حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با همه‌ی ویژگی‌های جدید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس آشنا شوید

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | مطالب ترنجی

سرانجام در شب گذشته، اپل از آیفون‌های جدید خود رونمایی کرد. در کنفرانسی که برگزار شد، شاهد رونمایی از سه مدل جدید با نام‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X (آیفون ۱۰) بودیم. در نگاه اول، آيفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بسیار شبیه به مدل‌های سال ۲۰۱۶ هستند اما در پشت این دو گوشی،‌ شاهد استفاده کامل از شیشه هستیم که ما را به یاد آیفون ۴ و ۴ اس می‌اندازند. قصد داریم که در ادامه، به ویژگی‌های جدید آيفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بپردازیم.

این دو گوشی جدید کوپرتینویی‌ها، با ویژگی‌ها‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدیدی عرضه شده‌اند که برای اولین بار، شاهد استفاده از آنها در آیفون هستیم. برای مثال، بالاخره شاهد استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم در گوشی‌های اپل هستیم.

ویژگی‌های جدید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس


۱. بدنه‌ی شیشه‌ای

همانطور که می‌دانید، اپل از طراحی شیشه‌ای در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس استفاده کرده است. استفاده از شیشه در پشت دستگاه، ما را به یاد آیفون ۴ و آیفون ۴ اس می‌اندازد. اپل ادعا می‌کند که صفحه‌های شیشه‌ای پشت، توسط یک ساختار فولاد و مس داخلی تقویت می‌شوند که آن را به «بادوام‌ترین شیشه‌ای که تاکنون در یک گوشی هوشمند استفاده شده‌است»، تبدیل می‌کند.

همچنین رنگ‌های زیبایی بر روی این گوشی‌ها با استفاده از فرایند رنگ ۷ لایه‌ای نشان داده می‌شوند که آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را برجسته و زیبا می‌کند.


۲. شارژر بی‌سیم

شما می‌توانید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس خود را به‌راحتی با یک شارژر بی‌سیم که از Qi پشتیبانی می‌کند، شارژ کنید. اپل با تولیدکنندگان شارژرهای بی‌سیم Qi مختلفی همکاری می‌کند تا محصولات آنها در اپل استور عرضه شود. همچنین در اوایل سال جاری میلادی، شارژر اپل AirPower عرضه خواهد شد که می‌تواند به‌طور همزمان، آیفون، اپل واچ و ایرپادهای شما را به‌طور بی‌سیم شارژ کند.

با وجود فناوری شارژ سریع، در حدود ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد از باتری شارژ می‌شود و دیگر نیاز نیست تا مدت زیادی برای شارژ آیفون خود منتظر باشید.


۳. چیپست A11 بایونیک جدید

A11 بایونیک، چیپست شش هسته‌ای جدید اپل، عملکرد بسیار خوبی بر روی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس دارد. در مقایسه با A10 سال گذشته، این چیپست دارای چهار هسته‌ی عادی و دو هسته قدرتمند است که هر کدام به ترتیب ۷۰ و ۲۵ درصد سریع‌تر هستند.

A11 بایونیک همچنین به یک کنترل‌کننده عملکردی مجهز شده که اجازه می‌دهد تا همه‌ی شش هسته به‌طور همزمان مورد استفاده قرار گیرند. هنگام استفاده از شش هسته، پردازنده ۷۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است.


۴. دوربین‌های بهبود یافته

در نگاه اول، دوربین‌های آيفون ۸ و آیفون ۸ پلاس شبیه به مدل‌های سال گذشته هستند. آیفون ۸ به یک دوربین استاندارد ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه‌ی دیافراگم f/1.8 مجهز شده‌است. مدل بزرگ‌تر نیز علاوه بر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو با اندازه دیافراگم f/2.8 نیز دارد.

اپل می‌گوید که این دوربین‌ها جدید هستند و نسبت به مدل‌های قبلی، بزرگ‌تر و سریع‌تر هستند. سنسور RGB، می‌تواند ۸۳ درصد نور بیشتری جذب کند و در هنگامی که نور کمی وجود دارد، عملکرد بهتری داشته باشد.

همچنین یک ISP (پردازش سیگنال تصویر) بهبود یافته نیز در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس وجود دارد که توانایی شناسایی عناصری را که در صحنه‌ای که در حال عکس‌برداری هستید، دارد. این ISP همچنین می‌تواند پردازش پیکسل پیشرفته، عکس‌برداری گسترده رنگی،‌ فوکوس خودکار سریع‌تر و تصاویر HDR بهتری را ارائه دهد.

به لطف رمزگذاری ویدیوی جدید اپل که هر فریم را در بخش‌های کوچک آنالیز و هر کدام را تشخیص می‌دهد و در نهایت کیفیت ویدیو را بهینه‌سازی می‌کند، کیفیت فیلم‌برداری دستگاه بالا رفته است. علاقه‌مندان به ویدیوهای اسلوموشن می‌توانند ویدیوهای ۲۴۰ فریم بر ثانیه را با کیفیت 1080p ضبط کنند که دو برابر فریم بیشتری نسبت به آیفون ۷ دارد.


۵. نورپردازی پرتره

نورپردازی پرتره (حالت پرتره)، یکی از ویژگی‌هایی است که مختص به دوربین دوگانه آیفون ۸ و آیفون X است. این ویژگی استفاده از الگوریتم‌های تشخیص عمق چیپست A11 بایونیک را ممکن می‌سازد. این قابلیت، به‌طور هوشمندانه چهره‌ی سوژه‌ی شما را برش می‌دهد و به‌منظور تنظیم نور صحنه، نور محیط و تکنیک‌های دیگری که مورد استفاده‌ی عکاسان حرفه‌ای است، نورپردازی را دستکاری می‌کند.


۶. صفحه‌نمایش با فناوری True Tone

به‌نظر نمی‌رسد که صفحه‌نمایش‌های ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به‌طور کامل با نسل قبلی فرق داشته باشد اما اپل، صفحه‌نمایش آیفون‌های جدید را مقداری بهبود داده‌است. این دو صفحه‌نمایش، در حال حاضر به فناوری True Tone این شرکت مجهز شده‌اند؛ با وجود این فناوری، نور سفید در زیر هر منبع نوری به‌درستی نمایش داده می‌شود. برای مثال، هنگام خواندن یک کتاب الکترونیکی، صفحه‌نمایش شبیه به یک کاغذ سفید خواهد شد.


۷. بلندگوهای استریو عالی

آیفون ۷ و ۷ پلاس، اولین گوشی‌های اپل بودند که به بلندگوهای استریو مجهز شده بودند. اپل اقدام به حذف جک هدفون کرد اما بلندگوهای استریوی عالی را روی آیفون ۷ و ۷ پلاس قرار داد. آیفون ۸ و ۸ پلاس، دارای بلندگوهایی با ۲۵ درصد صدای بالاتر هستند. همچنین این بلندگوها، دارای یک پایه‌ی عمیق‌تر هستند.


۸. بلوتوث ۵.۰

با استفاده از آخرین فناوری بلوتوث، نسل جدید آیفون‌های اپل توانایی انتقال داده با دو برابر سرعت بیشتر نسبت به دستگاه‌های مجهز به بلوتوث ۴.۲ و از فاصله‌های بزرگتر را دارد.


۹. مدل پایه ۶۴ گیگابایتی

آیفون‌های جدید اپل قرار است که تنها در دو حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شوند. حافظه‌ی مدل پایه در مقایسه با مدل پایه آیفون ۷ (۳۲ گیگابایت)، دو برابر شده‌است.


نظر شما درباره‌ی ویژگی‌های جدید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

همه چیز خوبه

ahmad

به جز طراحی بقیه عالی

علی شیخ زاده

قابلیت 5 رو خیلی دوس دارم

Yas

دوربينهاشون ك خيلى انتظار نميره بهترشده باشه
اسپيكر و شارژ سريع هم ك بلخره پاش به ايفون باز شد
اين دوتا برا من جالب بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی