهنده اندروید، سرپرست تیم The Future، سرپرست تیم Best Team، سرپرست تیم طنزنامه، نویسنده وب با 3 سال‌ونیم تجربه کار حرفه‌ای، عضویت در تیم‌های مختلف از سال 90، 3 سال‌ونیم کاربر ترنجی، 6 سال کاربر دنیای‌بازی، و از حامیان جناب علی‌اصغر هنرمند. بهترین سال‌های تجربه تکنولوژی، با وب‌سایت نارنجی. ایمیل: mehrchh@yahoo.com آی‌دی تلگرام: Professional_Writer