حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برخی از مدل‌های گلکسی 2018 A سامسونگ از پردازنده‌های اگزینوس 7885 و 9610 استفاده خواهند کرد

برخی از مدل‌های گوشی‌های گلکسی A سامسونگ در سال 2018 ممکن است با پردازنده‌های اگزینوس 7885 و 9610 معرفی شوند. همانطور که از خبرها مطلع هستید، تراشه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ، این غول تکنولوژی کره‌ی جنوبی، در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد؛ حداقل از تابستان سال جاری شاهد این پیشرفت در گوشی‌های سامسونگ بوده‌ایم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

به نظر می‌رسد که هر دو تراشه برای گوشی‌های هوشمند باشند و برخی از منابع نیز ادعا دارند که اگزینوس 9610 در سه ماهه‌ی آخر سال جاری به طور رسمی در گوشی‌های هوشمند استفاده خواهد شد. با توجه به اینکه هر دو گزارش دقیق هستند، ممکن است گلکسی A (2018) در اواخر سال 2017 معرفی شود، یعنی حتی قبل از سال نیمه‌ی اول سال 2018!

پردازنده‌ی اگزینوس 9610 قدرتمندتر از اگزینوس 7885 می‎‌باشد و می تواند عملکردی شبیه به پردازنده‌ی گلکسی اس 8، اس 8 پلاس، نوت 8 که دارای پردازنده‌ی اگزینوس 8895 هستند، داشته باشد. براساس این اطلاعات، احتمالا پردازنده‌‌های نام برده شده در گوشی‌های میان‌رده استفاده شوند و اسنپدراگون 660 نیز در این میان عرضه گردد. هرچند که عرضه‌ی پردازنده‌ی اسنپدراگون 660 از سازندگان کوالکام بعید است ولی احتمالا بتوانید این پیشنهاد را فقط در لیست پیشنهادات سامسونگ مشاهده نمایید. گفته می‌شود که پردازنده‌‌ی اگزینوس 9610 با هشت هسته‌ی 64 بیتی فعالیت می‌کند که چهار هسته‌ی آن از نوع کورتکس A73 با فرکانس حداکثر 2.4 گیگاهرتز می باشد و چهار هسته‌ی دیگر آن از نوع کورتکس A53 بوده و هنوز اطلاعاتی در مورد سرعت آن‌ها منتشر نشده است. بر طبق شایعات قبلی، پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP20 نیز بخشی از این سخت‌افزار مرتبط با پردازنده می‌باشد. همچنین همراه با این پردازنده‌ها قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی اینترنت LTE نیز به گوشی‌های موردنظر افزوده می‌شود. به رغم کارایی متوسط این پردازنده‌ها که برایتان معرفی کردیم، یک پردازنده‌ی میان‌رده‌ی 10 نانومتری هستند که احتمالا رقابت را در بین گوشی‌های گلکسی A و گلکسی C افزایش خواهند داد و به این گوشی‌ها این امکان را می‌دهند که میزان بهره‌وری انرژی در بخش گوشی‌های میان‌رده تاکنون بی‌سابقه باشد. با این حال در شایعات قبلی نیز گفته شده بود که پردازنده‌ی اگزینوس 9610 یک پردازنده‌ی 14نانومتری بوده که می‌تواند سناریوی واقع گرایانه‌تری را از لحاظ هزینه نشان دهد.

پردازنده‌ی اگزینوس 7885 ظاهرا با فناوری ساخت 14 نانومتری FinFET تولید خواهد شد و برخی از گزارش‌های قبلی نیز نشان می‌دهد، اگزینوس 7885 در گلکسی A7 2018 استفاده خواهد شد. اطلاعاتی که در روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که احتمالا تمامی کشورها، همه‌ی مدل‌های گلکسی A 2018 را دریافت نمی‌کنند و بالطبع نیز این پردازنده در تمامی کشورها موجود نخواهد بود. با این حال، باید منتظر باشیم تا ببینیم این غول تکنولوژی در مورد محل عرضه‌ی این گوشی‌ چه تصمیمی خواهد گرفت.

 

به نظر شما، چقدر می‌توانند این پردازنده‌ها در میان گوشی‌های میان‌رده رقابت ایجاد کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

سری a 2018 با طراحی بدون حاشیه جذابتر هم خواهد شد

Pouya

عالیه?

ahmad

در بحث میانرده ها واقعا سری ای عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h