حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهکارهایی برای بهبود شارژدهی آیفون 8 و 8 پلاس

اگر شما نیز مانند خیل دیگری از افراد آیفون 8 و یا آیفون 8 پلاس را پیش‌خرید کرده‌اید و یا در آینده قصد خرید آن‌ها را دارید مطمئنا باید از همین الان به فکر نکاتی مانند شارژدهی دستگاه باشید. زیرا چه دستگاه شما شارژدهی مناسبی داشته باشد و چه نداشته باشد اگر قادر به بهبود بخشیدن به آن باشید قطعا تجربه‌ی‌کاربری بهتری را از موبایل خود خواهید داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نکاتی را به شما بیاموزیم که در صورت رعایت آن‌ها بهبودهایی را در شارژدهی آیفون‌های جدید خود تجربه خواهید کرد.اسمارت‌فون‌های جدید اپل دارای ویژگی‌های کم‌نظیری مانند پردازنده قدرتمند A11 Bionic، شارژ بی‌سیم و شارژ سریع هستند. اما آیا یک باتری همراه با پیشرفت نیز شامل آن موارد می‌شود؟ خیر زیرا باتری‌های این دو اسمارت‌فون نسبت به نسل قبلی خود کوچک‌تر شده‌اند. به صورت دقیق‌تر آیقون 8، 139 میلی‌آمپر نسبت به آیفون 7 و آیفون 8 پلاس، 225 میلی‌آمپر نسبت به آیفون 7 پلاس کاهش حجم باتری داشته‌ است. حال این به معنی افت شارژدهی این دو دستگاه است؟ جواب این سوال معلوم نیست زیرا ممکن است اپل با ایجاد بهینه‌سازی‌های مختلف این کاهش حجم را جبران کرده باشد. ما نیز منتظر بررسی‌هایی به مراتب تخصصی‌تر درباره باتری این دو دستگاه هستیم تا به اطمینانی در رابطه با تفکرات خود برسیم. اما قبل از هر چیزی عقل حکم می‌کند با توجه به اطلاعی که درباره‌ی این کاهش حجم داریم خود را برای افت شارژدهی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس آماده کنیم. بنابراین ما برای شما لیستی تدارک دیده‌ایم که در صورت عمل به آن بهبودهایی برای شما حاصل خواهد کرد که شما را برای افت احتمالی شارژدهی این دو اسمارت‌فون آماده می‌کند.

لیست را با موردی بسیار مهم آغاز می‌کنیم:

1: قابلیت True Tone Display را غیرفعال کنید

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس و البته آیفون ایکس همراه با ویژگی True Tone Display عرضه شده‌اند که از عضو قدیمی‌تر خانواده اپل یعنی آیپد پرو به آن‌ها ارث رسیده است. قابلیتی که رنگ‌های صفحه‌نمایش دستگاه شما را بسته به محیطی که در آن حضور دارید به صورت پیوسته تغییر می‌دهد تا در هر لحظه بهترین و طبیعی‌ترین حالت رنگ‌ها را با با عالی‌ترین دقت رنگ به همراه داشته باشید. اما باید توجه داشته باشید که شناسایی موقعیت شما آن هم به صورت دائمی به هیچ‌وجه برای عمر باتری دستگاه مناسب نیست و شارژ آن را به سرعت تخلیه می‌کند. بنابراین اگر برای شارژدهی دستگاه خود اهمیت قائل می.شوید سریعا به بخش Display & Brightness مراجعه کرده و اقدام به غیرفعال‌سازی True Tone کنید. همچنین به دلایل مشابه، غیرفعال‌کردن روشنایی‌خودکار (Auto-Brightness) نیز توصیه می‌شود.

2: با کیفیت پایین‌تری فیلم‌برداری کنید

اپل قابلیت جدید فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را در اسمارت‌فون‌های جدید خود جا داده است. قابلیتی هیجان‌انگیز که نتایجی عالی را به همراه دارد. اما این نتایج عالی به معنی فشار بیشتر بر روی باتری دستگاه است. طبق قانونی بدیهی هرچه کیفیت و نرخ فیلم‌برداری شما بالاتر باشد باتری بیشتری نیز مصرف خواهد شد. حال اپل گزینه‌هایی بیشتر از همیشه را در اختیار کاربران قرار داده است. پس بیایید نگاهی به گزینه‌های داده‌‌شده اپل بیاندازیم. با ورود به بخش دوربین (Camera) و سپس ضبط ویدیو (Record Video) در تنظیمات دستگاه با لیستی این‌چنینی مواجه خواهید شد:

  • 720p HD at 30 fps
  • 1080p HD at 30 fps
  • 1080p HD at 60 fps
  • 4K at 24 fps
  • 4K at 30 fps
  • 4K at 60 fps

تنها خود شما می‌دانید که برای کار مورد نظرتان چه کیفیت و چه نرخی مورد نیاز برای فیلم برداری است. اما اگر با گزینه‌ها آشنایی لازم را ندارید و یا کیفیت‌های پایین‌تر برای شما کافی است ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا حد امکان کیفیت و نرخ پایین‌تر را برای فیلم‌برداری برگزینید و به آن بسنده کنید تا بلکه بهبودها را در شارژدهی دستگاه خود مشاهده کنید.

اگر در کنار باتری به فکر خالی‌ نگه‌داشتن حافظه‌داخلی خود نیز هستید باید به اول لیست مراجعه کرده و کیفیت 720p را انتخاب کنید. اما اگر فکر می‌کنید این کیفیت برای شما کافی نیست می‌توانید کیفیت 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه را انتخاب کنید تا علاوه بر حفظ باتری دستگاه، به نتیجه‌ای با کیفیت عالی نیز دست یابید.

اما اگر واقعا نیاز شما به کیفیت 4K است بهتر است نرخ 24 فریم بر ثانیه را انتخاب کنید و نگران هیچ چیز نباشید زیرا بسیاری از فیلم‌ها و برنامه‌های‌تلویزونی نیز با این نرخ ضبط می‌شوند بنابراین این گزینه مطمئنا کفاف کارهای شما را خواهد داد. اگر فکر می‌کنید نرخ 24 و 60 فریم بر ثانیه تفاوتی در مصرف باتری ندارند باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید! تنها کافیست تصور کنید تلفن شما به جای ثبت 24 تصویر 4K در ثانیه مجبور به ثبت 60 عدد خواهد بود. آن‌گاه به خودی‌ِخود تفاوت را در خواهید یافت.

علاوه‌بر این ما فیلم‌برداری صحنه‌آهسته (Slow Motion) را داریم که در آیفون 8 دیگر گزینه‌ای برای 720p کردن این حالت وجود ندارد و مجبور به فیلم‌برداری در کیفیت بالاترِ 1080p هستید که خبر خوبی برای کیفیت و خبر بدی برای باتری دستگاه شماست زیرا همان‌طور که پیش از این متذکر شدیم فشار بیشتری را به باتری دستگاه وارد می‌کند و موجب تخلیه زود هنگام آن می‌شود. در این حالت شما به نرخ‌های 120 و 240 فریم بر ثانیه دسترسی دارید. حال نیز اگر عمر باتری را ترجیح می‌دهید باید نرخ 120فریم و اگر کیفیت و مقدار آهسته‌بودن بیشتر را ترجیح می‌دهید نرخ 240 فریم بر ثانیه را انتخاب کنید.

حال به مورد آخر و موردی اشاره می‌کنیم که در واقع روشی برای حفظ‌ باتری نیست اما به دلیل تاثیر بالای آن در رابطه با باتری آن را نیز در این لیست گنجانده‌ایم:

3: از شارژ سریع استفاده کنید

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره آیفون‌های جدید نیز به شارژ سریع مجهز شدند. قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد موبایل خود را در تنها 30 دقیقه حدود 50 درصد شارژ کنید. این به نوبه خود عالی است و حداقل باعث می‌شود اگر شب قبل از خواب فراموش کنید موبایل خود را به شارژ بزنید، فردا صبح کار تمام شده نباشد!

ما پیش‌بینی می‌کنیم شارژ کاملِ 0 تا 100 درصد این دستگاه‌ها توسط یک شارژر سریع چیزی حدود یک ساعت به طول بیانجامد. زمانی که با توجه به زمان‌های نجومی نسل‌های قبلی آیفون به خصوص سری پلاس که با آن درگیر بودیم عالی به نظر می‌رسد.

خب، موارد ما به پایان رسید. اگر موردی وجود دارد که به نظر شما آن را جا انداخته‌ایم و برای حفظ باتری دستگاه مفید است آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظر شما در رابطه با این مقاله چیست؟ آیا نکات آن برای شما مفید واقع شده‌اند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

خیلی منتظرم ببینم شارژدهی باتریهای امثال اپل چقدره.با توجه به چیپ کم مصرفتر و باتری کمی کوچکتر حدس میزنم به اندازه آیفون های قبلی باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پارسا گل‌نیا
زندگی یعنی تِک، سریال و فوتبال :)اگه سوالی بود با Parsagolnia@gmail.com در ارتباط باشید.