حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به گفته اپل شما قادر به غیر فعال سازی Face ID در موقعیت های اضطراری خواهید بود

به‌تازگی اطلاعاتی در مورد ویژگی امنیتی جدید اپل یعنی فیس آی‌دی (Face ID) مبنی بر قابل غیرفعال‌سازی بودن این قابلیت منتشر شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا چگونگی آن را بررسی کنیم.

سوالات مهمی درباره‌ی اسمارت‌فون‌های جدید اپل وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها درباره‌ی قابلیت امنیتی Face ID است که بر روی آیفون ایکس وجود دارد. ما مشتاق هستیم جواب سوال‌هایمان را بعد از عرضه و مدتی کار کردن با دستگاه‌های نام‌برده به دست آوریم. اما سوالی وجود دارد که به دلیل تعدد پرسش‌ها قصد بیان آن را داریم. “چگونه می‌توانیم مانع اسکن شدن چهره‌مان توسط فیس آی‌دی شویم؟”. این سوال چالش‌برانگیز و البته جالبی است. برای مثال شما ممکن است توسط فردی مورد زورگیری قرار بگیرید. آن‌گاه در صورتی که تمایل به همکاری نداشته باشید هم آن زورگیر صورت شما را جلوی دستگاه قرار می‌دهد و به راحتی قفل آن را باز می‌کند. همین‌طور اگر فردی خلاف‌کار باشید و دستگیر شوید نیز پلیس به راحتی قفل اسمارت‌فون شما را باز می‌کند! (چندی پیش نیز آشکار شد که شرکت اپل برای بازکردن قفل دستگاهِ خلافکاران با پلیس همکاری نمی‌کند).

گذشته از این‌ها در یکی از مصاحبه‌های اخیر با وب‌سایت TechCrunch، یکی از مهندسین بخش نرم‌افزار شرکت اپل به نام  کریگ فدریگی (Craig Federighi) بیان داشته است که کاربران قادر به غیرفعال‌سازی این قابلیت در موقعیت‌های این‌چنینی خواهند بود. گفته‌های وی به این صورت است:

“روال بر 5 بار فشردن کلید پاور بود اما در آیفون‌های جدید مانند آیفون ایکس شما باید برای فعال‌سازی حالت درخواست کمک (SOS) کلیدهای اطراف را (بدون تفاوت برای سمت چپ یا راست) فشار دهید و برای مدتی کوتاه نگه دارید تا به صفحه‌ای منتقل شوید که انتخاب‌های مورد نظر را به شما می‌دهد. اما این تنها ویژگی این عمل نیست زیرا پس از انجام‌دادن آن، مراحل امنیتی Face ID غیرفعال می‌شوند و دستگاه تنها توسط زدن کد امنیتی باز خواهد شد. بنابراین اگر زورگیری درخواست موبایل شما را داشته باشد می‌توانید به راحتی هنگامی که دست خود را در جیب فرو می‌برید مراحل گفته‌شده را برای غیرفعال‌سازی این قابلیت طی کنید. همچنین انجام این مراحل در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس منجر به غیرفعال شدن حسگر اثرانگشت و یا همان Touch ID خواهد شد”.

حال باید منتظر عرضه‌ی این اسمارت‌فون‌ها باشیم تا سرعت و دقت عملکرد این مراحل را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. همچنین اگر مایل به مطالعه بیشتر در این مورد هستید می‌توانید به وب‌سایت شرکت اپل مراجعه فرمایید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا این حالت موجب حفظ امنیت کاربران خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

انتخاب های مورد نظر رو چطوری توی جیب انجام بدیم؟؟؟??

علی شیخ زاده

ایده خوبیه

ahmad

در مواقع حساس به درد میخوره یکی از نگرانی ها این بود پس میشه گفت کم کم داره برطرف میشه

ahmad

ایا با این قیمت اچ تی سی ۱۰ معقولانه تر نیس؟دوربین عالی صدای بینظیر طراحی و ..

Peiman

فکر کنم مربوط به بررسی هواوی بود این کامنت?

ahmad

نه بررسی رو خوندم الان سوالم اینه

ahmad

اره ببخشید حق با شماس چند صفحه باز بود اشتباه شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پارسا گل‌نیا
زندگی یعنی تِک، سریال و فوتبال :)اگه سوالی بود با Parsagolnia@gmail.com در ارتباط باشید.