حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس؛ چهار ویژگی آن‌ها را بهتر از قبل می‌سازد

اپل این کار را دوباره انجام داد و دوباره و دوباره … . به این معنا که تمامی گوشی‌های هوشمند جدید را به بازار عرضه کرد (درست است که فقط 3 گوشی معرفی شد ولی 1 گوشی بیشتر از سال‌های گذشته معرفی کرد) و به نظر می‌رسد، تمامی گوشی‌های معرفی شده نیز خوب می‌باشند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در حقیقت، گوشی آیفون ایکس (iPhone X) به نظر می‌رسد، همان انقلابی است که مدت‌هاست منتظرش بودیم. این گوشی طراحی جدیدی دارد که بسیاری از توانایی‌های اپل را نشان می‌دهد و ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران در معرض نمایش قرار می‌دهد.

زمانی که به گوشی‌های قبلی آیفون نگاهی می‌اندازیم، نمی‌توانیم هیچ‌کدام از آن‌ها را باهم مقایسه کنیم و تنها حسی که به ما دست می‌دهد همانند آن است که بخواهیم در هر دوره، قهرمانان زمان‌های گذشته را باهم به چالش بکشیم!

اما این مورد کاملا درست است که اگر 10 سال از عمر این کمپانی نگذشته بود، قطعا به‌جای آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، همانند گذشته، نام‌ آن‌ها را آیفون 7 اس و 7 اس پلاس می‌گذاشتند زیرا حس می‌شود که این دو گوشی برپایه‌ی همان آیفون 7 و 7 اس ساخته شده‌اند. ( تجربیات اپل در این 10 سال بسیار بیشتر شده و تصمیم‌گیری‌های آن دقیق‌تر صورت گرفته است)

با صرف نظر از تمامی این‌ حرف‌ها، بازار گوشی‌های هوشمند در سال 2017 به اندازه‌ی کافی شلوغ و متفاوت است. اکنون می‌خواهیم چهار ویژگی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را بررسی کنیم که باعث شده این دو گوشی نسبت به قبل برتری داشته باشند:

1.طراحی جدید

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، به‌نظر می‌رسد که از لحاظ طراحی تفاوت خاصی نسبت به سری قبل خود نکرده است اما قرار گرفتن پنل شیشه‌ای در پشت این گوشی باعث شده که یک گوشی گران قیمت به حساب بیاید و زیبایی‌های طراحی و رنگ‌بندی را از پشت این پنل شیشه‌ای به نمایش بگذارد.

2. صفحه نمایش بدون قاب

مدت‌ها بود که شایعات متفاوتی در مورد طراحی آیفون 8 باعنوان گوشی‌ای بدون حاشیه و دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ در خبرها منتشر می‌شد، به‌طوری که،نمونه‌های اولیه‌ی آن بسیار مخوف و متفاوت به نظر می‌رسید و هیچ‌کس انتظار نداشتند که با کمی تغییر در بدنه ظاهر شود ولی اگر کمی به این موضوع فکر کنیم، خواهیم دید که طراحی آیفون ایکس برای نشان دادن قدرت این کمپانی کافی بوده و اگر آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نیز طراحی متفاوتی به خود می‌گرفتند شاید کمی جالب به‌نظر نمی‌رسید.

 

3. گواهینامه‌ی IP68

آیفون 8

اخیرا بسیاری از گوشی‌های هوشمند در سال جاری با گواهینامه‌ی IP67 روانه‌ی بازار شده‌اند- موضوع خیلی عجیبی هم نیست ولی اگر با این گوشی‌ها وارد یک استخر آب شوید ممکن است برایتان دردسر ساز شود!. اما گویا اپل در این مورد پیش‌دستی کرده و حتی آیفون ایکس را نیز با گواهینامه‌ی IP68 روانه‌ی بازار کرده است.

 

4. صفحه نمایش 120 هرتزی (Hz)

این مورد بسیار جذاب می‌باشد زیرا کسانی که هنوز هم از آیپدهای اپل استفاده می‌کنند، صفحه نمایش 120 هرتزی بهبود یافته، تجربه‌ی استفاده‌ی بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد ( ظریف و دقیق). شاید از نظر خیلی‌ها برای گوشی آیفون 8 و 8 پلاس غیر ضروری باشد.

 

به نظر شما آیفون 8 و آیفون 8 پلاس چه مزیت‌هایی نسبت به سری قبل خود دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliahmadi61

اسپیکر بهتر به نظرم باید اضافه بشه نسبت به ایفون 7 پیشرفت داشته

علی شیخ زاده

به نظرم که چیز خاصی نداره نسبت به نسل قبل

Sadeghh

طراحی فلزی رو به شخصه ترجیح میدم

Peiman

ایفون 8 و 8plus هم صفحه نمایش 120 hzداره؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h