حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: مقایسه ویدیویی دوربین گلکسی اس 8 و اکسپریا ایکس زد پرمیوم

سونی اکسپریا ایکس زد پرمیوم و گلکسی اس 8 دو مورد از بهترین موارد موجود در بازار موبایل‌های هوشمند هستند. هرچند گلکسی نوت 8 و سری جدید اکسپریا به تازگی معرفی شده‌اند اما هنوز هم اس 8 و ایکس زد پرمیوم یکی از بهترین موارد موجود در بازار هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

یکی از موارد مهم در هر تلفن، دوربین آن است. گلکسی اس 8 یکی از بهترین دوربین‌ها را در بین تلفن‌های همراه را دارد اما رقبای خود نظیر اکسپریا ایکس زد پرمیوم نیز دارای دوربینی به قدرت اس 8 هستند. اما تفاوت بین این دو گوشی در بخش دوربین چه قدر می‌باشد؟

بر روی کاغذ اکسپریا ایکس زد پرمیوم دارای دوربینی 19 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم اف 2.0 است. در طرفی دیگر اس 8 دوربینی با حسگر 12 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم اف 1.7 دارد.

هر دو گوشی توانایی ضبط ویدیو‌های 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارند. ویژگی اصلی دوربین اکسپریا ایکس زد را می‌توان به ضبط ویدیو‌های صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه دانست که تا به الان در هیچ دوربین موبایلی دیده نشده است. گرچه این 960 فریم تنها برای 5 ثانیه است و امیدواریم سونی در آینده این محدودیت را حل کند. اما کدام یکی از این دو دستگاه در عملکرد بهتر از دیگری است؟

[aparat id=”IQSxu”]

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

مقایسه ویدیویی نمیتونه دقیق باشه چون کیفیت هنگام اپلود و دانلود پایین میاد

Peiman

کاملا مشخصه سامسونگ بهتر بود اما توی دوربین سلفی سونی بهتر عمل کرد.

ahmad

در کل اس ۸ بهتر بود ولی با این مقایسه مخالفم اولا منم با مقایسه ویدیویی مخالفم عکسا و فیلمها باید با همان حجم و فرمت گرفته شده اپلود بشن دوما چرا این مقایسه انجام شده بهتر بود نوت ۸ و ایکس زد وان بود

mostafa3

این کلیپ مال قبل از ورود xzp به ایران بود یعنی دو سه ماه پیش چرا این همه مقایسه قشنگ دست گذاشت روی این ویدیو تو یوتیوب عجیبه
من امروز xz1 خریدم

ahmad

چند خریدی؟اگه میشه یکم از دوربین و باتریش برام بگو

siavash-t

از لحاظ روشنایی تصاویر مخصوصا در محیط تاریک و ثبات در فیلم برداری s8 بهتر بود. سونی هم تصاویر عریض تری می گرفت و لرزشگیر دوربین جلوش بهتر عمل کرد. ولی در کل s8 یه برتری نسبی به گوشی سونی داشت. به هر حال سلیقه شخصی هم در کار هست که هر کس طراحی کدوم گوشی رو بیشتر می پسنده و مجذوبش می شه.

NashenasI

عجیبه بنظر من ثباتشون واقعا در ی حد بود، لرزشگیرا توی فیلمبرداری فرقی نداشتن!

siavash-t

شما منفی دادی؟ دوست عزیز یه بار دیگه با دقت نگاه کن. درسته. تو گوشی سونی هم لرزش کمه، ولی نسبت به گوشی سامسونگ لرزشش بیشتره. منظورم شدت لرزش نیست. منظورم تعداد دفعات لرزش دسته که تو فیلم ثبت شده.

NashenasI

نه من منفی ندادم

NashenasI

از نظر من رنگها توی سامسونگ کمی اغراق آمیز و غیرطبیعی بنظر میرسیدن، از طرفی سامسونگ بخاطر دیافراگم بازتر جذب نورش خیلی بهتر بود، سونی هم بخاطر دیافراگم بسته تر زاویه دیدش عالی بود و از اس8 خیلی واید تر بود.
توی تست فوکوس اون یارو دقیق عمل نکرد، بعضی وقتا ی دستشو زود تر مینداخت، اما سامسونگ بنظر سریعتر فوکوس میکرد.

توی سلفی هم سونی بهتر عمل کرد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji