حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش های هوآوی برای حفظ ایمنی، در کنار طول عمر بالا در باتری گوشی های هوشمند

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، هواوی

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب تلفن همراه برای بسیاری از کاربران طول عمر باتری می باشد، ولی چه میزان از کاربران گوشی های هوشمند عامل مهم ایمنی در باتری را هم به عنوان یکی از عوامل اصلی در انتخاب گوشی بعدی خود قلمداد می کنند؟ با وجودی که اغلب به ایمنی باتری گوشی ها در هنگام انتخاب آنها توجه نمی شود، کاربران باید بررسی در خصوص ایمنی باتری را به خصوص با توجه به اتفاقات بدی که برای باتری گوشی های پرچمدار بازار در سال های اخیر افتاده بسیار جدی تلقی نمایند.

باتری با طول عمر بالا یکی از نیازهای قطعی نسل امروز است. ولی در بعضی مدل های گوشی های هوشمند برای بهبود بازده و طولانی کردن زمان شارژدهی باتری به بحث ایمنی آن توجه کمی می شود که همین امر موجب حرارت بیش از حد باتری و در نهایت نابودی آن به شکل خطرناکی می گردد. از سوی دیگر راهکارهای شارژ سریع هم نسبت به شارژ معمولی، به دلیل اینکه با جریان بالاتر و ولتاژ بیشتری باتری را شارژ می کنند خود عامل دیگری برای بالا رفتن حرارت هستند.

سیستم Super Safe

ایمنی در هوآوی اولویت اول است، به همین دلیل مثلاً در گوشی Mate 9 خود از سیستمی 5 برابر ایمن تر بهره برده است. این سیستم ایمن که Super Safe نام دارد، 4 واسط شارژ باتری و خود باتری گوشی را به خوبی از لحاظ حفاظتی کنترل می کند تا مشکلی از این حیث برای گوشی ایجاد نشود.

هوآوی در Mate 9 از قطعات الکترونیکی خاصی استفاده کرده که توانایی کار بدون خطر با جریان های بالاتر از حد معمول را هم دارا هستند. از سوی دیگر تکنولوژی انحصاری SCP یا “پروتوکل شارژ هوشمند” هم عامل دیگری است که جلوی حرارت بیش از حد سیستم شارژ و باتری گوشی را می گیرد. به علاوه سیستم خنک کننده هشت لایه پیشرفته با مواد کارآمد دافع حرارت در کنار کلیه موارد فوق موجب می شود که حرارت باتری این گوشی از حد استاندارد بالاتر نرود.

سیستم Super Charge

هوآوی در Mate 9 علاوه بر اینکه به ایمنی باتری و سیستم شارژ آن اهمیت بسیاری داده، سرعت شارژ آن را هم بسیار بهبود بخشیده است. در این گوشی پورت USB-C در کنار آداپتور SuperCharge سرعت شارژ آن را 4 برابر بیشتر از رقبا کرده است. با این سیستم تنها با 20 دقیقه شارژ می توانید انرژی لازم برای کار با این گوشی در یک روز کامل و همچنین تنها با 10 دقیقه شارژ می توانید انرژی لازم برای تماشای دو فیلم کامل را در باتری آن ذخیره کنید.

انتخاب یک باتری ایمن تر لزوماً به معنای طول عمر کمتر باتری نیست. با وجود یک باتری با ظرفیت 4000 mAh در Mate 9 که با تکنولوژی Super Charge هوآوی کامل شده است طول عمر بسیار زیادی برای بازی، تماشای فیلم و پخش موزیک که مرزهای فعلی تکنولوژی های باتری را جابجا کرده در اختیار کاربران قرار گرفته است. همانطور که اشاره شد هم باتری و هم سیستم شارژ این گوشی به پروتوکل شارژ هوشمند یا SCP مجهز شده که با ارتباط هوشمند اجزای شارژ گوشی، از آداپتور گرفته تا مدارها و خود باتری، با توجه به شرایط میزان جریان شارژ را کنترل می کند.

با وجود پیشرفت های فعلی در تکنولوژی، ایمنی بالای باتری در گوشی های هوشمند دیگر تنها یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام مهم برای کاربران می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

دوستان متاسفانه برای بار دوم تو این هفته صفحه گوشیم شکست( دفه قبلی سوخت) الان به این نتیجه رسیدم که درست کردنشس به صرفه نیست . تصمیم دارم عید امسال 8پلاس بگیرم اما تا اون موقع به یک گوشی زیر 700 نیاز دارم. پیشنهاد شما چیه؟؟؟؟ خودم به honor 8 lite فکر میکنم.پیشنهاد شما چیه؟؟؟؟ ممنون میشم نظرتون رو بگید. فقط خواهشا سریع چون فردا باید بگیرم.

ahmad

پیمان جان مواظب باش دیگه پسر.تو بحث پایین رده فقط هوواوی و شیائومی خوبن

Morimf

بستگی داره چه فاکتوری برات مهم باشه.اگه باطری برات مهمه xpower 2 بگیر لامصب پاور بانکه واس خودش اگه نه همین هانر 8 لایت گزینه خوبیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....