حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه آیفون 8 و آیفون X؛ کدامیک برای خرید مناسب‌تر است

سرانجام شب گذشته و در مراسم سپتامبر شاهد رونمایی اپل از سه گوشی جدید یعنی آیفون X و آیفون 8 و 8 پلاس بودیم. اما به واقع کدام‌یک از این سه گزینه‌ی مناسب‌تری نسبت به دیگری است و ارزش خرید بالاتری دارد؟ (باتوجه به قیمت و مشخصات) در ادامه همراه ترنجی باشید تا به این موضوع بپردازیم و یک مقایسه کلی را بین آیفون‌های جدید انجام دهیم.

البته ممکن است هر کس بسته به سلیقه یکی را انتخاب کند و زیاد اهمیتی به مقایسه بین این سه دستگاه ندهد اما بهتر است ابتدا فعالیت‌های روزانه خودمان را بررسی کنیم و سپس تصمیم بگیریم تا بی جهت پول زیادی را نپردازیم. توجه کنید که آیفون X از سوم نوامبر و آیفون 8 از بیست و دوم سپتامبر برای فروش عرضه می‌شود و اگر مورد اول را می‌خواهید بایستی بیشتر صبر کنید و فراموش نکنید که تولید آن هم محدود است حتی در رنگ‌بندی.

بدنه شیشه‌ای

اجازه بدهید ابتدا آیفون 8 را با نسل قبلی خود یعنی آیفون 7 مقایسه کنیم؛ به طور کلی نسل جدید از لحاظ سخت افزاری ارتقا پیدا کرده و پیشرفت‌هایی را داشته است اما در عین حال توصیه می‌کنیم اگر در حال حاضر آیفون 7 دارید، آن را نگه دارید و برای آیفون سال آینده منتظر بمانید. طراحی بدنه این بار تغییر کرده است و شیشه جایگزین فلز شده و قابلیت‌های جدیدی مانند شارژ بی‌سیم هم اضافه شده است.

باتری آیفون ایکس

در بخش سخت افزار هم اپل بروزرسانی‌هایی را انجام داده است و تراشه‌ی 6 هسته‌ای (2+4) A11 را به جای A10 به کار برده است که سرعت پردازش آن به مراتب بیشتر است ولی عمر باتری هر دو دستگاه تقریبا برابر است و تغییر نکرده. البته صفحه نمایش آیفون 8 کارایی بهتری دارد و در برابر نور محیط قوی‌تر عمل می‌کند.

همانطور که گفتیم آیفون X رنگ بندی محدودی دارد و شما می‌توانید تنها بین دو رنگ خاکستری و نقره‌ای یکی را انتخاب کنید و دیگر خبری از رنگ طلایی نیست. قیمت آن نیز چندان کم نیست و برای نسخه 64 و 256 گیگابایت بایستی به ترتیب 999 و 1149 دلار هزینه کنید. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به حذف شدن سنسور اثر انگشت و جایگزینی آن با Face ID اشاره کرد که روش بازکردن گوشی و امنیت آن را تغییر می‌دهد.

تنها فرق بزرگی که بین آیفون 8 پلاس و آیفون X وجود دارد، صفحه نمایش OLED لب به لب است و به نظر نمی‌رسد دهمین آیفون برتری خاص دیگری داشته باشد و پیشنهاد می‌کنیم با این اختلاف قیمت، آیفون 8 پلاس را خریداری کنید. نسخه 64 گیگابایت این گوشی هوشمند 799 دلار است و می‌توانید 200 دلار ذخبره کنید و این اختلاف قیمت در نسخه 256 گیگ هم وجود دارد.

نظر شما چیست؟ شما کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید و علاقه به خرید آن دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

آیفون x که بهتر است ولی فاکتور قیمت هم هست

علی شیخ زاده

به نظر من اپل بعد از 4 سال طراحی رو تغییر داده و چون اولین گوشی بی حاشیه ios. هست و میدونه مردم اشتیاق به خرید ایفون جدید با طراحی متفاوت دارن قیمتش رو خیلی بالا تعیین کرده سال آینده که شرکتای اندرویدی همه بی حاشیه شدن و ایفون بی حاشیه هم عادی شد و همچنین این طراحی پخته تر شد قیمتش منصفانه خواهد شد پیشنهاد منم خرید ایفون 8 هست و برای کسانی که تازه میخوان سمت ios برن حتی خرید ایفون های فعلی هست چون قراره 100 دلار ارزون تر شن

ahmad

پول باشه قطعا ایکس

Morimf

صددرصد ایفون x خیلی طراحی و ظاهرش از ایفون 8 و 8 پلاس بهتر و قشنگتره.ایفون 8 و 8 پلاس اصلا طراحی و ظاهرش رو دوست ندارم هیچ تغییری نسبت به ایفون های قبلی نداشته ولی ایفون x واقعا زیباست.الان که همه سازنده های بزرگ دارن گوشیای با حاشیه کم و بدون حاشیه میسازن واقعا ایفون 8 طراحی خوبی نداره و به نظرم باید مثله ایفون x بدون حاشیه طراحی میشدن.اخه چیه این همه حاشیه…
Htc و سونی هم مثله ایفون طراحیه گوشیاشون با اون حاشیه زیاد چنگی به دل نمیزنه.واقعا LG و سامسونگ با طراحی s8 و s8 پلاس و v30 ترکوندن دیگه نوت8 که دیگه جای خود داره و فوق العادست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی