حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک (Media Tek) در سال 2018 پردازنده‌های 7 یا 10 نانومتری تولید نخواهد کرد!

یک گزارش در مجله‌ی Digi Times نشان داده است که کمپانی مدیاتک، تمرکز خود را به روی چیپ‌ست‌های میان‌رده قرار داده است و بعید به نظر می‌رسد که در سال 2018 تراشه‌های تولیدی خود را با فناوری تولید پیشرفته‌ی 10 و یا 7 نانومتری، تولید نماید. به نقل از منابع صنعتی، این غول تکنولوژی در حال‌حاضر تمرکز خود را در بخش گوشی‌های هوشمند میان‌رده قرار داده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این منابع همچنین اشاره کردند که این کمپانی تایوانی قصد دارد بخش تحقیق و توسعه‌ی چیپ‌ست‌های پرچمدار را به بخش تراشه‌های موبایل Helio P انتقال دهد. این غول تکنولوژی در حال حاضر قصد دارد که بخش تولیدی چیپ‌ست‌های Helio X را به حالت تعلیق دربیاورد. کمپانی مدیاتک، تاکنون، سه تراشه را تحت عنوان سری P به روی گوشی‌های هوشمند عرضه کرده است. تراشه‌ی Helio P25 که برای اولین بار معرفی شد و بعدها به نام پریمیوم نامگذاری گردید، پس از آن به ترتیب تراشه‌های P23 و P30 چند ماه بعد از عرضه‌ی P25 به بازار معرفی شدند.

نمی‌توانیم میزان اعتبار این اطلاعات را تایید کنیم، اما اگر این اطلاعات درست باشد، این تغییرات در یکی از کمپانی‌های ابرقدرت تایوانی، نشان‌دهنده‌ی این است که رشد صنعت تولید IC در تایوان محدود خواهد شد. در حال حاضر، رقابت سختی برای توسعه‌ی تراشه‌ها با استفاده از ویفرهای کوچکتر (در حد 7 یا 10 نانومتر) وجود دارد. آخرین تراشه‌های تلفن همراه با استفاده از فناوری 10 نانومتری خود کمپانی مدیاتک با نام چیپ‌ست Helio X30 ساخته شده است. اما هم‌اکنون رقابت‌ها بر سر ساخت چیپ‌ست‌هایی با فناوری 7 نانومتری می باشد که کمپانی کوالکام ادعا کرده است، قرار است پردازنده‌ی اسنپدراگون 845 را با فناوری 7 نانومتری بسازد. کمپانی مدیاتک نیز بعید است به این زودی‌ها در این رقابت شرکت کند.

مدیاتک از سال گذشته شاهد یک کاهش سریع در فروش تراشه‌های تلفن همراه این کمپانی بوده است، به طوری که حاشیه‌ی سود آن به 35.6 درصد از تولید چیپ‌ست رسیده است. این شرکت درحال تلاش برای بهبود بخشیدن به تولیدات ناخالص خود در سه ماهه‌ی آخر سال بوده و پیش‌بینی می‌کند که میزان تولیدات ناخالص آن در اواسط نیمه‌ی دوم سال 2018 به 37 تا 39 درصد سود ناخالص برسد.

طبق گفته‌ی مدیرعامل شرکت مدیاتک، ریک تسای، پردازنده‌های تلفن همراه Helio P تمرکز اصلی این کمپانی خواهند بود که با فناوری ساخت 12 نانومتری تولید می‌شوند و این تراشه‌ها در نیمه‌ی اول سال 2018 تولید خواهند شد.

 

نظر شما در مورد تراشه‌های ساخته شده توسط کمپانی مدیاتک، چیست؟ آیا به اندازه‌ی کافی در این عرصه قدرتمند بودند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

قبلا هم گفتم ک اصلا مدیا تک قبول ندارم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h