حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 2017: کوالکام با نشان دادن فهرستی از اولین اختراعات به کار رفته‌ در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی، کمپانی اپل را سرزنش می‌کند

امروز کمپانی عظیم کوالکام مدت زمانی را به توضیح اختراعات و فناوری‌های نوین خود در گذشته‌ اختصاص داد که در صنعت گوشی‌های هوشمند پیشگام بوده‌اند. در همین حین اشاره‌ای هم به فناوری‌های به کار گرفته شده در آیفون‌های 2017 کرد تا نشان دهد که این شرکت تکنولوژی جدیدی را در آیفون X مورد استفاده قرار نداده و پیش از این نیز شاهد آن‌ها در دیگر گوشی‌های هوشمند پرچمدار اندرویدی بوده‌ایم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

او به عنوان مثالی از ویژگی‌های پیشین گوشی‌های اندرویدی که به تازگی در آیفون X شاهدش هستیم، به اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره در گلکسی اس8، نمایشگر بدون حاشیه شیائومی می میکس و صفحه‌نمایش حساس به لمس اکسپریا Z4 که در مقابل قطرات آب واکنش نشان نمی‌داد اشاره کرد. البته در این فهرست کوالکام اشتباهاتی نیز رخ داده بود، برای مثال به عنوان اولین گوشی هوشمند تجهیز شده به دوربین دوگانه، نام HTC One M7 ثبت شده بود و این در حالی است که اولین آن‌ها One M8 به حساب می‌آید.

کمپانی کوالکام در وبسایت رسمی خود این طور می‌نویسد:

“امروزه بسیاری از اختراعات، تکنولوژی‌ها و تجربیاتمان در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته شده است، به خصوص بر روی اندروید و دیگر سیستم عامل‌ها. همان طور که می‌دانید اپل و شرکت‌های تامین‌کننده قطعات آیفون‌ها و آیپدها در میانه جنگی حقوقی بر علیه کوالکام هستند. همچنین آن‌ها متهم به ساخت تراشه‌‎هایی هستند که اخذ مجوزهای استاندارد برای آن‌ها ضروری است. این‌ها اختراعاتی هستند که سازندگان گوشی‌های هوشمند برای استفاده از آن‌ها در دستگاه‌هایشان مجوز دارند. از این رو شرکتی که صاحب امتیاز این فناوری‌هاست، کوالکام بوده و ملزم به جمع آوری حق ثبت اختراعی عادلانه، معقول و بدون تبعیض است.”

تولیدکنندگان قراردادی نظیر Compal Electronics، شرکت Foxconn، کمپانی Pegatron Corp و Wistron Corp که محصولات آیفون و آیپد را تولید می‌کنند، حق امتیاز را به کوالکام پرداخت کرده و ادعا می‌کنند که این مبلغ بیش از حد معمول است و این درحالیست که قاضی فدرال ادعای آن‌ها را رد کرده است.

شما نتیجه این جنگ حقوقی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

کوالکام بد جور سوزش داری اختلاف تو با اپل که اتفاقا حق با اپل هست چه ربطی به این رفتارت داره چرا یوزشت رو نمیتونی پنهان کنی عزیزم اپل تا یه چیزی رو مطمئن نشه به کار نمیگیره مثل دوربین دو گانه خیلی چیزا رو هم خودش برای اولین بار به دنیای تکنولوژی اورده حالا تو با این چرندیات میخوای چی بگی .

Amir026

واقعا چرا چرتوپرت میگی،اپل چه نوآوریو اولین بار خودش آورد،هرچیزی که اپل داره اندروید چندسال قبلش داشته،3d تاچ که چند ماه قبلش تو هوآوی Mate S معرفی شد که اصلا نیازی هم نیست چون با نرم فرار خیلی امکانات بیستری هم میشه داشت(نمیدونم نرم افزاریشو دیدی یا نه،یه چی تو مایه های 3d تاچ نرمافزاریه)،صفحه نمایش بدون حاشیه،فست شارژ،شارژ بیسیم،دوربین دوگانه،ضدآب بودن……همش از قبل تو اندروید بود،فقط شاید یه دونه فیس آیدیش جدید باشه که اونم قبلا شبیهشو تو اسنکر عنبیه چشم سامسونگ دیدم(میدونم فرق دارن)
میخوای اموجیه متحرک که اونم یه نرم افزاره دیگه مثه اسکن 3بعدیه xz1 سونی
خدایی چه نوآوری داره؟چی داشته که قبلا اندروید نداشه؟

نیما

عجب رویی داره.
توی دادگاه که برنده نمیشه ، حتی همین شرکت هایی که نام برده هم طرفش رو‌نمیگیرن.
اونوقت میاد اینطوری عرض اندام میکنه.
آب را باید ریخت همانجا که میسوزد.

Mohammadsoly

من طرف کوالکام هستم بخواد کارت ملی میارم شاهدش میشم

ahmad

خخخخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا