حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 2017: آیفون 8 و آیفون 8 پلاس دارای پردازنده و دوربین جدید در یک صفحه نمایش قدیمی!

در حالی که امشب ستاره‎‌ی مراسم معرفی کمپانی اپل، بعداز 10 سال فعالیت در این عرصه، آیفون ایکس بود، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نیز به نوعی نسبت به سری قبل خود پرچمدار به حساب می‌آمدند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیفون 8 و 8 پلاس با یک طراحی جدید نسبت به قبل ظاهر شدند و پشت و جلوی این گوشی‌ها دارای یک صفحه‌ی شیشه‌ای می باشد. جدیدترین چیپ‌ست A11 Bionic شش هسته‌ای به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی‌ها فعالیت می کند و دارای دوربین اصلی و سلفی جدید و بلندگوهای استریو می‌باشد. صفحه‌نمایش 4.7 اینچی این گوشی‌ها همانند آیفون 7 و 7 پلاس می باشد.

همچنین در این گوشی قابلیت‌هایی از قبیل صفحه‌نمایش با لمس سه‌بعدی، Cinema Wide Color Gamut و True Tone می‌باشد ولی رزولوشن آن بدون تغییر باقی مانده که دارای رزولوشن Retina می‌باشد.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از نظر طراحی همانند سری‌های قبلی خود بوده با این تفاوت که به جای پنل پشتی آلومینیومی، دارای یک پنل پشت شیش‌ای یکپارچه می‌باشد و قاب آلومینیومی دور گوشی از سری 7000 است. اپل در این مورد می‌گوید که شیشه همواره در هر گوشی هوشمند از دوام بیشتری برخوردار است.

این دو گوشی در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی مات و مشکی (Jet Black)، رزگلد جدید عرضه خواهند شد.

دوربین‌ها رزولوشن 12مگاپیکسلی خود را حفظ کرده‌اند اما اپل در این مورد ادعا می‌کند که در پنل پشتی شیشه‌ای خود یک ISP بهبود یافته برای دوربین اصلی قرار داده است. تراشه‌‌ی A11 Bionic با این هدف در قلب این گوشی فعالیت می‌کند که سرعت فوکوس اتوماتیک در نور کم، کیفیت تصویر و سرعت تصاویر پویا را در گوشی افزایش دهد. از همه مهم‌تر، دوربین این گوشی قادر است، فیلمبرداری با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه و یک رزولوشن 1080 پیکسلی با سرعت 240 فریم بر ثانیه را ضبط و ذخیره نماید.

دوربین اصلی آیفون 8 و 8 پلاس، 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 می‌باشد. دوربین سلفی آیفون 8 پلاس دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.8 است.

قابلیت Tele photo در آیفون 8 پلاس دارای یک ویژگی جدید بنام نورپردازی پرتره است. دوربین دوگانه در آیفون 8 پلاس صحنه را اسکن کرده، چهره‌ی سوژه را شناسایی می کند و در زمان واقعی منحنی Tone را تنظیم کرده تا تصاویر روشن تر شوند و حتی شما می‌توانید پس از گرفتن عکس این تنظیمات را به صورت دستی تغییر دهید.

طبق معمول، کمپانی اپل در این مدت درحال ساخت یک چیپ‌ست جدید برای گوشی‌هایی که امروز معرفی کرد، بود و در این بین بجای چیپ‌ست A10 fusion از چیپ‌ست A11 Bionic با پردازشگر اختصاصی خود اپل، استفاده کرده است.

تراشه‌ی A11 Bionic دارای دوهسته‌‌ی قدرتمند بوده که 25 درصد سریعتر از A10 Fusion کار می‌کند و چهار هسته‌‌ی دیگر 70 درصد سریعتر از دوهسته‌ی کم قدرت پردازنده‌ی A10 Fusion می‌باشند.

پردازشگر گرافیکی اولین محصولی است که توسط اپل ساخته شده و از 3 هسته تشکیل شده است و عملکرد آن 30 درصد سریع تر نسبت به پردازنده گرافیکی A10 Fusion می‌باشد.

جا دارد در اینجا صحبتی درمورد قابلیت شارژ بی‌سیم این گوشی‌ها بکنیم که واقعا این قابلیت برای گوشی‌های آیفون لازم بود و تا 50 درصد را در مدت زمان 30 دقیقه شارژ می‌نماید.

گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در تاریخ 15 سپتامبر پیش‌ فروش شده و در 22 سپتامبر عرضه‌‌ی مستقیم آنها آغاز خواهد شد.

نسخه‌ی پایه‌ی این دو گوشی با حافظه‌ی 64 گیگابایتی می‌باشد که آیفون 8 با حافظه‌ی 64 گیگابایتی با قیمت 699 دلار به فروش خواهد رسید و آیفون 8 پلاس با حا‌فظه‌ی 64 گیگابایتی با قیمت 799 دلار فروخته خواهد شد. این قیمت‌ها، قیمت پایه‌ی این گوشی‌ها می‌باشد که با بیشتر شدن حافظه‌ی داخلی آن‌ها بالطبع قیمتشان نیز افزایش می‌یابد.

 

نظرشما درمورد این دوگوشی تازه وارد کمپانی اپل چه می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

درسته هنوز پنل ips داره اما ممکنه بهبود هایی رو داشته باشه. خدا کنه همینطور باشه چون اصلا پنل iphone7 نمیپسندم

ahmad

صفحه نمایش ‌ips آیفون از بهتریناس

Peiman

وقتی ips ایفون 7 کنار amoled اس 8 قرار بدی اون موقع ک تفاوت احساس میکنی

علی شیخ زاده

در واقع خدا به اپل رحم کرد که ایفون اکس رو به عنوان یه برگ برنده معرفی کرد

Sadeghh

الان تو ایران آیفون 7 داره به قیمت آیفون 8 فروخته میشه
اگه آیفون 8 بیاد ایران متاسفانه قیمتش خیلی بیشتر از قیمت واقعیش هست، حتی بعد از تموم شدن دوران حباب قیمتیش…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h