حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با همه‌ی ویژگی‌های جدید آیفون X آشنا شوید

سرانجام بعد از کلی انتظار اپل از دهمین گوشی هوشمند خود، آیفون X رونمایی کرد؛ این دستگاه را می‌توان قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین آی دیوایس تا به امروز دانست که البته قیمت چندان پایینی هم ندارد و تولید آن هم محدود است. در ادامه قصد داریم به جدیدترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های پرچمدار تازه معرفی شده‌ی این شرکت آمریکایی بپردازیم پس با ترنجی همراه باشید.

مطمئنا شب گذشته اخبار زیادی را پیرامون آیفون‌های جدید شنیده‌اید اما در این مطلب قصد داریم جامع‌تر به این دستگاه نگاه کنیم و درباره‌ی ویژگی‌های جدید آن که تیم کوک و فیل شیلر مانور زیادی بر روی آن‌ها دادند، صحبت کنیم.

1. بازگشت به گذشته با طراحی شیشه‌ای:

اپل شب گذشته با معرفی آیفون X نشان داد که بار دیگر و بعد از هفت سال به طراحی سابق خود در آیفون 4 بازگشته است و دوباره تصمیم گرفت تا پشت دستگاه را با شیشه مزین کند. در پرچمدار جدید این شرکت، پشت و روی دستگاه از جنس شیشه است و فقط فریم دور آن فلزی باقی مانده، البته در زیر این بخش، از دو فلز فولاد و مس جهت مقاومت بیشتر استفاده شده است تا بتواند این شیشه را حسابی بادوام و خوش ساخت کند.

اپل آیفون X

با قیمت بالایی که این دستگاه دارد، هر کسی جرئت نمی‌کند مقاومت آن را تست کند تا بتوانیم از میزان استحکام بدنه‌ی آن مطلع شویم، اما در نگاه اول و بر اساس ادعاهای اپل، می‌توانیم آن را مقاوم و خوب توصیف کنیم.

صفحه نمایش

2. طراحی لب به لب صفحه نمایش:

به لطف طراحی بدون حاشیه‌ی آیفون X درصد صفحه به بدنه در این گوشی هوشمند عدد 82 را رد کرده است و حتی از شیائومی Mi Mix 2 نیز کم حاشیه‌تر است. البته صفحه نمایش آیفون در مقابل دیگر رقبای بدون حاشیه خود مانند گلکسی نوت 8 و ال‌جی V30 چندان بزرگ نیست و همین موجب شده که این درصد اینقدر بالا باشد.

صفحه نمایش

این طراحی چندان کم هزینه نیز نبوده است و باعث شده که دکمه هوم و سنسور اثر انگشت در آیفون جدید وجود نداشته باشند. اپل نیز در مقابل دست به تعریف Face ID و کلید مجازی زده است تا جای خالی آن‌ها را پر کند. امنیت و سرعت بیشتر و همچنین راحتی کار با Face ID از جمله ویژگی‌هایی است که این شرکت را قانع به حذف اثر انگشت کرده است اما برای اطمینان بایستی تا بررسی‌های دقیق‌تر صبر کنتیم.

Face ID در اپل آیفون X

3. دوربین دوگانه سریع با عملکرد بهتر:

در پشت آیفون X شاهد یک دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی هستیم که از فیلترهای رنگ متنوع‌تری استفاده می‌کند و البته به لطف ARKit می‌تواند عمق تصویر را هم ثبت کند. OIS یا همان لرزشگیر دست اپتیکال نیز تاثیر به سزایی در کیفیت تصاویر ثبت شده دارد و با توجه به فاصله کانونی f/1.8 می‌توان انتظار عملکرد خوبی را در تاریکی از دوربین این دستگاه داشت.

دوربین

ISP آیفون X نیز ارتقا پیدا کرده است که باعث می‌شود فوکوس خودکار سریع‌تر، محدوده وسیع‌تر، آنالیز دقیق پیکسل‌ها و عکاسی HDR باکیفیت‌تری را شاهد باشیم. البته این موتور جدید سرعت فیلم‌برداری بسیار بالایی دارد و می‌تواند در حالت فول اچ‌دی با سرعت 240 فریم بر ثانیه و در حالت 4K نیز با سرعت 60 فریم به فیلم‌برداری بپردازد.

بدنه شیشه‌ای

4. حالت پرتره با قابلیت‌های متنوع:

حالت پرتره در آیفون‌های جدید این اجازه را به کاربر می‌دهد که میزان نور را تغییر دهد و بعد از ثبت تصویر به ویرایش آن با ابزارهای گوناگون بپردازد. الگوریتم‌های زیادی مانند عمق تصویر در تراشه اپل A11 برای به انجام رساندن این وظیفه در نظر گرفته شده است و می‌توانید حتی چهره‌ها را جابجا کنید و فیلتر‌های مختلف بسیار کارآمد هستند.

5. حالت پرتره در دوربین سلفی:

حالت پرتره که در بخش قبلی بیان کردیم، این‌بار به دوربین جلو نیز آمده است و کاربر می‌تواند به ویرایش تصویر خود بپردازد و از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بهره ببرد.

6. پردازنده‌ی A11:

نسل جدید پردازنده‌های 64 بیتی اپل 6 (4+2) هسته دارد و گفته می‌شود که 70 درصد نسبت به نسل قبلی خود یعنی A10 که در آیفون 7 به کار گرفته شد، سریع‌تر و قدرتمندتر است. برای اطمینان از این صحبت‌ها بایستی منتظر تست‌ها و بنچمارک‌های این گوشی هوشمند باشیم. بی‌شک سرعت پردازش این تراشه بر روی کارکرد آیفون X و نرم‌افزارهای آن مانند Face ID تاثیر زیادی دارد و موجب راحتی هرچه بیشتر کاربر می‌شود.

تراشه و پردازنده اپل a11

7. Face ID:

همانطور که قبل‌تر گفتیم، اپل برای کم کردن حاشیه مجبور به حذف دکمه هوم و سنسور اثر انگشت شد و در مقابل تصمیم به طراحی ویژگی جدیدی به نام Face ID گرفت. این سنسور که در جلوی آیفون X قرار گرفته است، از 30 هزار اشعه‌ی مادون قرمز برای تشخیص چهره شما بهره می‌برد و خطای آن یک در میلیون است و امنیتی 20 برابر اثر انگشت دارد و می‌توانید از آن هنگام پرداخت با اپل پی هم استفاده کنید.

8. صفحه نمایش سوپر رتینا:

صفحه نمایش آیفون X اندازه‌ای 5.8 اینچی دارد و به عنوان اولین آی دیوایس از یک پنل OLED استفاده می‌کند و تنوع رنگ بالایی را داراست. رزولوشن این گوشی هوشمند 1125 * 2436 است که تراکم پیکسلی 458ppi را در نهایت به همراه دارد. سطح کنتراست و روشنایی در این صفحه نمایش به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده و می‌تواند عملکرد خوبی زیر نور آفتاب داشته باشد.

OLED سوپر رتینا

9. بلندگوی استریو با صدای بلندتر:

آیفون X مجهز به همان بلندگوهای استریویی است که سال قبل در آیفون 7 و 7 پلاس شاهد آن‌ها بودیم، اما این‌بار اپل قول صدایی 25 درصد بلندتر و باکیفیت‌تر را داده است.

بلندگو استریو

10. ایموجی‌های جدید:

این ویژگی البته در iOS 11 وجود دارد و مختص به آیفون X نیست و بقیه آی دیوایس‌ها نیز با بروزرسانی می‌توانند آن را دریافت کنند. مطمئنا این قابلیت بسیار کارآمد خواهد بود به خصوص هنگام چت و گفتگو در شبکه‌های اجتماعی.

ایموجی محرک

11. بلوتوث نسخه 5.0:

به کارگیری جدیدترین نسخه بلوتوث در آیفون X موجب می‌شود سرعت انتقال اطلاعات بین این دستگاه و یک گوشی دیگر 2 برابر سریع‌تر از قبل جریان پیدا کند و فاصله‌های دورتر را هم پوشش دهد.

بلوتوث 5.0

12. شارژر بی‌سیم Qi:

شما می‌توانید به راحتی و در همه جا آیفون X خود را به صورت بی‌سیم و با استاندارد Qi شارژ کنید. البته اپل قصد دارد در آینده این استاندارد را گسترده‌تر کند تا برای مثال بتوانید آیفون، اپل واچ و ایر پاد خود را با یک دستگاه شارژ کنید، پیش‌بینی می‌شود این قابلیت از سال 2018 دردسترس باشد.

ایرپاور شارژر بی‌سیم Qi

ایرپاور

13. شارژر سریع:

شما می‌توانید از این پس آیفون خود را  سریع‌تر شارژ کنید؛ از این پس تنها در نیم ساعت گوشی شما 50 درصد شارژ می‌شود و می‌توانید بیشتر از آیفون X استفاده کنید.

شارژر سریع

نظر شما درباره‌ی آیفون X چیست؟ این قابلیت‌های جدید ارزش این قیمت بالا را دارند؟ علاقه‌ای به خرید این دستگاه دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad-silent

هبچ گوشی موبایلی بیستر از پانصد دلار ارزش نداره.

علی شیخ زاده

مشخصاتش که همگی خوب و عالی هستن
مخصوصا فیس آی دی و نمایشگر اولد و پردازنده ش اما قیمتش رو توجیه نمیکنن

siavash-t

سلیقه ایه. ولی انصافا اون قسمت دوربینش خیلی زشته.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی