حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قدرت پردازنده A11 Bionic نزدیک به پردازنده مک بوک پرو 13 اینچی است

پردازنده‌های موبایلی مدت زمان زیادی است که به قدرت بسیار زیادی رسیده‌اند و بدون شک جای تعجبی نیست اگر بگوییم امروزه پردازنده‌های موبایلی هم اندازه لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های خانگی قدرت دارند. همچنین مدت زمان زیادی است که شاهد حضور گوشی‌هایی با 10 هسته پردازشی هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که می‌دانید اپل چند روز پیش طی مراسمی از نسل جدید گوشی‌های خود با پردازنده اختصاصی A11 Bionic رونمایی کرد. این پردازنده اولین پردازنده اپل است که دارای 6 هسته پردازشی است. حتی پردازنده قدرتمند A10 Fusion تنها از 4 هسته پردازشی استفاده می‌کرد اما توانست یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موبایلی باشد.

به تازگی اطلاعاتی از گیک بنچ منتشر شده است که نشان می‌دهد پردازنده جدید اپل قدرتی نزدیک به مک‌بوک پرو 13 اینچی دارد.

بنابر این گزارش پردازنده A11 در بخش تک هسته‌ای توانسته رکورد 4169 را ثبت کند که نه تنها پردازنده‌های A10 و A10X را شکست داده، حتی قدرتی نزدیک به مک بوک پرو 13 اینچی نیز دارد. این مک بوک در بخش تک هسته‌ای توانسته رکوردی 4592 را ثبت کند.

البته باید بگوییم این تنها اولین پردازنده اپل نیست که توانسته قدرتی مشابه پردازنده‌های لپ‌تاپی داشته باشد و سال پیش نیز پردازنده A10 از مک بوک ایر 2015 “MacBook Air 2015” سریعتر بود.

حالا برخی از افراد معتقدند که این بنچمارک کاملا تقلبی است و هیچ درستی در آن وجود ندارد اما باید بگوییم که سخنگوی گیک بنچ، جان پال “John Poole” می‌گوید که این بنچمارک کاملا راست است و هیچ شکی در آن وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ آیا پردازنده‌های موبایلی می‌توانند تا چند سال دیگر به طور کامل پردازنده‌های لپ‌تاپ و دسکتاپی را شکست دهند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

فکر کنم چند سال آینده اپل در محصولات دسکتاپی هم از پردازنده های خودش استفاده کنه و دیگه نره سراغ اینتل.

Peiman

اپل همیشه یه سر گردن از بقیه بالاتره در بحث پردازنده،

android1

پردازندش به مک نزدیک نیست ، قویتره ، بخش چند هسته ای رو هم بگید دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji