حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویر ثبت شده، عملکرد ویژگی‌ تغییر روشنایی عکس‌های پرتره در آیفون X و آیفون 8 پلاس را نمایان می‌کنند

اگر شما هم یکی از کاربران اپل محسوب می‌شوید، حتما تاکنون با ویژگی دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس آشنایی دارید. این قابلیت باعث می‌شود بتوانید پس زمینه تصاویر گرفته شده را مات کنید و یا به عکاسی بوکه بپردازید. حال اپل در هنگام معرفی آیفون‌های 2017 قابلیتی جدید را به حالت عکاسی پرتره افزوده است تا شما را قادر سازد با تغییر روشنایی پس زمینه تصویر، اثری چشمگیرتر را ثبت نمایید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در نگاه اول مسلما این قابلیت جذاب به نظر می‌رسد، اما آیا تصاویر ثبت شده نیز رضایت بخش هستند؟ خب برای یافتن پاسخ، شما را به تماشای نمونه تصاویر گرفته شده دعوت می‌کنیم:

همان طور که مشاهده کردید، حالت Studio Light چهره سوژه را روشن‌تر می‌کند و این در حالیست که حالت Contour Light سعی دارد تا با برجسته کردن بعضی نقاط و ایجاد سایه، چهره را از پس زمینه عکس متمایز کند. همچنین حالت Stage Light نیز برای به دست آوردن نتیجه‌ای قابل قبول، پس زمینه‌ای صاف و مشکی را در پشت سوژه ایجاد می‌کند که البته پس از ثبت تصویر قابلیت اصلاح و یا حذف آن هم وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که این حالت‌ها فیلتر نبوده و به به واسطه پردازش تصویر توسط دوربین دوگانه و سخت‌افزار جدید اپل در داخل آخرین آیفون‌ها اعمال می‌شوند. شاید به همین دلیل است که آیفون 7 پلاس پس از دریافت بروزرسانی سیستم عامل iOS 11 نیز این ویژگی را دریافت نمی‌کند که البته امیدواریم این طور نباشد.

در حالی که قابلیت تغییر روشنایی تصاویر پرتره هنوز در نسخه بتا به سر می‌برد، اما نتایج امیدوار کننده است. نظر شما در این باره چیست؟ آیا این قابلیتی است که شما را به خرید آیفون‌های جدید مجاب کند؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

هیچ چیز منو مجاب به خرید یه گوشی 1150 دلاری نمیکنه آخه هرچقدم که خوب باشه بازم یه گوشی موبایله. ?
و مهم تر از همه اینکه پولشو ندارم. ???

iphone king

بهترين دوربين موبايلي دنيا
پيشرفته ترين گوشي در حال حاضر
سريعترين پردازنده
عاليه اين گوشي

Dariushrd

امکانات دوربینش خیلی خوووبه…اما با توجه به قیمتش کلا باید قیدشو زد…برا کسایی خوبه که ۸میلیون براشون پول خورده

Peiman

جدا یه فکر به حال سیستم نمایش عکس ها بکنید واقعا ازار دهندس

ahmad

نمیدونم چرا یه جورایی به دوربینش امیدوارم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا