حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۰ مورد از تفاوت های میان آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس که قبل از خرید باید بدانید

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، اخبار، ترنجی

در زندگی، انتخاب هایمان جزو یکی از اجتناب ناپذیر ترین اتفاقات است. باید با هماهنگ کردن ذهن و قلبمان، بتوانیم یکی از بهترین انتخاب هارا داشته باشیم و بتوانیم با آن کنار بیاییم. تیکه ای از کیک یا یک بستی خوشمزه؟ (یا شایدم هردو?) خواندن کتاب در بعدازظهر یا تماشای یک فیلم سینمایی؟ گذراندن تعطیلات آخر هفته در ساحل یا رفتن به کوهنوردی؟ و به عنوان گزینه آخر، آیفون ایکس یا آیفون ۸؟ برای حواب به چند سوال اول، کمکی از دست ما بر نمی‌آید ولی برای جواب به سوال آخر، میتوانیم به شما کمک کنیم تا تفاوت های میان آیفون ایکس و سری آیفون ۸ (منظور آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس است) را به خوبی متوجه شوید. پس در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تفاوت اول: آیفون ایکس زیباتر و کارآمد تر است!

تکنولوژی در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. به عقیده بسیاری، آیفون ایکس بسیار زیبا و چشم نواز است و به جرئت میتوان گفت که در مراسم اخیر اپل، برجسته ترین کالایی بود که به همگان معرفی شد. در پنل جلویی، بیشتر فضای پنل را صفحه نمایش اشغال کرده است. آیفون ایکس از نظر‌ضخامت، نسبت به دو آیفون دیگر به صورت جزیی باریک تر میباشد و میتواند به خوبی در دست شما جای گیرد ولی اطلاعات بیشتری را نسبت به آیفون ۸ پلاس در اختیار شما قرار میدهد. این تفکر به تنهایی میتواند باعث شود که آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را کنار بگذارید و به سراغ آیفون ایکس بروید.

تفاوت دوم: درصورت خرابی، میتواند هزینه زیادی را روی دست صاحب خودش بگذارد!

یک چیز مهم در مورد طراحی پیشرو در آیفون ایکس این است که هزینه تعمیر این دستگاه موبایل بیشتر از هزینه ساختش می‌باشد. اپل در حال افزایش اعتبار سرویس +Apple Care برای آیفون ایکس می‌باشد. در صورت عدم سفارش این سرویس،‌ نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که چه هزینه سرسام آوری را برای تعمیر آیفون ایکس باید بپردازید.

تفاوت سوم: آیفون ایکس دارای بهترین صفحه نمایش در کل سری آیفون می‌باشد!

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس دقیقا مانند سری قبل آیفون، از صفحه نمایش IPS LCD استفاده می‌کنند درحالی‌که آیفون ایکس از صفحه نمایش OLED بهره می‌برد. تفاوت بین این دو صفحه نمایش تنها به رزولوشن صفحه نمایش محدود نمی‌شود. برای مثال صفحه نمایش IPS LCD آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به ترتیب دارای ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ و ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ می‌باشد در صورتیکه صفحه نمایش OLED آیفون ایکس دارای ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ است. صفحه نمایش OLED برای کاربران کنتراست بالاتر و رنگ سیاه عمیق تری را فراهم می‌آورد. به علاوه آیفون ایکس دارای فناوری HDR10 و Dolby Vision است؛ درست مانند تلویزیون های 4K امروزی! بالاتر از این فناوری ها، اپل تکنولوژی True Tone display را در صفحه نمایش آیفون ایکس به کار برده است تا بتواند رنگ هارا با آن‌چیزی که در طبیعت میبینید، به تعادل برساند. تمامی این فناوری ها می‌تواند باعث شود که صفحه نمایش آیفون ایکس تبدیل به برترین صفحه نمایش آیفونی شود که تا به اکنون به دست مشتری رسیده است. تنها چیزی که ممکن است کاربر را هنگام تماشای فیلم اذیت کند، بریدگی بالای صفحه نمایش است.

تفاوت چهارم:استفاده از ژست های حرکتی به جای دکمه هوم!

آیفون ایکس تماما در مورد آینده صنعت موبایل هوشمند است. اما آینده میتواند تفاوت های زیادی دربر داشتع باشد و ممکن است بعضی ها با همین تفاوت ها مشکل داشته باشند! همانطور که دیدید، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس تا حدودی شبیه به نسل قبلی خود بودند؛ برای مثال دکمه هوم و سنسور تاچ‌آی‌دی! از طرفی، نبود دکمه هوم در آیفون ۸ احساس می‌شود. برای اینکه این کمبود تا حدودی برطرف شود، اپل تعداد زیادی از ژست های حرکتی را در آیفون ایکس قرار داده است. سوایپ کردن از پایین صفحه نمایش به بالا مانند دکمه هوم عمل میکند و با سوایپ کردن از گوشه راست بالای صفحه نمایش، میتوان به کنترل سنتر دسترسی پیدا کرد. اپل با این ژست های حرکتی ثابت کرد که میتوان دکمه هوم‌را حذف کرد و از نویگیشن بار هم استفاده نکرد. اما این ژست های حرکتی ممکن است برای برخی جالب و کارآمد نباشند که پیشنهاد ما به این دسته از افراد، خریدن همان آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس است.

تفاوت پنجم: آیفون ایکس از سنسور Face ID برای شناختن هویت صاحب دستگاه استفاده میکند!

موجود نبودن دکمه هوم در آیفون ایکس به معنای وجود نداشتن سنسور اثر انگشت است! بسیاری خیال می‌کردند که اپل، قرار است سنسور اثرانگشت را با لوگوی اپل در پشت دستگاه ادغام کند یا مانند اسمارت فون های الجی یا سری پیکسل، مکان جداگانه ای را در پشت دستگاه در اختیار سنسور اثرانگشت قرار دهد. اما اپل ثابت کرد که بدون داشتن سنسور اثر انگشت هم می‌توان امنیت داشت! برای امن کردن موبایلتان میتوانید از سنسور Face ID و دوربین با فناوری TrueDepth استفاده کنید. فناوری تشخیص چهره Face ID در اپل از سنسورهای بسیاری برای تشخیص چهره کاربر به وسیله فناوری سه بعدی استفاده میکند. طبق گفته اپل، بسیار سخت است که بتوانید این فناوری را گول بزنید یا نتوانید در تاریکی از آن استفاده کنید.

تفاوت ششم: راحتی اثر انگشت ممکن است از دست رفته باشد

در حالی که سیستم تشخیص چهره برروی آیفون ایکس امن تر از حسگر اثرانگشت در آیفون 8 می‌باشد  اطمینان کافی درباره اینکه  این کار راحت یا قابل اعتماد باشد وجود ندارد.در آیفون ایکس شما باید به آیفون ایکس خود نگاه کنید تا موبایل خود را باز کنید اما برای خیلی از کاربران سوالی که وجود دارد این است که اگر دارای عینک ، کلاه و .. باشند عملکرد این سیستم چگونه است. از همه مهم تر همچنان نمیدانیم که عملکرد این سیستم تخشیص چهره در نور شدید آفتاب و یا در تاریکی مطلق چگونه است اما مطمین هستیم که کمپانی اپل پول و سرمایه گذاری بسیاری برای این قابلیت کرده است تا آن را به بهترین شکل ممکن به کاربر ارایه دهد اما حسگر اثرانگشت تحت هیچ شرایطی تحت تاثیر عوامل خارجی قرار نمی‌گیرد.

تفاوت هفتم: اموجی های متحرک

در آینده ای نزدیک شما میتوانید از این اموجی های جذاب که اموجی های متحرک نامیده می شوند و شما میتوانید آنهارا در چت iMessage مشاهده کنید. این اموجی ها نه تنها زیبا هستند بلکه حرکات صورت شما را با دقت قابل توجهی پردازش میکنند. 12 شخصیت اموجی برای انتخاب وجود دارد. از جمله انواع حیوانات، یک ربات و بله! آقای پو هم در این اموجی ها حضور دارد.

در حالیکه شما نیازی به آیفون ایکس برای مشاهده این اموجی ها ندارید اما فقط کاربران آیفون ایکس میتوانند آنها را تولید کنند. شاید بپرسید چرا؟ به دلیل اینکه برای تولیداین اموجی ها نیاز به ردیابی پیشرفته چهره و دوربین TrueDepth دارید.

تفاوت هشتم: فقط آیفون ایکس قابلیت گرفتن سلفی پرتره را دارد

درست مانند آیفون 8 و 8 پلاس، آیفون ایکس هم میتواند عکس های پرتره با دوربین اصلی دوگانه خود ثبت کند. با این حال آیفون ایکس میتواند از حالت پرتره در دوربین سلفی خود نیز استفاده کند. این کار با سیستم TrueDepth امکان پذیر است که که اجازه می دهد ایفون ایکس عکس مورد نظر را از محیط اطراف جدا کرده و جلوه های هنری را به پس زمینه اضافه کند.

با استفاده از حالت پرتره در دوربین سلفی شما میتوانید جلوه های روشنایی را به حالت پرتره اضافه کنید. شما میتوانید برروی تصاویر خود حالت های مختلفی از جلوه های روشنایی استودیویی اعمال کنید. البته باید بگوییم که جلوه های  روشنایی در آیفون 8 پلاس تنها در دوربین اصلی قابل استفاده هستند ولی در آیفون ایکس شما میتوانید جلوه های روشنایی را در دوربین اصلی و دوربین سلفی اعمال کنید.

یکی از نکات برجسته ای که وجود دارد این است که شما میتوانید ابتدا تصویر پرتره مورد نظر خود را ثبت کرده وسپس جلوه های روشنایی را برروی آن اعمال کنید. به عنوان مثال میتوانید روشنایی تصویر خود را کم یا زیاد کنید یا تصویر زمینه عکس خود را کاملا مشکی کنید و اگر از نتایح راضی نبودید آن را حذف کنید.

تفاوت نهم: آیفون 8 پلاس عمر باتری بهتری دارد

شرکت اپل هیچوقت در کنفرانس های خود ظرفیت باتری آیفون های معرفی شده را نمی گوید اما مشخص شده است که سه مدل جدید آیفون چه مقدار در وبگردی، موسیقی ،زمان پخش فیلم میتوانند شما را همراهی کنند.عمر باتری آیفون ایکس بیشتراز آیفون 8 است اما برنده این رقابت آیفون 8 پلاس است که 2 ساعت عمر باتری بیشتری نسبت به آیفون ایکس دارد. در جدول زیر که بصورت رسمی از سوی اپل منتشر شده میتوانید عمر باتری موبایل های مورد نظر را مشاهده کنید.

تفاوت دهم: آیفون ایکس گرانترین آیفون معرفی شده در حال حاضر است

آیفون ایکس دارای یک طراحی خیره کننده ، صفحه نمایش با کیفیت OLED با حاشیه بسیار کم ، دوربین بسیار عالی و اموجی های متحرک است اما باید برای خرید آن هزینه بیشتری بپردازید. 999 دلار برای حافظه پایه 64 گیگابایت که در مقایسه با آیفون 8 پلاس 200 دلار گرانتر و در مقایسه با آیفون 8 مقدار 300 دلار گران تر است.قیمت نسخه 256 گیگابایت آیفون ایکس 1150 دلار می باشد که آن را تبدیل به گرانترین آیفون معرفی شده تا به امروز کرده است.

آیا این هزینه ارزش دارد؟ خب قطعا نظرات متفاوت خواهد بود و ما نمیتوانیم پاسخ قطعی به شما بدهیم تا زمانی که سه آیفون مورد بررسی قرار گیرند اما پاسخ به این سوال تا حد زیادی بستگی به نوع کاربردی شما دارد. آیفون ایکس یک موبایل لوکس است بنابر شما آن را فقط به خاطر تکنولوژی درون آن خریداری نخواهید کرد. شما با خرید این آیفون میدانید که پیشرفته ترین و بروزترین مدل آیفون در اختیار شماست و حس خوبی به شما می دهد در عین حال آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با قیمت های بسیار معقولانه تر نیز در دسترس هستند. بنابر این همه چیز به شما بستگی دارد.

نظر شما درباره این مطلب چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

حداقل انتظارات من از دو آیفون سالا بعد
۱ آیفون ۹ پلاس با طراحی بدون حاشیه و صفحه ۶،۵ و آیفون ۹ با صفحه ۵،۸
۲ تاچ ایدی زیر صفحه نمایش
۳ دوربین هم سطح بدنه و رفع ایراد های جزیی طراحی
۴ افزایش مگاپیکسل دوربین همونطور ک تو خبر ها بود. احتمالا ۱۶ مگاپیکسل
۵ قیمت معقول تر
۶

ahmad

موافقم

siavash-t

سلام. تو مقایسه قیمت گفتید که آیفون x از آیفون ۸ پلاس ۲۰۰ دلار گرانتر و از آیفون ۸ ۲۰۰ دلار گرانتره! احتمالا عدد دومی ۳۰۰ دلار نیست؟

علی شیخ زاده

واقعا درک نمیکنم ک چرا اپل میگه فیس آیدی از اثر انگشت سریع تره؟
اثر انگشت بدون اینکه گوشی رو حتی از جیب در بیاری ب سرعت آنلاک میکنه
اما فیس آیدی رو باید در بیاری کلید پاور رو فشار بدی تا صفحه روشن بشه بعد بگیری جلوی صورتت تا قفاه باز بشه بعد با انگشت سوایپ کنی تا اون حالت لاک اسکرین کنار زده بشه در عجبم چرا میگن فیس آیدی سریع تره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سید محمد گوهری
Telegram:@Seyedmohammad_gohariinstagram:__mohammad_Gohariمنتظر انتقادات وپیشنهادات شما هستیم