حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

10 ویژگی آیفون 10 (آیفون X) که برای اولین بار در صنعت موبایل استفاده شدند

آیفون اولیه اپل پیشرو در صنعت گوشی‌های هوشمند بود، رهبری که مثالی برای دیگران شد تا بدنبال آن بروند. بسیاری از اولین‌های صنعت موبایل را به نام خود ثبت کرد و حالا آیفون 10، ده سال پس از نسخه اولیه با ویژگی‌های جدید به روی صحنه می‌آید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شاید آیفون 10 همانند نسخه اولیه ساختار شکن نباشد اما چیزی که نمی‌توان آن را انکار کرد این است که اپل این گوشی هوشمند را پر از مواردی کرده که برای اولین بار مشاهده می‌شوند. ما 10 مورد از آن‌ها را در زیر جمع‌آوری کرده‌ایم:

1- Face ID

ممکن است از صورتتان برای قفل گشایی گوشی هوشمند خود استفاده کرده باشید و دفعات بسیاری در انجام این کار شکست خورده باشید.در سوی دیگر اپل تاریخی پر از انجام کارها بدرستی دارد و ما امیدواریم که Face ID از این قاعده مستثنی نباشد. یقینا Face ID یکی از چیزهایی است که برای اولین بار در صنعت گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، اولین باری که  از اسکن سه بعدی چهره برای  قفل گشایی گوشی هوشمند استفاده می‌شود، نکته قابل توجه این است که  با این ویژگی حتی اگر فراموش کرده باشید که صورتتان را اصلاح کنید  و یا عینک و کلاه بپوشید می‌توانید گوشی هوشمند خود را قفل گشایی کنید و یا حداقل اپل اینگونه وعده داده است.

2- نمایشگر True Tone بر روی گوشی هوشمند

این ویژگی در آیپدهای اپل شناخته شد و تکنولوژی بسیار خوبی است که محیط شما را اسکن کرده تا بفهمد در چه وضعیتی از نور قرار دارید، و وضعیت رنگ‌ها و رنگ سفید را  با توجه به آن بدرستی تنظیم کند. این قابلیت باعث می‌شود تا رنگ‌های نمایشگر آیفون  همیشه بدرستی نمایش داده شوند .

3- ضبط ویدیو با کیفیت 4K و نرخ فریم 60

اپل اولین شرکتی نبود که ضبط ویدیو با کیفیت 4K  را  به گوشی هوشمند خود اضافه کرد اما اولین شرکتی بود که بدرستی این کار را انجام داد، اولین شرکتی که ضبط ویدیوی 4K را بدون محدودیت در محصولات خود عرضه کرد و همچنین دارای اولین لرزشگر اپتیکال بود که بدرستی عمل می‌کرد. این بار آیفون 10 نام خود را به عنوان اولین گوشی هوشمند که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 را دارا است ثبت کرد. ویدیوهای ضبط شده با نرخ فریم 60 عالی بنظر می‌رسند مخصوصا زمانی که حرکات بسیار نرم بنظر می‌رسند. اگر انسان خلاقی هستید می‌توانید ویدیوهای 4k 60F را به ویدیوهایی با نرخ فریم 25 تبدیل کنید که  با این کار صاحب یک ویدوی آهسته شده‌ایید.

4- ویدیوهای آهسته با کیفیت 1080p و نرخ فریم 240

حالا می‌توانید ویدیوهای آهسته با کیفیت 1080p و نرخ فریم خارق‌العاده 240 ضبط کنید. سال گذشته آیفون‌ها توانایی ضبط ویدیوهای آهسته با کیفیت یکسان اما نرخ فریم 120 را دارا بودند، آیفون 10 اولین گوشی هوشمندی است که توانایی ضبط ویدیو در این کیفیت و نرخ فریم بسیار آهسته‌ی 240 را دارا است.

5- حالت Portrait Lighting

اپل همگان را با این ویژگی جدید غافل‌گیر کرد. پس از حالت پرتره سال گذشته، Portrait Lighting دیگر در رابطه با حالت بوکه در تصویر نیست بلکه در رابطه با روشنایی پرتره است، یکی دیگر از عوامل کلیدی برای یک عکاسی عالی.

6- Animoji

جالب‌ترین ویژگی جدید در آیفون 10  این است که این گوشی هوشمند Animoji را  در پیام‌رسان اپل دارا است. دوربین جلویی مجهز به TrueDepth  جادوی این ویژگی جدید است و حرکت 50 عضله در صورت را  اسکن و با نقشه برداری از آنان شخصیتی بامزه را بوجود می‌اورد، آواتاری که حرکات صورت شما را دنبال می‌کند. حتی می‌توان پیامی را  به این شخصیت‌ها اختصاص داد  و چرا خودتان را به شکل یک Animoji سخنگو در نیاورید؟!

7- دوربین سلفی TrueDepth

دوربین سلفی TrueDepth خود به تنهایی به عنوان یک ویژگی اولین باری است که در صنعت گوشی‌های هوشمند وجود دارد. یک دوربین 7 مگاپیکسلی اما با داشتن برخی قدرت‌های خاص که باعث درخشیدن آن می‌شود. این دوربین سلفی‌های زیبا با پس زمنیه‌های بوکه و مات و چهر‌های شارپ تولید می‌کند.

8- فلش LED چهارگانه  با قابلیت Slow Sync

آیفون 7 دارای قابلیت فلش 4 گانه بود، پس قسمت جدیدی که وجود دارد ویژگی Slow Sync است، این ویژگی شاتر با سرعت پایین را با تابش نور در زمان کم  ترکیب می‌کند. این ویژگی در محیط کم نور بسیار مفید است بخصوص زمانی که خواهان این هستید که سوژه‌ی روشن به همراه پس زمینه واضح داشته باشید، فلش چهارگانه اجازه روشن سازی سوژه به صورت دو برابر یکنواخت‌تر را می‌دهد.

9- اولین پردازنده با موتور هوش مصنوعی

پردازنده‌ی A11 Bionic اولین پردازنده صنعت گوشی‌های هوشمند است که دارای موتوری جداگانه برای پردازش‌های هوش مصنوعی است. تولید کننده‌ی چینی، شرکت هواوی ویژگی مشابه را معرفی کرده است اما اپل با عرضه آیفون 10 به همراه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس آن را شکست خواهد داد. این موتور بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری جادویی آیفون 10 را ممکن می‌سازد.

10- اولین گوشی هوشمند بدون داشتن قسمت پایینی

آیفون 10 اولین گوشی هوشمندی است که در قسمت پایین خود هیچ بخشی بجز نمایشگر را ندارد. ما این موضوع را دوبار چک کرده‌اییم و تمام گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه مانند گلکسی اس8 و یا اسنشال فون قسمتی کوچک در پایین خود دارا هستند اما این موضوع برای آیفون صدق نمی‌کند.

نظر شما درباره ویژگی‌های گفته شده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

اولین پردازنده هوش مصنوعی رو که هواوی بیچاره ساخته با یک میلیارد و 200 میلیون ترانزیستور بیشتر بعد الان ایفون چطور اولین شده؟ و از کجا میدونید بهتر خواهد بود؟

علی شیخ زاده

در کل اکثر قابلیت های ایفون 10 رو اندرویدی ها از قبل داشتن و نمیشه اسمشو گذاشت نوآوری یا انقلابی
اما چیزی که هست به خوبی ایفون 10 نداشتن قابلیت ها رو

ahmad

اره جان من شما آیفون نخر ایفون مزخرفه تا زمانی که ایفون برخی قابلیت های گوشیهای اندرویدی رو نداشت بلد بودین بکوبین الان که هم نو آوری داره و هم دیگه ضعف های گذشته رو برطرف کرده اینجور کامت بذارین اصلا نمیشه شمارو درک کرد

علی شیخ زاده

آقا احمد میشه بگی کی آیفون رو کوبید؟ کسی گفت ایفون بده؟ خوبی؟

ahmad

کامنتت رو دوباره بخون و هی بگو اندرویدیها قبلا داشتن لطفا بگو بهم کدوم یک از این قابلیتها رو اندرویدی ها داشتن

Jb

ویژگی 4k 60fps اصلا به نظرم کاربردی نیست چون ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه فیلم برداری میکنه که حافظه گوشیت رو تو ۳ دقیقه پر میکنه و در ضمن hdr اصلا روش اعمال نمیشه
قابلیت ترو تون بسیار عالیه اما توی سامسونگ ها هم مشابهش چنین چیزی به کار رفته( اونطور که دیسپلی میت میگه ولی به این دقت نیست )
حالت پرتره لایتینگم نرم افزاراش برای اندروید هست

Peiman

قابلیت 8 خیلی عالی و کاربردیه

علی شیخ زاده

همه قابلیت هاش خوبن

ahmad

شماره ۹ رو هوواوی هم معرفی کرد ولی منظور این بوده که اولین گوشی با این پردازنده و با توجه به اینکه هوواوی یک گوشی با این پردازنده معرفی نکرده پس مقام دومه در حالی که اپل زودتر معرفی کرد معلومه خیلی وقت پیش روش کار میکرده در کل قبلا هم گفتم مشکل قیمت و یکم طراحی رو بذا ین کنار فکر میکنم بهترین و نوآورانه ترین گوشی سال باشه

علی شیخ زاده

کامنتم رو 10 بار خوندم و هیچ جا نگفتم ایفون بده شما خیلی دوست داری اینجوری برداشت کنی و بحث راه بندازی مشکل طرز فکر خودته
همه میدونن صفحه اولد تشخیص چهره واقعیت افزوده شارژ سریع شارژ بیسیم طراحی بی حاشیه فیلم برداری4کی و تصویر برداری سوپر اسلو از قبل تو اندرویدی ها بوده همون طور که در کامنت قبلم هم گفتم بوده اما به خوبی ایفون ایکس نبوده کجاش اشتباهه و کجاش ایفون رو کوبیدم؟

mTAAHAAm

لطفاً کلمه«قافلگیر» را درست کنید.
«غافلگیر »درسته.

Mohammadsoly

۳تاشو قبول دارم و کاربردیه.اون ایموجی چی هست دیگه!!؟

Sadeghh

قابلیت 7 رو که s8 هم داره
سلفیش بوکه میگیره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید