حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر ارشد AMD: تردریپر (ThreadRipper) کاملا با EPYC فرق دارد!

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، مطالب ترنجی

اخیرا مدیرا ارشد محصولات شرکت AMD توضیحاتی درباره پیکربندی هسته‌ای پردازنده‌های تردریپر (ThreadRipper) داده‌اند، که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که گفته شد، مدیر ارشد شرکت AMD آقای James Prior درباره پیکربندی هسته‌ای پردازنده‌های تردریپر (ThreadRipper) داده‌اند، این توضیحات مستقیم به نظرات تمامی افراد درباره ساختار پردازنده‌های تردریپر اشاره داشته و تفاوت کامل بین پردازنده‌های رده سروری EPYC را با تردریپر تایید می‌کند. تمام این حرف و سخنان از آن روزی شروع شد که اورکلاکر مشهور Der8auer به دلید یک پردازنده‌ تردریپر پرداخت، وی علاوه بر اینکار چهار واحد Die موجود بر روی پردازنده را نیز به بیرون کشید و مشخص شد هر چهار واحد Die مانند یکدیگر هستند و پردازنده در مجموع دارای 32 هسته پردازشی است، ما هم این خبر را پوشش دادیم و با تیتر داغ ساختار کامل پردازنده‌های تردریپر آشکار شد؛ همان EPYC است! در وب‌سایت ترنجی منتشر نمودیم.

حال پس از کاوشگری و دیدگاه‌های مختلفی که درباره این موضوع منتشر شد، آقای James Prior در مقام مدیر ارشد AMD گفته اشاره کرده است، پردازنده‌های تردریپر با اینکه طراحی مشابه برای EPYC را دارند و دارای 32 هسته پردازشی هستند، اما کاملا متفاوت هستند؛ وی در شبکه توییتر گفته است:

پردازنده‌های تردریپر همان پردازنده‌های رده سروری EPYC نیستند. تراشه و ساختاری متفاوت دارند، واحد Die های متفاوت دارند، دو واحد Die کار می‌کنند و دو واحد Die دیگر راه ارتباطی برای کار کردن ندارند.

همچنین آقای James Prior به این موضوع اشاره کرده است که، شرکت AMD در گذشته تصمیم گرفت تا دو واحد Die غیرفعال را به اصطلاح جهت جاسازی در پردازنده بکار گیرد، و هیچ گونه مسیر ارتباطی برای استفاده یا فعال سازی این دو واحد یا هسته‌های اضافی بر روی CPU وجود ندارد و این عمل امکان پذیر نیست. با این حال وی دقیقا اشاره‌ای به کاربرد و دلیل استفاده از این دو واحد Die غیر فعال و یا به عبارتی اضافی بر روی پردازنده‌های تردریپر نداشت. نظر شما درباره این  مطلب چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist