حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی قابلیت Face ID در آیفون X

نوشته

6 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

ساعتی پیش اپل رسما از سه آیفون جدید خود رونمایی کرد و در مراسمی که برگزار شد به تشریح قابلیت‌های جدید آن‌ها پرداخت. در ادامه قصد داریم که به بررسی ویژگی Face ID که در آیفون X وجود دارد بپردازیم.

با حذف شدن سنسور اثر انگشت و دکمه هوم از آیفون X به علت طراحی بدون حاشیه، اپل اقدام به تعریف قابلیت جدید به نام Face ID نموده است تا جای خالی اثر انگشت را برای کاربران پر کند و همین‌طور امنیت را بالا ببرد. بر اساس آنچه که این شرکت ادعا می‌کند، این حسگر قابلیت تشخیص بسیار بالایی دارد.

زدن مو، گذاشتن کلاه و یا زدن عینک تاثیری بر این سنسور نمی‌گذارد و خطای بسیار پایینی دارد به گونه‌ای که دقت آن یک در میلیون است که دو برابر بیشتر از دقت سنسور اثر انگشت می‌باشد. البته در صورتی که شما برادر یا خواهر دو قلو دارید، اپل پیشنهاد می‌کند که از این روش استفاده نکنید و مانند گذشته برای آیفون X خود پین قرار بدهید.

با این قابلیت شما می‌توانید تنها با نگاه کردن به آیفون X قفل آن را باز کنید و البته می‌توانید بدین وسیله امنیت دیگر حساب‌هایتان را هم تامین کنید. اپل در دهمین آیفون، موتور پیشرفته‌ای را برای این ویژگی به کار گرفته است تا سرعت کار با آن بسیار بالا باشد، از این قابلیت می‌توانید هنگام پرداخت با اپل پی هم استفاده کنید تا خرید آسان‌تری داشته باشید. این ویژگی برای توسعه دهندگان هم در دسترس است که موجب می‌شود شاهد استفاده از آن در دیگر برنامه‌های اپ استور باشیم. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

کاش بی نقص کار کنه

hamidreza2000m

flood illuminator چیه؟

علی شیخ زاده

سوال اینجاست که اگه ناخواسته چشمت به گوشی بخوره و اصلا قصد لاک کردن گوشی رو نداشته باشی به عبارتی اصلا حواست نباشه تکلیف چیه؟ اگه فقط قصدت چک کردن ساعت باشه چی؟ آیا فکری کرده واسه این موضوع؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی